חדשות

בניגוד לכוונת טראמפ, הקונגרס אישר להגדיל תקציבי המחקר הרפואי בארה"ב

בעוד טראמפ רצה לקצץ 1.2 מיליארד דולר מתקציב מכוני הבריאות הלאומיים (NIH) עוד השנה, הקונגרס החליט להגדיל את התקציב ב-2 מיליארד יורו; מנחה תכנית "לייט נייט" סיפר בשידור חי על לידת בנו שסובל ממחלת לב - ושיבח את החלטת הקונגרס

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ."ה-WHO כשל בניהול התפשטות נגיף הקורונה בעולם" (צילום: אילוסטרציה)

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, שנכשל במאמציו להעביר בקונגרס חוק ביטוח בריאות שיחליף את רפורמת "אובמה-קר" שיזם קודמו בתפקיד ברק אובמה, ספג מפלה נוספת בתחום הבריאות. זאת, לאחר שהתקציב הפדרלי למחקר רפואי לא יקוצץ כפי שדרש טראמפ - אלא דווקא יוגדל.

בחודש מארס איים הבית הלבן, כי יקצץ השנה 1.2 מיליארד דולר מתקציב מכוני הבריאות הלאומיים (NIH) - הסוכנות הממשלתית למחקר ביו-רפואי. ב-2018 היה אמור הקיצוץ לגדול עוד יותר, עם הפחתה כוללת בתקציב של כ-5.8 מיליארד דולר.

ואולם, הקונגרס הדף את כוונתו של הנשיא, והודיע שלשום על הגדלת תקציב ה-NIH ב-2 מיליארד דולר (עלייה של 6% בהשוואה לתקציב הנוכחי). זו השנה השנייה ברציפות שה-NIH זוכה להגדלת התקציב בהיקף זה. ההגדלה אושרה במסגרת ההסכם בין הדמוקרטים והרפובליקאים בקונגרס לאשר תקציב פדרלי של טריליון דולר עד סוף ספטמבר 2017, כדי למנוע את השבתת הממשל.

הגדלת התקציב תאפשר להקצות 650 מיליון דולר למאבק בהתמכרות למשככי כאבים - גידול של 430% בתקציב המיועד לנושא זה, הגדלה של 400 מיליון דולר בתקציבי המחקר למאבק במחלת אלצהיימר ועוד 475.8 מיליון דולר למרכז הלאומי לחקר הסרטן.

מי ששיבח את החלטת הקונגרס היה מנחה תכנית הלילה ג'ימי קימל, שחשף במונולוג הפתיחה של תוכניתו השבוע כי בנו נולד עם פגם גנטי בלבו, וכי הוא מעריך את החלטת הקונגרס להגדיל את תקציבי המחקר הרפואי, ולא להקטינם.

נושאים קשורים:  חדשות,  קונגרס,  ארה"ב,  דונלד טראמפ,  NIH,  מכוני הבריאות הלאומיים
תגובות