חדשות

מומחה מחו"ל ביצע אבלציה מורכבת במרכז הרפואי "פדה" בפורייה

פרופ' אריק רוזנטל הגיע לביקור במרכז הרפואי על שם פדה בפורייה כדי לסייע באבלציה מורכבת שנעשתה בנער בן 18

פרוצדורת אבלציה במרכז הרפואי "ברוך פדה" בפורייה (צילום: יח"צ)

פרופ' אריק רוזנטל, קרדיולוג-מומחה בהפרעות קצב בילדים ובמטופלים עם מומי לב מולדים מבית החולים סנט-תומאס ובית החולים לילדים אבלינה בלונדון, הגיע לביקור במרכז הרפואי על שם פדה בפורייה שליד טבריה כדי לבצע הליך מורכב.

לדברי בית החולים, פרופ' רוזנטל ביצע, לראשונה במרכז הרפואי, פרוצדורת אבלציה מורכבת שנעשתה בנער בן 18. את ההליך הייחודי ניהל פרופ' רוזנטל יחד עם ד"ר איברהים מרעי, מנהל היחידה לאלקטרופיזיולוגיה, האחראי על ביצוע אבלציות מורכבות למבוגרים.

ד"ר גור מיינצר, מנהל יחידה לקרדיולוגיה ילדים, סיפר על המקרה: "נער סבל מהפרעות קצב לאורך תקופה ממושכת, כולל מקרים של דופק מהיר ותשישות שבעטיין הגיע למיון. מצבו הקשה מאוד על תפקודו היום-יומי. שני ניסיונות לטיפול צינתורי באמצעות אבלציה, שאותם עבר בבתי חולים אחרים, לא הצליחו לטפל בבעיה. לשם כך הגיע פרופ' רוזנטל, שסייע לצוות שלנו למצוא את נתיב ההולכה הלא-תקין בלב של אותו נער - ולצרוב אותו. במהלך החודשים הקרובים נוכל להתרשם מתוצאות הצנתור הזה".

פרופ' רוזנטל הוסיף: "אני מאוד מרוצה שהמקרה הראשון שבו טיפלנו לא היה שגרתי אלא מורכב. אני מביא אתי את הידע והניסיון שלי באלקטרופיזיולוגיה לילדים לצוות שבראשו עומד ד"ר מרעי המתמחה באלקטרופיזיולוגיה למבוגרים. נתנו יחד מענה מקצועי ואיכותי מאוד גם בתחום האלקטרופיזיולוגיה לילדים ונוער".

ד"ר מיינצר ציין: "אין בכל אזור הצפון מומחה אחד בהפרעות קצב בילדים ובמבוגרים עם מחלות לב מולדות, על אחת כמה וכמה מומחה ברמה עולמית בטיפול צינתורי בהפרעות קצב אלו. לכן יצרנו קשר עם פרופ' רוזנטל, כדי שנוכל לתת מענה חשוב ונדרש לילדים ובני נוער, שעד כה נאלצו לנסוע לבית חולים במרכז הארץ".

נושאים קשורים:  חדשות,  המרכז הרפואי "ברוך פדה" בפוריה,  אבלציה,  צנתור,  פרופ' אריק רוזנטל,  ד"ר איברהים מרעי
תגובות
26.05.2017, 13:46

ברכות כל הכבוד אני מאחל לים שבתי חולים בפריפריה יהוו מוקד לנאוות התושבים בפריפריה