טסטוסטרון

טסטוסטרון אנדקנואט משפר זקפה בגברים עם סוכרת סוג 2 והיפוגונדיזם קשה על פני שמונה שנים

רוב הגברים עם סוכרת סוג 2 סובלים מהפרעה בזקפה. מחקר חדש שהתבסס על איסוף מידע על פני שמונה שנים ב-225 גברים מצא כי בגברים עם סוכרת סוג 2 והיפוגונדיזם, טיפול ממושך עם טסטוסטרון אנדקנואט גרם לשיפור בזקפה ובמאזן הגליקמי והפחית תחלואה ותמותה קרדיווסקולרית

בדיקת רמת סוכר לחולה סוכרת (צילום: אילוסטרציה)
בדיקת רמת סוכר לחולה סוכרת (צילום: אילוסטרציה)

רוב הגברים עם סוכרת סוג 2 סובלים מהפרעה בזקפה. החוקרים בחנו את ההשפעה של שימוש ממושך בטיפול עם טסטוסטרון (TTh) בגברים עם היפוגונדיזם וסוכרת סוג 2 לעומת קבוצת ביקורת שלא קיבלה טיפול.

בעבודה זו הוכללו 225 גברים עם רמות טסטוסטרון נמוכות מ-12.1 ננומול/ליטר ותסמיני היפוגונדיזם. 113 משתתפים קיבלו טסטוסטרון אנדקנואט (TU) במינון 1,000 מ"ג כל 12 שבועות לאחר התחלת טיפול במרווח זמן של שישה שבועות. 117 גברים נכללו בקבוצת הביקורת. מידע על שתי הקבוצות נאסף במשך שמונה שנים. שינויים לאורך הזמן בין שתי הקבוצות הושוו על ידי מודל אפקטים אקראיים. שינויים תוקננו לגיל, משקל, היקף מותניים, לחץ-דם, גלוקוז בצום, שומנים ואיכות חיים על מנת להתחשב בהבדלים במאפייני הבסיס בין שתי הקבוצות.

הגיל הממוצע של המשתתפים היה 63.4±4.7 שנים. ציון IIEF-EF בקבוצת ההתערבות עלה מ-19.3±4.9 ל-25.8±3.3. השינוי היה מובהק סטטיסטית לעומת שנה קודמת במשך שלוש שנים ונותר מובהק סטטיסטית לעומת נתוני הפתיחה במשך כל תקופת המעקב. בקבוצת הביקורת IIEF-EF ירד 20.4±3.2 ל-11.6±1.9 עם מובהקות סטטיסטית לעומת שנה קודמת במשך שבע שנים. בנוסף, בקבוצת ההתערבות נצפתה ירידה של 19.0% במשקל ו-12.1% בהיקף מותניים בעוד שבקבוצת הביקורת החולים העלו 1.1% במשקל ו-1.3 ס"מ בהיקף מותניים. כמו כן, נצפתה הגעה ל-HbA1C מטרה של פחות מ-7% במדידה האחרונה ב-97% מהגברים בקבוצת ההתערבות בעוד שהגעה דומה נצפתה רק ב-2% בקבוצת הביקורת. הענות לטסטוסטרון הייתה 100% וכל הזריקות ניתנו במרפאה ותועדו. אף אחד מהחולים לא נשר מהמחקר. חולה אחד בקבוצת הטסטוסטרון מת בתקופת המעקב. בקבוצת הביקורת היו 14 (12%) אוטמי שריר הלב, 16 (14%) אירועי שבץ ו-6 (5%) מקרי מוות.

מסקנת החוקרים היא כי בגברים עם היפוגונדיזם וסוכרת סוג 2, TTh שיפר ושימר תפקוד זקפה לאורך תקופה ממושכת. TTh משפר איזון גליקמי ויכול לעזור בהפחתת תמותה ואירועים קרדיווסקולריים.

מקור: 

Saad, F. et al.  (2016) The Journal of Sexual Medicine. 14(4), e134.

נושאים קשורים:  טסטוסטרון,  היפוגונדיזם,  זקפה,  אימפוטנציה,  TU,  Nebido,  סוכרת סוג 2,  שבץ,  התקף לב,  מחקרים
תגובות