חדשות

"אסף הרופא": השתלמות לרופאים מחו"ל בהדמיית עורקי הלב באמצעות אולטרה-סאונד

היחידה לקרדיולוגיה התערבותית בבית החולים הוכרה כמרכז מצוינות בין לאומי בתחום ה-IVUS; בית החולים מסר, כי הסדנה הבינלאומית היא בגדר "סנונית ראשונה" ברצף של הדרכות בינלאומיות שיבוצעו ב"אסף הרופא"

מכשיר אולטרה-סאונד (צילום: אילוסטרציה)

המרכז הרפואי "אסף הרופא" הודיע כי הוא מקיים השבוע סדנה להדרכת מצנתרים מהונגריה ומרומניה בהדמיית עורקי הלב באמצעות אולטרה-סאונד (IVUS). בקורס משתתפים ארבעה מצנתרים בכירים משתי המדינות.

לדברי בית החולים, תכנית הקורס פותחה על ידי ד"ר סער מנחה וד"ר איליה ליטובצ'יק, מצנתרים בכירים ב"אסף הרופא", שרכשו את עיקר ניסיונם בתחום זה בהשתלמויות בחו"ל. מעבר להרצאות פרונטליות יתנסו האורחים בסימולציות מתוך "בנק מקרים" שנבנה במיוחד עבור הסדנה. הם גם יצפו בביצוע פעולות בזמן-אמת, בחדר הצנתורים.

קורס דומה עברו קודם לכן גם מצנתרים ישראלים, ביוזמת המנהל היוצא של היחידה לקרדיולוגיה התערבותית ב"אסף הרופא", ד"ר אלברטו הנדלר. היחידה הוכרה כמרכז מצוינות בין לאומי בתחום ה-IVUS.

בית החולים מסר כי הסדנה הבינלאומית היא בגדר "סנונית ראשונה" ברצף של הדרכות בינלאומיות שיבוצעו ב"אסף הרופא", ב"מטרה להעלות את המודעות והיכולת להשתמש בצורה מושכלת בטכנולוגיה החשובה ובכך לשפר את הטיפול בחולי לב".

"אנו גאים להיות הראשונים בישראל שמקבלים את הזכות להדריך רופאים בכירים מאירופה לשימוש בטכנולוגית ה-IVUS. הכירו בנו כמוקד ידע מקצועי ומעשי שיאפשר הכשרת רופאים בשילוב סימולציה ללא סיכון חולים", אמר ד"ר מנחה.

בדיקת US תוך-כלית, המבוצעת על-ידי החדרת צנתר יחוד לעורק כלילי, מאפשרת להציג לרופא המטפל את חלל העורק ודפנותיו וכך לאמוד את היקף טרשת העורקים ובעקבות זאת לתכנן טוב יותר פעולה התערבותית הכוללת השתלת תומכן (סטנט) ולשפר את תוצאותיה. בשיטת ה-IVUS פוחת שימוש בקרינת רנטגן וחומר ניגוד, השיטה היותר מיושנת, שיש לה מגבלות הקשורות למשל בהדמייה דו-ממדית ובהיעדר יכולת להדמיית שכבות העורק.

נושאים קשורים:  חדשות,  המרכז הרפואי "אסף הרופא",  צנתור,  מרכז מצוינות,  הדרכה,  IVUS,  אולטרסאונד
תגובות
06.06.2017, 15:43

נקודות זכות לדר׳ מנחה ודר׳ ליטובצ׳יק על בניית קורס של דימות תוך עורקי כעזר לשיפור הטכניקה להשתלת הסטנט ושיפור הoutcomes של הטיפול המלעורי בהצרויות של העורקים הכליליים.