חדשות

בית החולים "ברזילי" קיבל את תו ההסמכה הבינ"ל של ארגון JCI

דוברות בית החולים מסרה כי ההכנות לקבלת תו התקן נמשכו שלוש שנים, וכי המבדק שעבר בהצלחה בוצע בשבוע שעבר ונמשך חמישה ימים

מנהל "ברזילי" ד"ר חזי לוי מקבל את תו התקן מנציג JCI (צילום: "ברזילי")

המרכז הרפואי "ברזילי" באשקלון קיבל בשבוע שעבר לראשונה את ההסמכה לתו התקן הבינלאומי של JCI בנושאי איכות ובטיחות. המבדק, שעבר בשבוע שעבר, נמשך חמישה ימים ובוצע על ידי ארבעה "בוחנים" מטעם הארגון.

הגוף הבינלאומי קבע שורה של כללים מחמירים, המופיעים במדריך בן שישה פרקים ו-1,200 כללים, שעל פיהם הוא בודק את בתי החולים ברחבי העולם ומעניק למי שעובר את מבדק הבקרה מטעמו את תו התקן הבינלאומי. מדי שנה עוברים בתי החולים השונים בארץ את המבדק הזה. כמה מהם כבר קיבלו אותו במשך כמה שנים ברציפות.

תהליך האקרדיטציה מסמיך את בית החולים כמוסד רפואי שבו ננקטים אמצעי בטיחות ומתבצעים תהליכים למניעת זיהומים, לצד הוראה של הצוות הרפואי, מחקר ופרסומים, תשתיות, הקפדה על איכות ובטיחות העובד, תהליכי אספקה ורכש מבוקרים וכן מערכות לוגיסטיות מתקדמות, לרבות פינוי פסולת מזוהמת ובדיקת מעבדות.

לקראת המבדק עצמו נעשו הכנות ב"ברזילי" שנמשכו, כך מסרה דוברות בית החולים, כשלוש שנים. לפני כ-10 חודשים אף נעשה במקום "סקר דמה" שחיקה בצרה מדויקת את הבוחן הרשמי שנערך בשבוע שעבר.

במסגרת ההכנות לבוחן בוצעו ב"ברזילי" שורה של פעולות, כמו חידוש תשתיות, צביעה, שיפור הבטיחות - ובדיקת כל התהליכים הנעשים בבית החולים בכל הנוגע לבטיחות החולה, מניעת זיהומים והטמעת הפעילות הנדרשת לשם כך על-ידי הצוות הרפואי, תהליכי מתן התרופות וחלוקתן, רישום רפואי, תיעוד - והתאמתם לסטנדרטים המתבקשים. כלל עובדי בית החולים נרתמו למבצע.

נושאים קשורים:  חדשות,  תו תקן,  אקרדיטציה,  בית החולים "ברזילי"
תגובות
אנונימי/ת
22.05.2017, 22:05

בקרוב ברמב"ם :)

אנונימי/ת
26.05.2017, 17:23

לא הבנתי מדוע את תיקוני התשתית, שדרוג המערכות וכו' לא ניתן היה לבצע ללא התערבות JCI.
מישהו ממשרד הבריאות הבעלים של ביה"ח יכול להסביר?