imatinib

תוצאים ארוכי טווח של הטיפול עם Imatinib בחולי לוקמיה מיאלואידית כרונית

מחקר מצא, כי אחרי 11 שנים, היעילות של Imatinib הייתה עקבית ולא קשורה לרעילות מצטברת או תופעות לוואי מאוחרות

14.03.2017, 09:34
לוקמיה (הדמיית אילוסטרציה)

Imatinib, מעכב סלקטיבי של BCR-ABL 1 kinase, משפר את הפרוגנוזה עבור מטופלים הסובלים מלוקמיה מיאלואידית כרונית (CMLי, Chronic Myeloid Leukemia). מחקר חדש ביצע אנליזת יעילות ובטיחות על בסיס יותר מ-10 שנות מעקב אחר מטופלים עם CML, המטופלים עם Imatinib כטיפול ראשוני.

המחקר הינו מחקר פתוח, רב מרכזי, Cross over. המטופלים חולקו בצורה אקראית לקבלת Imatinib או Interferon alfa פלוס Cytarabine. אנליזות ארוכות טווח כללו הישרדות כללית, תגובה לטיפול ותופעות לוואי חמורות.

זמן המעקב החציוני עמד על 10.9 שנים. בהינתן השיעור הגבוה של מעבר בין מטופלים שחולקו לקבלת Interferon alfa פלוס Cytarabineי(65.6%) ומשך הטיפול הקצר לפני המעבר במטופלים אלו (חציון, 0.8 שנים), האנליזות הנוכחיות מתמקדות במטופלים שקיבלו Imatinib.

בקרב מטופלים בקבוצת ה-Imatinib, שיעור ההישרדות המוערך לאחר 10 שנים היה 83.3%. כמחצית מהמטופלים (48.3%) שחולקו לקבלת Imatinib השלימו את הטיפול, ו-82.8% היו בעלי תגובה ציטוגנית מלאה. תופעות לוואי חמורות שנחשבו על ידי החוקרים כקשורות ל-Imatinib היו לא נפוצות ואירעו בשכיחות הגבוהה ביותר במהלך השנה הראשונה לטיפול.

מסקנת החוקרים הייתה, כי לאורך כמעט 11 שנות מעקב, נראה כי היעילות של Imatinib הינה עקבית לאורך זמן ושמתן ארוך טווח של Imatinib לא היה קשור עם רעילות מצטברת או תופעות מאוחרות לא מקובלות.

מקור:
Long-Term Outcomes of Imatinib Treatment for Chronic Myeloid Leukemia. Andreas Hochhaus, M.D., Richard A. Larson, M.D., François Guilhot, M.D., Jerald P. Radich, M.D., Susan Branford, Ph.D., Timothy P. Hughes, M.D., Michele Baccarani, M.D., Michael W. Deininger, M.D., Ph.D., Francisco Cervantes, M.D., Satoko Fujihara, Ph.D., Christine-Elke Ortmann, M.Sc., Hans D. Menssen, M.D., Hagop Kantarjian, M.D., Stephen G. O’Brien, M.D., Ph.D., and Brian J. Druker, M.D. N Engl J Med 2017; 376:917-927.

נושאים קשורים:  imatinib,  CML,  לוקמיה מיאלואידית כרונית,  טיפול ארוך-טווח,  רעילות,  לוקמיה,  מחקרים
תגובות