חדשות

שיא עולמי: 11 ניתוחים קיסריים מוצלחים לאם חרדית מירושלים

פרופ' ברי קפלן מ"מעייני הישועה" סיפר ל"דוקטורס אונלי" כי בתחילת השבוע יילד - בניתוח קיסרי 11 במספר באותה האשה - את תינוקה בהצלחה

ניתוח קיסרי. (צילום: אילוסטרציה)

אם ירושלמית בת 43 מהעדה החרדית ילדה בתחילת השבוע את ילדה ה-11, וכמו כל העשרה הקודמים - גם הוא נולד בניתוח קיסרי; הפרוצדורה בוצעה במרכז הרפואי "מעייני הישועה" בבני-ברק. פרופ' ברי קפלן, מומחה למיילדות ומנהל מחלקת היולדות בבית החולים, שהגיע לתפקידו ב"מעייני הישועה" בנובמבר האחרון לאחר 40 שנה ב"בילינסון", הוא זה שהוביל את ההליך.

פרופ' קפלן סיפר היום (ד') ל"דוקטורס אונלי": "הניתוח הקיסרי ה-11 שעברה אותה אישה נמשך 20 דקות. הוא בוצע בהרדמה ספינלית לא רגילה, שכן האם קיבלה גם אפידורל, מחשש שאם מאיזו סיבה בלתי צפויה ההליך יימשך שלוש שעות, שהכל יעבור בשלום. ננקטו אפוא כל אמצעי הזהירות הנדרשים". לדבריו, הצוות התגבר על הידבקויות כתוצאה מהניתוחים הקיסריים הקודמים, והתינוק הגיח לעולם בהצלחה במשקל של כ-3 ק"ג.

פרופ' קפלן הדגיש שככל הידוע לו מדובר בשיא עולמי של מספר לידות קיסריות על-ידי אותה אישה. "כבר נתקלתי קודם לכן בנשים שלהן היו 7 ו-8 לידות קיסריות, אבל זו הפעם הראשונה שהגענו ל-11", אמר.

פרופ' קפלן הוסיף, כי "בלידה הקיסרית הקודמת שלה, העשירית, היו אצלה סיבוכים שונים, כולל אבצס ובעיות ניקוז והאם נאלצה להימצא בבית החולים 3 שבועות. הפעם הכול עבר בשלום. למחרת הלידה היא כבר הלכה במסדרונות בית החולים כשתינוקה החדש צמוד אליה".

"עקרונית", הדגיש פרופ' קפלן, "אני ממליץ על ילודה בריאה. פרו-ורבו זה מבחינתי צו השעה. אבל אין לי המלצה רפואית על לידות קיסריות וכמובן לא על ניתוחים קיסריים חוזרים רבים. אנחנו סבורים שאחרי 3 לידות קיסריות כבר לא תהיה אפשרות ללידה נרתיקית טבעית ורגילה. אם לא תהיה ברירה, אבצע את ההליך הניתוחי במלוא הזהירות הנדרשת".

"כמו כן ברור שאם מסיבה כלשהי האישה צריכה ללדת בניתוח קיסרי – היא תעבור את ההליך. ההעדפה לנשים שיש להן תכניות ילודה רבות היא ללדת בלידות רגילות", אמר.

נושאים קשורים:  חדשות,  ניתוח קיסרי,  פרופ' ברי קפלן,  לידה,  ילודה,  המרכז הרפואי "מעייני הישועה"
תגובות
אנונימי/ת
24.05.2017, 21:17

רופאים מסכנים צריכים להתמודד עם אמא או מנטליות חסרות יגיון!!! משהו יזביר לה על הסכנות הפוטנציאליות? Uterine atony, דימום ואף מוות. בושה!!!!!

אנונימי/ת
24.05.2017, 21:37

הזוי לגמרי ! עצוב שהפרופסור מתגאה בהישג כזה.

אנונימי/ת
24.05.2017, 22:15

גם אם הם לא היו מוצלחים. זה לא אמור להטריד אף אחד.

אנונימי/ת
24.05.2017, 22:35

אם הם לא היו מוצלחים, כנראה שלא הייתה מגיעה ל 11, אבל בגדול אתה צודק.

ממש שיא עולמי, ומה עם יולדת שילדה 13 פעם בקיסרי ועוד רבות שילדו יותר מ 11 פעם בקיסרי אבל בבית חולים אחר?

אנונימי/ת
25.05.2017, 16:03

האם ההמלצה על לידה רגילה אחרי 3 ניתוחים קיסרי מבוססת או מדובר בגחמה פרטית ? הנוהל במחלקה שאתה עובד בה מדבר על 2 בלבד וזה אחרי צבירת נסיון ןבקרה על תוצאות משך שנים רבות. עמל רב הושקע בלימוד ואתה הגעת לפני חודש וכבר יודע שאפשר לשנות ?

אנונימי/ת
26.05.2017, 10:48

פרופ קפלן היקר
ככל הנראה אצה לך הדרך והרצון ששמך יופיע בכותרת כל שהיא הביאה אותך לפרסם כתבה שמבוססת על "לידיעתי". ובכן לדיעתך הארוע המתואר אינו יחודי ככלל ומתרחש פעם בשנה לערך בבתי חולים אחדים בירושלים.

אנונימי/ת
26.05.2017, 11:32

יפה! כנראה גנטיקה טובה שלובה בטכניקות ניתוחיות גבוהות הביאו את האישה לכך שיכלה להגשים את עצמה לפי דרכה, רצונה ובחירתה