חדשות

ממשל טראמפ מקשיח את חוקי ההגירה, והצעד יכול להשפיע על העסקת רופאים זרים בארה"ב

הממשל האמריקאי בראשות נשיא ארה"ב דונלד טראמפ מתכוון להחמיר בקרוב את מדיניות הענקת אשרות-עבודה מסוג H1B, מה שעלול להשפיע לרעה על סיכויי ההעסקה של רופאים זרים בבתי חולים אמריקאים; דיווח בכתב העת JAMA ציין כי 11 אלף רופאים הועסקו כך בארה"ב בשנה שעברה

ויזה לארה"ב, הגירה (צילום: אילוסטרציה)

הממשל האמריקאי בראשות נשיא ארה"ב דונלד טראמפ מתכוון להחמיר בקרוב את מדיניות הענקת אשרות-עבודה מסוג H1B למומחים זרים בארה"ב, מה שעלול להשפיע גם על העסקת רופאים שאינם בעלי אזרחות אמריקנית בבתי החולים במדינה. סוג זה אשרת עבודה משמש לרוב ל"רילוקיישן".

בדיווח שהופיע לפני כשבועיים בכתב העת JAMA, צוין כי לפי נתוני משרד העבודה האמריקני עולה בשנת 2016 הועסקו בבתי החולים 10,491 רופאים-מומחים עם אשרת H1b, שמהווים 1.4% מכלל כוח העבודה של הרופאים בארה"ב. בכמה מהמדינות בארה"ב שבהן מצוקת כוח אדם רפואי מקצועי גדולה במיוחד, 1 מכל 25 רופאים (4%) הוא בעל אשרת עבודה כזו. לפי הדיווח, מספר המעסיקים שקיבלו היתר להעסקת רופאים בעלי אזרחות זרה בארה"ב עומד על 2,156.

לפי הדיווח, 14% מהרופאים הזרים (1,467 רופאים) הועסקו בשנת 2016 בבתי חולים ברחבי מדינת ניו-יורק, שמובילה את מדינות ארה"ב במספר הרופאים הזרים עם אשרת H1b. אחריה ניצבות מישיגן (941) ואילינוי (826). בנוסף, במדינת צפון דקוטה אמנם מועסקים רק 75 רופאים זרים, אבל הם מהווים 4.68% מכלל הרופאים במדינה - השיעור הגבוה ביותר במדינות ארה"ב.

חמשת בתי החולים שבהם מועסקים הכי הרבה רופאים עם אשרת העבודה H1B הם: William Beaumont במישיגן (470 רופאים); המרכז הרפואי Bronx-Lebanon בניו-יורק (213 רופאים); קליבלנד קליניק במדינת אוהיו (180 רופאים) ואחריהם Presence Saint Francis Hospital ו-Presence Saint Joseph Hospital באילינוי (150 רופאים כל אחד).

יש להדגיש כי ויזת העבודה למומחים זרים H1B מייצגת רק אפשרות אחת לתעסוקה לרופאים זרים בארה"ב. אפשרות אחרת היא ויזה עבודה מסוג J1 המיועדת לרופאים בעלי ניסיון. ב-2015, לפי הנתונים שפורסמו, 24.2% מכלל הרופאים הפעילים ברחבי ארה"ב היו בעלי תארים בינלאומיים ברפואה, כלומר קיבלו אותם במדינות אחרות.

נושאים קשורים:  חדשות,  דונלד טראמפ,  ארה"ב,  השתלמות,  JAMA,  ויזה,  עבודה
תגובות