חדשות

ליצמן מבטיח: ניתוחים דחופים בתוך חודש, או שמטופלים יוכלו לפנות לבתי"ח אחרים

שר הבריאות יעקב ליצמן אמר את הדברים אתמול (ג') בכינוס שהוקדש ליעדי מערכת הבריאות בשנים הבאות, במסגרת פירוט על הרפורמה של המשרד לקיצור תורים; "לא ייתכן שמטופל ייאלץ להמתין חמישה או שישה חודשים לניתוח", אמר ליצמן, לפי דיווח באתר Ynet

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן

שר הבריאות יעקב ליצמן הודיע הבוקר (ג') כי במסגרת הרפורמה לקיצור התורים בבתי החולים יקבלו מטופלים תור לניתוח דחוף בתוך 30 יום - או שיוכלו לפנות לכל בית חולים אחר שיוכל לקבלם, במימון מלא של קופת החולים שלהם. ליצמן הודיע על הצעד בכנס שעסק ביעדי הבריאות לשנה הקרובה, ושהתקיים בהיכל התרבות במודיעין.

לדברי שר הבריאות, אם לא מדובר בניתוח דחוף, מטופל יוכל לפנות לכל בית חולים שבו יבחר אם לא יקבל את התור הנחוץ בתוך 60 יום.

"לא ייתכן שמטופל ייאלץ להמתין חמישה או שישה חודשים לניתוח", אמר ליצמן לפי דיווח באתר Ynet, "עוזריי ואני רואים יום יום את התורים הארוכים ואת ההבדלים בתורים בין בתי החולים השונים. הצדק מחייב שחולים לא ייפגעו בעוד קופת החולים שלהם איננה נמצאת בהסכם עם בית חולים מסוים המספק תור קצר – במיוחד כשמדובר בניתוחים דחופים ובמצבים מסכני חיים".

סימון מוצרים בתוויות

עוד אמר ליצמן, שבימים הקרובים יצא לדרך שלב הסימון בצבע אדום של מוצרי מזון שאינם בריאים ובירוק של מוצרים בריאים, מבחינות תזונתיות שונות. לפי "כלכליסט", יהיו שלוש תוויות אדומות שיציינו כמות שומן ברמה גבוהה, כמות מלח ברמה גבוהה וכמות סוכר ברמה גבוהה, ואחת ירוקה שתתלווה למוצרי מזון בעלי ערך תזונתי רב.

בהקשר זה אמר שר הבריאות: "הכרזנו על מהלך לעידוד תזונה נכונה ומסקנות ועדת האסדרה במזון קבעה סימון למוצרי מזון. ננחיל אותו בקרוב. אני מאמין בתהליך הזה וביכולת ליצור שינוי אמתי בהרגלי התזונה של אזרחי ישראל. מניעת תחלואה חשובה לא פחות מרפואה".

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, הוסיף: "אתגר התזונה הבריאה הוא אתגר לאומי. אם לא נשנה היום את התזונה, מגפת ההשמנה בקרב ילדים ומבוגרים תמשיך להתפשט. לאחר שנסמן את המזון יהיה יותר קל לציבור להעדיף מזון בריא. הציפייה שלנו היא שהיצרנים ישנו את הרכב המזון. זו נקודת ציון חשובה שבה מערכת הבריאות הישראלית לוקחת אחריות נוספת כדי לעזור לציבור לבחור לחיות בריא. בשנה האחרונה חל שינוי אדיר בשיח הציבורי בנוגע לתזונה והציבור מצפה מאתנו לסייע לו לבחור מוצרי מזון בריאים".

תקציב לפליטים הסורים

ליצמן אמר בכינוס, כי "אם לא יינתנו התקציבים הנדרשים לבתי החולים בצפון הארץ שבהם מטופלים הפליטים הסוריים לא נהסס להפסיק את אשפוזם שם. לא יתכן שהמדינה ללא תתקצב נושא זה. אני בעד הפעולה שעושים בתי החולים בצפון. צריך לקלוט את הפצועים, אבל אני לא מוכן הדבר יהיה על חשבוננו אחרת בתי החולים יתמוטטו".

השר הודיע כי תתקיים בנושא זה ישיבה עם מנכ"ל משרד ראש הממשלה. "אם לא נגיע להסדר לשביעות רצוננו, לא אהסס לתת הוראה שלא לאפשר לקלוט עשרות פצועים סורים. גם ככה אני בוכה שאין לי מספיק תקציב. אין מספיק מיטות, אין מספיק מענקים לרופאים בפריפריה. אני מבקש להבהיר כי אם לא נגיע להסכמות בנושא תקצוב הטיפולים לחולים הסורים בבתי חולים, לא נהסס להפסיק את אשפוזם".

נושאים קשורים:  חדשות,  שר הבריאות,  קיצור תורים,  קופות החולים,  ניתוחים דחופים,  הטיפול בפצועים סורים,  תזונה,  סימוני מזון
תגובות
אנונימי/ת
15.02.2017, 06:35

הבטחות לא עולות כסף

אנונימי/ת
15.02.2017, 13:36

השר ליצמן, הוא בינתיים השר הראשון שההבטחות שלו הוא מקיים!