חדשות

"הדסה" עתרה להוצאת צווים נגד התפטרות רופאי המחלקה ההמטו-אונקולוגית

הנהלת "הדסה" דורשת צווי מניעה לחצי שנה נגד התפטרותם של רוב רופאי המחלקה, בטענה כי זה הזמן הנדרש כדי למצוא רופאים מחליפים; דיווחה לבית המשפט כי עד כה מצאה שני רופאים במשרה מלאה; כתבה לביהמ"ש: "מדובר בשביתה פראית בלתי מוגנת"

נציגי משפחות ילדים החולים בסרטן ומטופלים ב"הדסה" (צילום: ועדת הבריאות של הכנסת)

הנהלת המרכז הרפואי "הדסה" הגישה אתמול (ג') לבית המשפט האזורי לעבודה בירושלים בקשה לצווי מניעה שיאסרו על חלק מרופאי המחלקה להמטו-אונקולוגיה ילדים בבית החולים לעזוב את המחלקה. הרופאים אמורים לעזוב את המחלקה ב-1 ביוני, והודיעו על כוונתם עוד בחודש אפריל.

פניית ההנהלה לבית המשפט נעשתה כמה ימים לאחר שהורי ילדים המאושפזים במחלקה פנו ליועץ המשפטי לממשלה ולמפכ"ל המשטרה בדרישה לפתוח בחקירה פלילית נגד הנהלת בית החולים סביב הטיפול בילדים חולי סרטן במחלקה בשנים האחרונות.

לפי העתירה, "הדסה" רואה בהתפטרות הרופאים "שביתה פראית". לכן, היא הגישה בקשה לצווי מניעה למשך חצי שנה - שתאפשר להנהלת המרכז הרפואי להשלים את איוש המחלקה; כך נכתב בבקשה.

"הדסה": "מדובר בהתפטרות מאורגנת וקולקטיבית חסרת תקדים של שישה מרופאי המחלקה הבכירים ושלושה מתמחים, שנוטשים את משמרתם על מנת לפתוח מחלקה בבית חולים מתחרה"

העתירה אינה כוללת בקשה לצו מניעה נגד התפטרותו של מנהל המחלקה, פרופ' מיקי וינטראוב, ושל סגנית מנהל המחלקה, פרופ' שושנה וילק. ההנהלה מסבירה כי "את התפטרותם קיבלה 'הדסה' והיא אינה עותרת לסעד שיאפשר את השארתם". בנוסף להם התפטרו ארבעה רופאים בכירים במחלקה, שהתפטרותם אמורה להיכנס בתוקף ב-1 ביוני, ושלושה מתמחים, שהתפטרותם אמורה להיכנס לתוקף במהלך חודש יוני.

בבקשה מאשימה הנהלת "הדסה" את צוות הרופאים המתפטר ב"צעדים ארגוניים שאינם כדין, העולים לכדי שביתה פראית בלתי מוגנת, ובכלל זאת בפעולת התפטרות קולקטיבית, שמטרתה עזיבה קיבוצית מתוכננת ופתיחת מחלקה בבית חולים מתחרה – 'שערי צדק'".

כמו כן, מפרטת הנהלת "הדסה" כי "(היא) נקטה ונוקטת בכל האמצעים לגיוס כוח אדם מתאים ובעל שיעור קומה". עד כה, נאמר בבקשה, הצליחה לגייס שני רופאים בתקן מלא ועוד רופא בחצי תקן. "אולם בשל התחייבויות קודמות, הם אינם יכולים להתחיל לעבוד ב'הדסה' באופן מיידי", נכתב.

ועוד נאמר בבקשה לבית הדין: "מעבר של רופא ו/או מספר רופאים מבית חולים אחד לבית חולים אחר איננו דבר בלתי מקובל, אלא שבמקרה זה מדובר בהתפטרות מאורגנת וקולקטיבית חסרת תקדים של שישה מרופאי המחלקה הבכירים ושלושה מתמחים, שנוטשים את משמרתם על מנת לפתוח מחלקה בבית חולים מתחרה הממוקם בסמוך ל'הדסה', תוך פגיעה בתפקוד מחלקה שלמה, וכן השארת ילדים חולי סרטן ללא רופאים".

אתמול אחר הצהריים קיימה קבוצת הורים של ילדים המטופלים במחלקה הפגנה מול בית ראש הממשלה בירושלים. הם דורשים כי "יתערב אישית במשבר". עוד תבעו משתתפי ההפגנה שראש הממשלה יפטר את שר הבריאות יעקב ליצמן. ההורים המפגינים ותומכיהם האשימו את השר ב"חוסר תפקוד". בתחילת השבוע גם הואשם על-ידם ראש עירית ירושלים בכך שאיננו מתערב. על-פי דיווח ב"דה מרקר" הודיע מנהל שערי צדק פרופ' יהונתן הלוי במכתב לליצמן שלא תיפתח מחלקה המטו-אונקולוגית ב"שערי צדק".

הסכסוך בין הרופאים להנהלת "הדסה" פרץ לאחר שמנכ"ל "הדסה", פרופ' זאב רוטשטיין, החליט לאחד את מחלקות השתלת מח העצם של הילדים והמבוגרים. תשעה הרופאים במחלקת הילדים, ובראשם מנהל המחלקה פרופ' מיקי וינטראוב, הגישו עד כה את התפטרותם. ניסיונות גישור שנעשו כדי להביא את הרופאים וההנהלה לפתרון מוסכם לסיום הסכסוך – כשלו . בין השאר, בעקבות חוסר הסכמה על זהות המגשר. בעוד משרד הבריאות החליט שיהיה זה הבכיר לשעבר באוצר, קובי אמסלם, הרופאים דרשו כי יהיה זה בא-כוחם של הורים לילדים במחלקה - עו"ד אלעד שרגא.

נושאים קשורים:  חדשות,  משבר ב"הדסה",  המרכז הרפואי "הדסה",  בית משפט לעבודה,  התפטרות,  פרופ' זאב רוטשטיין,  פרופ' מיקי וינטראוב
תגובות
17.05.2017, 11:24

אסור שיהיה מצב שרופא שהגיש התפטרותו 3 חודשים מראש ייאלץ לעבוד בעל כורחו

אנונימי/ת
17.05.2017, 12:35

אסור שיהיה מצב שרופאי מחלקה שלמה יתפטרו באופן קולקטיבי

אנונימי/ת
21.05.2017, 11:11

אני בספק שצו כזה ינתן, מה גם שזה לא נשמע לי צו מניעה כי התפתרותם של חלק מן הרופאים כן התקבלה ...

אנונימי/ת
17.05.2017, 22:41

אסור שיהיה מצב שאדם כמו רוטשטיין יהיה מנהל בית חולים

אנונימי/ת
18.05.2017, 02:24

מדוע השר ליצמן לא נוקט בעמדה נחרצת ומראה מנהיגות, זאת במקום לגמגם לעיתונות