חדשות

ליצמן: "בית החולים 'אסותא' באשדוד ישרת את מבוטחי כל קופות החולים"

שר הבריאות ביקר במבנה המרכז הרפואי החדש, שאמור להיחנך בעוד כחודשיים; פרופ' שוקי שמר, יו"ר אסותא מרכזים רפואיים, הציג לשר את יחידות הטיפול והאשפוז, ביניהן המיון שבו מופרדים החולים זה מזה בקירות, ולא עם וילונות בלבד

חדר אשפוז ב"אסותא באשדוד". שתי מיטות בלבד בחדר (צילום: יח"צ)

שר הבריאות יעקב ליצמן הודיע אתמול (א'), התחייב אתמול כי בית החולים הציבורי "אסותא אשדוד" ישרת את מבוטחי כל קופות החולים. השר הודיע על כך בעת שסייר לראשונה במבנה בית החולים, שצפוי להיפתח בעוד כחודשיים. לדברי ליצמן, הוא "מחויב באופן אישי לכך שבית החולים ישרת את מבוטחי כל ארבע הקופות".

השר בירך את הנהלת בית החולים על מאמציה הרבים לעמוד בלוחות הזמנים. הוא התחייב ש"יעשה ככל שביכולתו על מנת שבית החולים יפתח שעריו במועד המתוכנן, יופעל בצורה הטובה ביותר וישרת את כל תושבי העיר".

לדבריו, "בית החולים הציבורי אסותא אשדוד מתקרב בצעדי ענק למועד פתיחתו. התרשמתי מהאצת העבודות ומההשקעה הגדולה בכל התחומים. כמי שפועל מזה שנים לטובת הקמת בית החולים, מדובר בלא פחות ממאורע היסטורי. משרד הבריאות בראשותי מחויב להצלחת בית החולים, כדי שיפעל כמרכז רפואי בסטנדרטים הגבוהים ביותר".

ליצמן הוסיף: "הפעלת אסותא אשדוד תביא לשינוי בשירותי הרפואה לאזרחי ישראל ובייחוד לפריפריה. אני רואה חשיבות גדולה שבית החולים יגיע להסכם עם כל קופות החולים לצורך מתן שירות לכלל המבוטחים בישראל".

ליצמן: "אני רואה חשיבות גדולה שבית החולים יגיע להסכם עם כל קופות החולים לצורך מתן שירות לכלל המבוטחים בישראל"

פרופ' שוקי שמר, יו"ר אסותא מרכזים רפואיים, אמר: "אנו עושים לילות כימים על מנת שבית החולים יפתח במועד המתוכנן, אבל בו בזמן לא מתפשרים על הסטנדרט הגבוה שהצבנו לעצמנו ושהתחייבנו אליו. אסותא נושאת על דגלה מחויבות לייצר מודל לאומי של מתן שירותי רפואה שיחבר בין כל הנקודות שבהן המטופל מקבל שירות רפואי, החל מהשירותים הרפואיים בקהילה, דרך הטיפול בבית החולים ועד תהליך השיקום בבית. מודל זה נעשה בפיתוח משותף עם מכבי שירותי בריאות".

מנכ"ל "מכבי", רן סער, ציין כי "מכבי היא הקופה הראשונה שחתמה על הסכם לקבלת שירותי רפואה בעיר".

בית החולים הציבורי "אסותא אשדוד", שאבן הפינה להקמתו הונחה לפני חמש שנים, סונף באחרונה לאוניברסיטת בן-גוריון. הוא אמור לשרת כחצי מיליון מתושבי אשדוד, הישובים והערים הסמוכות. בבית החולים יהיו חדרי מיון, חדרי ניתוח, יחידות טיפול נמרץ, מחלקות אשפוז, מחלקות יולדות, מכון אונקולוגי, מכונים ומרפאות.

תהליכי גיוס עובדים לקראת פתיחתו נמשכים. הדגש בשלב זה, מסרה דוברות בית החולים, הוא בגיוס מנהלי מחלקות, רופאים בכירים, מתמחים וצוותי סיעוד.

פרופ' שמר פרט באזני השר את המורכבות של גיוס כוח אדם - רופאים ואחיות - בגלל המחסור במשאב לאומי זה, כהגדרתו, וביקש מהשר לפתור חסמים ביורוקרטיים שונים כדי להקל על תהליכי הגיוס, בפרט של אנשי מקצועות רפואיים מקרב העולים החדשים.

בסיור ביקר שר הבריאות בחדרי הניתוח החדישים והממוגנים, במחלקת יולדות ובמחלקת מיון. פרופ' שמר הסביר לו: "בעת התכנון עמדה לנגד עינינו סוגיית כבודם של כל אחד מהמטופלים שיכנסו בשערי בית החולים. למשל: חדר המיון תוכנן כך שהמטופלים יופרדו זה מזה באמצעות קירות, ולא וילונות. זה אולי נשמע טריוויאלי, אבל זו רק דוגמא אחת לחשיבה הרבה שהושקעה בפרטים הקטנים. הקירות מאפשרים למנוע בצורה טובה יותר התפשטות של זיהומים במחלקה".

נושאים קשורים:  חדשות,  שר הבריאות יעקב ליצמן,  מכבי שירותי בריאות,  ביקור,  אסותא אשדוד
תגובות
אנונימי/ת
03.04.2017, 21:32

"מורכבות של גיוס כוח אדם". איזו מכבסת מילים. השמועות אומרות שאף אחד לא רוצה לעבוד שם. משכורות של בי"ח ציבוריים בלי תנאים כמו קביעות וכו'. כנראה שאת הטיפול יתנו הקירות. מזל שלא הוילונות.