חדשות

סוכם עם משרד הבריאות: 91 מיטות אשפוז נוספות ל"סורוקה" עד סוף 2018

הסיכום נעשה בין משרד הבריאות להנהלת "שירותי בריאות כללית" שהיא בעלת בית החולים, ועיריית באר-שבע; בעבר איים שר הבריאות ליצמן על הקופה כי ייגרע ממנה תקציבים אם לא תקצה תקציב לתוספת מיטות אשפוז למרכז הרפואי, כפי שסוכם כבר בעבר

המרכז הרפואי סורוקה בבאר שבע. צילום: דוברות בית החולים

במהלך השנתיים הקרובות (2018-2017) יתווספו למרכז הרפואי "סורוקה" בבאר-שבע 91 מיטות אשפוז חדשות; כך סוכם בין הנהלת משרד הבריאות, שירותי בריאות כללית (בעלת בית החולים) ועיריית באר-שבע. המיטות יוקצו למערך היולדות, לטיפול נמרץ, למערך לרפואת ילדים, לשיקום, אונקולוגיה ואורתופדיה.

בהודעה שפורסמה הבוקר (ג') הודיע משרד הבריאות כי הדיונים נעשו "במאמץ ובשיח משותף" בין כל הגורמים. כמו כן, חזר המשרד והודיע על כוונתו להקים בית חולים נוסף בנגב בשנים הקרובות.

שר הבריאות יעקב ליצמן אמר: "יש לנו מחויבות לשפר את מצב הרפואה בפריפריה ולקדם את מערכת הבריאות, תוך צמצום פערים אל מול המרכז. אני מברך את מנכ"ל הכללית, אלי דפס, שבתמיכת משרד הבריאות ומשרד האוצר הגענו לסיכום חשוב שאותו הוביל מנכ"ל המשרד משה בר סימן טוב לטובת בית החולים ולמען תושבי האזור".

בתחילת החודש איים ליצמן על "כללית" כי אם לא תקצה כספים להוספת מיטות ל"סורוקה" הוא ייגרע מתקציב הקופה. ליצמן טען, כי הכסף להוספת מיטות אשפוז חדשות הועבר על ידי הממשלה לקופה, אך כי זו נמנעה מלנתב אותו לבית החולים. מנכ"ל "כללית" הודיע אז כי הקופה תפתח בשיחות עם משרד הבריאות.

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, הוסיף: "מערכת הבריאות הציבורית נבחנת ביכולתה להתמודד עם הפערים בזמינות השירותים בין המרכז לפריפריה. אנחנו מודעים לכך ונותנים עדיפות משמעותית בהעמדת משאבים נוספים לפריפריה. תוספת המיטות כעת מבטאת את המחויבות העמוקה של משרדי הבריאות והאוצר לצמצום פערים ואנו נוסיף ונתגבר את הפריפריה בשנים הקרובות".

מנכ"ל שירותי בריאות כללית, אלי דפס, אמר: ״בית החולים סורוקה הוא נכס לאומי לדרום הארץ. הוא מתמודד עם קשיים עצומים של כוח אדם, חסר - ותשתיות שחייבות להשיג את הביקוש הגובר. שירותי כללית בדרום פרוסים במאות מרפאות. בכל עיר ויישוב ניתן בהן, ובבית החולים, שירות למופת על ידי אלפי עובדים מסורים. הפיתוח הנוסף שעליו הוסכם עתה בגיבוי משרד האוצר והבריאות יחזק את השירות לו זכאים התושבים. כמו כן, אנו מקווים שהממשלה תאיץ את מימוש ההחלטה להקמת בית חולים נוסף לנגב".

ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ', הוסיף: ״אני שמח שהגענו לפתרון בסוגיית תוספת המיטות למרכז הרפואי ׳סורוקה׳ דבר שיסייע לשיפור השירות הרפואי לתושבי באר שבע והנגב ולצמצום הפערים. השלב הבא שעל סדר היום המשותף שלנו הוא קיצור התורים באופן משמעותי ובכך למנוע סחבת בטיפול הרפואי. במקביל אנו מאיצים את תכנונו של בית החולים החדש שיוקם בעיר באר שבע וישרת בעתיד את כלל תושבי המטרופולין".

נושאים קשורים:  חדשות,  המרכז הרפואי "סורוקה",  משרד הבריאות,  שירותי בריאות כללית,  עירית באר-שבע,  מיטות אשפוז,  תקציב
תגובות