חדשות

ההסתדרות הרפואית פתחה בקמפיין נגד האלימות כלפי רופאים וצוות רפואי

את הקמפיין פותח סרטון וידיאו בן דקה, בו מוצגים כמה מהמקרים הבולטים שאירעו בתקופה האחרונה, ביניהם רצח האחות בחולון על ידי מטופל; ההסתדרות הרפואית קוראת להתגייסות של חברי הכנסת והציבור כדי לשים קץ לתופעה ההולכת ומחמירה

ההסתדרות הרפואית יוצאת בקמפיין ציבורי נרחב נגד האלימות כלפי רופאים, אחיות וצוות רפואי אחר בבתי חולים ומרפאות. במסגרת הקמפיין הופק סרטון בן דקה, בשם "די לאלימות", שהועלה ליוטיוב. ההסתדרות הרפואית שיגרה את הסרטון לכל חברי הכנסת, בדרישה לפעול נגד תופעת האלימות במערכת הבריאות.

ההסתדרות הרפואית קוראת "להתגייסות מיידית של כל המדינה" כדי לשים קץ לתופעה ההולכת ומחמירה של אלימות נגד רופאים ואנשי צוות רפואי. "כיצד הפכו המלאכים בלבן לשק החבטות של החברה הישראלית?", נאמר בפתח הסרטון, אותו מקריין גלעד עדין. "בשלוש השנים האחרונות התרחשו בישראל 3,000 אירועי אלימות במערכת הבריאות... בכל בוקר מרגיש הצוות הרפואי שהוא יוצא לקרב מאחר שהוא מאוים", נאמר בסרטון.

"איך הועלתה אחות רחמנייה על המוקד - ונשרפה למוות? איך קורה שרופאה שמגיעה להציל חיים בבית חולים בודקת מאחורי הגב אם מישהו לא מניף לעברה אגרוף?

"איך הועלתה אחות רחמנייה על המוקד - ונשרפה למוות? איך קורה שרופאה שמגיעה להציל חיים בבית חולים בודקת מאחורי הגב אם מישהו לא מניף לעברה אגרוף? ולמה רופא שכולו חמלה במשמרת שלו במרפאה בודק מי יושב בחדר ההמתנה?", מוצגים אירועים לדוגמא, מתוך האלפים שהתרחשו.

על פי נתוני משרד הבריאות, מדי שנה מדווחים למעלה מ-800 אירועי אלימות פיזית ומילולית כנגד צוותים רפואיים במערכת הבריאות הציבורית. יותר מ-60 רופאים פנו באחרונה למוקד ההסתדרות הרפואית כדי לדווח על אירועים אלימים שחוו וביקשו סיוע.

אלימות נגד צוות רפואי ב"שלוותה"

בתוך כך, ביום חמישי האחרון אירוע אלימות חמור נוסף הצטרף לסטטיסטיקה: מטופל תקף את הצוות הרפואי במרכז לבריאות הנפש "שלוותה" ברעננה. המטופל ניסה לשבור דלת ואיים על חיי הצוות כשבידיו מכוש. אנשי הצוות הסתגרו באחד החדרים והמשטרה עצרה את המתפרע. שלשום (שישי) הושבת "שלוותה" לשעתיים במחאה על האירוע.

בדיווח שהופיע ב-Ynet (בו נראים גם צילומים מההתפרעות במקום) נמסר, שככל הידוע למתפרע האלים אין היסטוריה של אירועי אלימות. "הוא הגיע בצהריים למרפאה, אך לא היה מרוצה מהטיפול. לאחר כמה דקות חזר למרפאה כשבידיו חפץ חד והחל לנופף בו לכל עבר. שבר את הקודן לדלת המרפאה, ניפץ שולחנות וניסה לרסק את הדלת. חלק מהמטופלים ואנשי הצוות הסתגרו באחד החדרים מחשש שינסה לפגוע בהם", נכתב. רק לאחר מאבק ממושך הצליחו שוטרי הניידת שהגיעה למקום להשתלט על המתפרע והוא נעצר והובל לתחנת המשטרה בעיר.

מ"שלוותה" נמסר: "אנו מזועזעים מההתנהגות האלימה כלפי צוותים רפואיים שאמונים על מתן שירות לציבור. נפעל בכל האמצעים העומדים לרשותנו כנגד גילוי אלימות כלפי צוותים".

נושאים קשורים:  חדשות,  אלימות נגד רופאים,  צוות רפואי,  הר"י,  מערכת הבריאות
תגובות