חדשות

המרכז הרפואי "מעייני הישועה" קיבל את תו התקן הבינ"ל של JCI

לדברי בית החולים, ההכנות לבדיקה שבה הוענק לבית החולים תו התקן נמשכו כשנתיים ועלו כעשרה מיליון שקל

מימין: פרופ' מוטי רביד, המנהל הרפואי ב"מעייני הישועה" אן וואטקינס מצוות הבודקים של ה-JCI ושרון אייזר, מנהלת הסיעוד במרכז הרפואי (צילום: "מעייני הישועה")

המרכז הרפואי "מעייני הישועה" בבני ברק קיבל השבוע לראשונה את תו התקן הבינלאומי לאיכות ובטיחות מטעם ארגון ה-JCI. בכך הצטרף בית החולים לשורה גדלה והולכת של בתי חולים כלליים בישראל שקיבלו את התו, ביוזמת משרד הבריאות.

תו התקן מקנה ל"מעייני הישועה" גם הכרה בינלאומית. בבתי החולים המקדישים להכנות למבדק ולמבדק עצמו מאמצים רבים, מעריכים כי בשנים הבאות לא יינתן אישור הפעלה לגוף בריאות או לבית חולים כלשהו שלא יעבור את המבדק המחמיר, הנועד להבטיח כי המוסד הרפואי מעניק למטופליו שירות רפואי יעיל ואיכותי, ברמה מקצועית גבוהה ובטוחה.

המרכז הרפואי "מעייני הישועה" (צילום: יח"צ)

ההכנות לקראת בחינת ההסמכה לקבלת התו נמשכו ב"מעייני הישועה" במשך שנתיים. במהלכן קוימו בבית החולים גם שני מבדקי-דמה, לקראת הבחינה הסופית שאותה ערך צוות סוקרים מטעם ה-JCI שהגיע לשם כך מארה"ב. המבדק עצמו נמשך שבוע.

בבית החולים, שמעסיק כ-1,300 עובדים ומשרת כיום כ-200 אלף מטופלים מדי שנה, בוצעו במסגרת ההכנות עבודות פיתוח, שדרוג מערכות, הטמעת נהלים קפדניים והטמעת מדדי איכות. בהכנות הושקעו למעלה מ-10 מיליון שקלים.

לדברי בית החולים, התוצאה במבדק הסופי - שהקיף 1,100 נושאים הנוגעים למקצועיות, רפואה, סיעוד, בטיחות הטיפול ומתן התרופות לחולים, פעולות למניעת זיהומים, בטיחות אש ונושאים שונים אחרים בתחום הניהול - היתה הגבוהה ביותר - 98%. תוצאת המבחן נמסרה השבוע לעובדי המרכז הרפואי, שכונסו במיוחד לשם כך.

צוות הבודקים מארה"ב גם הגיש להנהלת בית החולים את טיוטת הדו"ח המסכם. "אחת הסיבות לציון הגבוה שעליה עמד צוות הבודקים", נמסר, "הייתה העובדה שבמבחן הוכחה הקפדה על שירות, בטיחות, רפואה ברמה גבוהה לצד אוירה משפחתית של צוותי המרכז; אדיבות, סובלנות והשמת המטופל במרכז".

הבודקים הדגישו עוד, כך נאמר לעובדי בית החולים, כי "הבחינו בקשר העמוק שבין המרכז הרפואי לקהילה ובשילוב המיוחד שבין הרפואה ושמירה על קדושת החיים, ברוח המסורת היהודית".

נשיא ומייסד "מעייני הישועה", ד"ר משה רוטשילד, לא הסתיר את התרגשותו, ואמר: "הוכחנו שרפואה והלכה אינם סותרים .להיפך - הם שלובים זה בזה ותורמים לאיכות הטיפול בחולים". המנכ"ל, שלמה רוטשילד, הוסיף: "כתוצאה מהטמעת התהליכים לשם השגת תו התקן (אקרדיטציה) המטופלים זוכים לטיפול יעיל, מסור ובטוח יותר, תוך חתירה למצוינות בתחומי האיכות והבטיחות". הוא שיבח את התגייסות כל העובדים בכל המחלקות להשגת הציון הגבוה במבדק.

נושאים קשורים:  חדשות,  המרכז הרפואי "מעייני הישועה",  תו תקן,  אקרדיטציה,  JCI
תגובות
אנונימי/ת
25.05.2017, 07:38

נו, אז מה?

אנונימי/ת
26.05.2017, 17:10

JCI הוא חרטא המבזבזת משאבים ותורמת בעיקר לחברה המבצעת אותו

אנונימי/ת
30.05.2017, 00:02

האם זה חוקי שמשרד הבריאות מאפשר לחברת JCI להיות הבלעדית המאשרת את התקן הזה בלי שיצאו במרכז על התפקיד?
והאם יש הגיון בהעמדת חברה אמריקאית על מתן תו תקן לבתי חולים ישראליים?
לדעתי הגיון רפואי אין בזה כי התנאים הם שונים לחלוטין. הן מבחינת משאבים, הן מבחינת כח אדם, מיכשור, ועוד. הגיון כלכלי עוד פחות: זה לקחת כסף ישראלי ולתת אותו לחברה לא ישראלית. חבל על התל"ג הישראלי שהולך לפח עם הגאווה הלאומית שלנו.
בלי קשר, מזל טוב למעייני הישועה שעבר בהצלחה יתרה את המבדק .