חדשות

משרד הבריאות: עלייה חדה בשיעור מקרי דלקת קרום המוח בילדים

המשנה למנכ"ל הבריאות: "איננו יודעים מה גרם עתה להתפרצות הנרחבת בהשוואה לשנים קודמות; ייתכן שמדובר בזן חדש של הנגיף המתבטא בדלקת קרום המוח יותר מאשר בתחלואה אחרת"

בדיקה נוירולוגית של תינוק (צילום: אילוסטרציה)

בחמישה החודשים הראשונים של שנת 2017 נרשמו בישראל 255 מקרים של דלקת קרום המוח (מנינגיטיס) - רובם בתינוקות קטנים מאד - לעומת כ-100 מקרים מאובחנים בשנה שעברה; כך מדווח הבוקר (א') "ידיעות אחרונות". העיתון מסר, כי על פי נתוני משרד הבריאות, בתקופה המקבילה אשתקד היו 60 מקרים, ב-2015 - 20 מקרים, ב-2012 - 17 מקרים וב-2010 - 22 מקרים.

בדיווח נמסר, כי רוב הילדים שחלו הם בני פחות מעשר, כאשר 76 מהם בני פחות משנה. 70 היו בני ארבע, 47 בני 9-5 ותשעה בני 14-10. עם זאת, אובחנה המחלה גם בקרב בני 34-25. לא נרשם שום מקרה בקרב בני 55 ומעלה. עוד נמסר, כי בין הילדים החולים היו יילודים שנדבקו בגורם המחלה עוד ברחם או במהלך הלידה.

פרופ' גרוטו: "ייתכן שמדובר בזן חדש של הנגיף המתבטא בדלקת קרום המוח יותר מאשר בתחלואה אחרת, או שאין לו עדיין חסינות טובה באוכלוסייה"

העיתון ציין, שכבר לפני חודשיים דיווח משרד הבריאות, לראשונה, על עלייה השנה במקרי דלקת קרום המוח. ברוב המקרים מחולל המחלה הוא הנגיף העונתי מזן אנטרו-וירוס 18. ההדבקה נעשית כתוצאה ממגע בהפרשות של חולה. תסמיני המחלה במבוגרים - חום גבוה, בחילות והקאות, כאבי ראש, כאבים או קישיון בעורף, חוסר תיאבון, ישנוניות, פרכוסים, קושי בריכוז ובלבול, רגישות לאור. אצל ילדים - חום גבוה, בכי ממושך, עצבנות חריגה או שינה ממושכת, חוסר תיאבון, בליטה בראש, נוקשות בגוף.

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות פרופ' איתמר גרוטו, אמר ל"ידיעות אחרונות": "איננו יודעים מה גרם עתה להתפרצות הנרחבת בהשוואה לשנים קודמות. ייתכן שמדובר בזן חדש של הנגיף המתבטא בדלקת קרום המוח יותר מאשר בתחלואה אחרת, או שאין לו עדיין חסינות טובה באוכלוסייה. משום שהנגיף עובר בעיקר עקב מגע בהפרשות, מומלץ להקפיד על שמירת היגיינה טובה בעיקר בעת טיפול בתינוקות וילדים קטנים".

הערים שבהן נרשמה התחלואה הגבוהה ביותר, כך נמסר בדיווח, הן: חדרה (53), ירושלים (42), חיפה (41), עכו (33), תל-אביב (31), נתניה (12), רמלה (9), נצרת (8), פתח תקווה (6). בדיווח נמסר כי כל רופאי קופות החולים הונחו לשלוח דגימות בכל מקרה של חשד.

נושאים קשורים:  חדשות,  משרד הבריאות,  מנינגיטיס,  דלקת קרום המוח,  פרופ' איתמר גרוטו
תגובות