אסתמה

פרמקוקינטיקה של טיוטרופיום הניתן על ידי Respimat בקרב חולי אסתמה

חוקרים מצאו, כי הריכוז המקסימלי במצב עמיד הנמוך יותר שהתקבל בחולי אסתמה, בהשוואה לחולי מחלת ריאות חסימתית כרונית (COPD), לא נחשב כמקור לחשש עבור טיפול עם טיוטרופיום באסתמה

06.03.2017, 15:15
אסתמה (צילום: shutterstock)

המאמר הנוכחי מציג תוצאות של אנליזה משולבת, שבחנה את הפרמקוקינטיקה של טיוטרופיום (ספיריבה רספימט, בורינגר אינגלהיים ישראל) בחולים עם אסתמה.

החוקרים מצאו, כי באסתמה, למאפייני החולים אין השפעה רלבנטית על חשיפה סיסטמית לטיוטרופיום. החוקרים ציינו, כי בגלל שחשיפה סיסטמית לתרופות במשאף מהווה אינדיקציה לבטיחות, ה-Cmax,ss (הריכוז המקסימלי במצב עמיד) הנמוך יותר שהתקבל בחולי אסתמה, בהשוואה לחולי מחלת ריאות חסימתית כרונית (COPD), לא נחשב כמקור לחשש עבור טיפול עם טיוטרופיום באסתמה.

מקור:
Pharmacokinetics of tiotropium administered by Respimat® in asthma patients: Analysis of pooled data from Phase II and III clinical trials.; Sharma A1, Kerstjens HA2, Aalbers R3, Moroni-Zentgraf P4, Weber B5, Dahl R6.

COPD
ספיריבה רספימט מיועדת לטיפול אחזקתי להרחבת הסימפונות לשם הקלת התסמינים אצל מטופלים הסובלים ממחלת ריאות חסימתית כרונית (COPD).

אסתמה
ספיריבה רספימט מיועדת לטיפול אחזקתי במבוגרים הסובלים מאסתמה והמטופלים בנוסף בשילוב של קורטיקוסטרואידים בשאיפה (במינון הגבוה מ-800 מיקרוגרם בודזונייד ליום או חלופה שווה) ו-2β-אגוניסטים ארוכי טווח, אשר חוו לפחות התלקחות אחת קשה במהלך השנה החולפת. התרופה אינה מותווית למטופלים הרגישים לאחד ממרכיבי התרופה או ל-atropine וחומרים דומים לו כמו ipratropium או oxytropium.

נושאים קשורים:  אסתמה,  טיוטרופיום,  Respimat,  חשיפה סיסטמית,  מחלת ריאות חסימתית כרונית,  מחקרים