חדשות

נתוני קופת חולים "מכבי": 62% מהחולים באלצהיימר הן נשים

הקופה פירסמה נתונים אלה בעקבות פרסום שירות חדש להוספיס ביתי שהיא מציעה לחולים ולחולות במצב קשה

אלצהיימר (צילום: אילוסטרציה)
אלצהיימר (צילום: אילוסטרציה)

תל-אביב היא העיר המובילה בישראל בשיעור חולי האלצהיימר – 10% מכלל החולים במחלה זאת בישראל; כך מדווח הבוקר (ה') "ידיעות אחרונות". במקום השני ניצבת חיפה (7%) ואחריה בת-ים (5%), רמת-גן (4%) ואשדוד, פתח-תקווה ונתניה (3% כל אחת).

הנתונים נמסרו על ידי מכון המחקר של "מכבי שירותי בריאות". עוד נמסר, כי הגיל הממוצע להתפרצות המחלה עלה בעשור האחרון: מ-72.7 בשנת 2006 ל-80.9 בשנת 2016. בפרק זמן זה גם חלה עלייה ב-35% בשיעור המאובחנים. 62% מהחולים הן נשים ו-38% גברים.

בדיווח נמסר, כי בבדיקה בסוגיית הקשר שבין מחלת אלצהיימר למחלות נוספות עלה, כי כ-60% סובלים גם מדיכאון, 24% מסרטן, 14% מתת משקל ו-20% מעודף משקל.

ד"ר זוריאן רדומסקי, מנהל הגריאטריה באגף הרפואה ב"מכבי", אמר לעיתון כי את הסיבה לשיעור הגבוה של חולי אלצהיימר בתל אביב היא ככל הנראה תוחלת החיים הארוכה באזור גוש דן, לעומת המצב בפריפריה.

בדיווח נמסר, כי "מכבי" החלה בפיילוט שנועד להעניק לחולי דמנציה ואלצהיימר במצב קשה שירות טיפול הוספיס ביתי. 20 חולים נמצאים תחת ליווי צמוד של צוות רופא ואחות במשך 24 שעות ביממה, הכולל הכנה נפשית של בני משפחות החולים וטיפול תרופתי מותאם באופן אישי.

נושאים קשורים:  חדשות,  מחלת אלצהיימר,  גריאטריה,  מכבי שירותי בריאות,  הוספיס ביתי
תגובות