חדשות

"לחצים על מנהל 'שערי צדק' לא לפתוח מחלקה המטו-אונוקולוגית לילדים"

כך טוען עורך דינם של הורים לילדים המטופלים במחלקה המטו-אונקולוגית ילדים ב"הדסה", שדורש שוב לפתוח בחקירה פלילית; "שערי צדק": "אנחנו לא צד בסכסוך העבודה בין הנהלת 'הדסה' לרופאים"

בית החולים שערי צדק בירושלים (מקור: ויקיפדיה)

"גורמים במשרד הבריאות לרבות שר הבריאות יעקב ליצמן מפעילים לחצים בלתי פוסקים על מנהל בית החולים שערי צדק פרופ' יונתן הלוי ואף מאיימים עליו בסגירת מחלקות ואי מתן תקציבים אם יבחן אפשרות לפתיחת מחלקה המטו-אונקולוגית ילדים חדשה בבית החולים"; כך כתב אתמול (ד') בא-כוחם של הורי ילדים המאושפזים במחלקה ההמטו-אונקולוגית ילדים ב"הדסה", עו"ד אלעד שרגא, במכתב שני ששיגר ליועץ המשפטי לממשלה ולמפכ"ל המשטרה.

עו"ד שרגא דורש מהשניים "לפתוח בחקירה פלילית נגד גורמים ב'הדסה' ובמשרד הבריאות... לאור מידע קשה ומזעזע שאליו נחשפו הורי הילדים על אודות אופן התנהלות הנהלת 'הדסה'".

שרגא: "פרופ' הלוי אולץ על כורחו לכתוב מכתב לפיו איננו מעוניין בפתיחת המחלקה – וזאת על אף העובדה שהגיש לפני כ-3 חודשים בלבד בקשה לפתיחת מחלקה"

לטענתו של שרגא, מנהל המרכז הרפואי "שערי צדק", פרופ' יונתן הלוי "אולץ על כורחו לכתוב מכתב לפיו איננו מעוניין בפתיחת המחלקה – וזאת על אף העובדה שהגיש לפני כ-3 חודשים בלבד בקשה לפתיחת מחלקה, לאור הצורך הגובר והולך במחלקה המטו-אונקולוגית ילדים נוספת בירושלים".

בפנייה מצוין כי חקירה פלילית מתחייבת נוכח "עבירות של איומים וסחיטה באיומים", בהתאם לשני סעיפים בחוק העונשין . כן דורש עורך הדין "לפתוח בבדיקה וחקירה מעמיקה על קשריו הסמויים של מנהל הדסה פרופ' זאב רוטשטיין עם שר הבריאות ליצמן".

המרכז הרפואי "שערי צדק" מסר בתגובה למכתב, כי "בית החולים אינו צד בסכסוך העבודה בין פרופ' זאב רוטשטיין לבין רופאי המחלקה ההמטו-אונקולוגית לילדים והוריהם. שערי צדק הינו גורם אחראי שלא יעמוד בין הילדים החולים לבין קבלת טיפול רפואי. אנו ממליצים לפרופ' רוטשטיין לפתור את סכסוך העבודה בכלים המקובלים ולא להשליך לפתחו של שערי צדק את מחדליו בפתרון סכסוך העבודה ב'הדסה' תוך עיוות העובדות".

עוד הוסיף בית החולים: "המרכז הרפואי 'שערי צדק' ימשיך להעניק טיפול מיטבי למאות אלפי המטופלים בבית החולים, לרבות ביחידה ההמטולוגית לילדים שבבית החולים".

במקביל, בדיווח אתמול ב-Ynet נמסר, כי בעמדת הורי הילדים "נתגלו בקיעים" ועתה טוענים כמה מהם שאסור לרופאי "הדסה" לנטוש את המחלקה. בדיווח הופיע ציטוט של אחת האמהות לילד המטופל ב"הדסה". היא אמרה: "קשה לי לקבל את העובדה שהרופאים עומדים לנטוש את המחלקה. רופאים אמורים קודם כל לטפל בילדים ואחר כך לעשות מלחמות כוח. עד עכשיו האמנתי שאולי באמת אפשר להקים מחלקה בשערי צדק, אבל נדמה שאפסו הסיכויים. גם משרד הבריאות וגם שערי צדק לא יאפשרו את המהלך הזה. כדאי להיות ריאלי. אנחנו לא יכולים להיגרר למאבקי אגו בין הרופאים לבין מנהל בית החולים. אנחנו צריכים לוודא שהילדים שלנו מקבלים טיפול".

בדיווח צוטטה גם ח"כ איילת נחמיאס־ורבין (המחנה הציוני), המלווה את ההורים וילדי המחלקה בחצי השנה האחרונה, שאמרה: "צר לי שהדברים מתרחשים בדיוק כפי שצפיתי ושהגענו לשעת השי"ן כשאין מנוס והנהלת 'הדסה' מוציאה צווי ריתוק לרופאים נהדרים. למרות התרעות חוזרות ונשנות, משרד הבריאות הותיר את ההתמודדות היומיומית עם המשבר הזה להורים. לאורך כל הדרך אף אחד מהצדדים לא היה מספיק אחראי כדי לרדת מהעץ שעליו טיפס ולוודא שתישאר מחלקה בירושלים".

נושאים קשורים:  חדשות,  משבר ב"הדסה",  המרכז הרפואי "שערי צדק",  המרכז הרפואי "הדסה",  פרופ' זאב רוטשטיין,  פרופסור יונתן הלוי,  משרד הבריאות,  עו"ד אלעד שרגא
תגובות
אנונימי/ת
19.05.2017, 11:06

עצים גבוהים גבוהים יש בירושלים

אנונימי/ת
19.05.2017, 11:29

כל הכבוד וההערכה נתונים לרופאי המחלקה ההמטואונקולוגית ילדים, שנשארים נאמנים לרפואה הנכונה נטו. שדוגלים בטיפול מייטבי ולא נופלים לפוליטיקה כלכלית וכוחנית. בושה לליצמן ורוטשטיין. כמה מערכת הבריאות הציבורית עלובה... זה פשוט עצוב.

21.05.2017, 09:47

נו באמת, לחברי כנסת יש חסינות מהותית במסגרת מילוי תפקידם.... ואני לא נמנית עם תומכות של ליצמן...

אנונימי/ת
21.05.2017, 19:12

או , עכשיו זה נשמע כמו רוטשטיין במיטבו.