חדשות

בפעם השלישית: בתיה"ח "בילינסון" ו"השרון" קיבלו את תו ההסמכה של ארגון JCI

מנהל בתי החולים במרכז הרפואי "רבין", ד"ר ערן הלפרן: "הענקת התו בפעם השלישית ברציפות מוכיחה שהסטנדרטים הגבוהים של איכות ובטיחות המטופל הפכו לחלק מה-DNA של בתי החולים"

צוות הבודקים מארגון ה-JCI (צילום: "בילינסון")

בתי החולים "בילינסון" ו"השרון" במרכז הרפואי "רבין" קיבלו  בפעם השלישית ברציפות את ההסמכה (אקרדיטציה) של ארגון ה-JCIי(Joint Commission International) בנוגע לאיכות ולבטיחות הטיפול בבתי חולים. משרד הבריאות עודד את בתי החולים לעמוד בתהליך, במטרה לשפר את איכות הטיפול בישראל.

תו התקו ניתן לאחר שצוות בדיקה שכלל שישה מומחים מטעם הארגון הגיע לישראל וערך בקרה חוזרת מדוקדקת בבתי החולים. במהלך המבדק, סרקו הבוחנים את שני בתי החולים במרבית תחומי העשייה - כולל מחלקות אשפוז, מכונים, מרפאות ועוד. בין הנושאים שנבדקו: בטיחות הטיפול התרופתי, מניעת זיהומים, תקשורת בין צוותים, ניהול הטיפול במשאב האנושי. תהליך הבקרה נמשך חמישה ימים.

צוות הבודקים מארגון ה-JCI וד"ר ערן הלפרן, שלישי מימין (צילום: "בילינסון")

צוות הבודקים מארגון ה-JCI וד"ר ערן הלפרן, שלישי מימין (צילום: "בילינסון")

ד"ר ערן הלפרן, מנהל "בילינסון" ו"השרון", אמר כי הוא רואה בהענקת התו "הישג אדיר של הצוותים שלנו". עוד הוסיף, כי "הענקתו בפעם השלישית ברציפות מוכיחה שהסטנדרטים הגבוהים של איכות ובטיחות המטופל הפכו לחלק מה-DNA של שני בתי החולים. לא מדובר בהכנות נקודתיות לקראת מבדק, אלא בתרבות ארגונית המקדשת ערכים אלו. אני גאה שבתי החולים שלנו זכו להכרה רשמית נוספת, מגורם חיצוני מקצועי ומוסמך, על היותם בתי חולים מצוינים".

פרופסור ירון ניב, סגן מנהל המרכז הרפואי  שהוביל את תהליך ההכנה לקראת המבדק לקבלת האקרדיטציה, הוסיף: "ההתגייסות המרשימה של הצוותים, שעבדו בשיתוף פעולה מלא, הוא שאיפשר את קבלת ההסמכה מטעם ה-JCI פעם נוספת ובתוצאות מצוינות. אנו מתחייבים להמשיך ולהעניק למטופלינו טיפול רפואי באותה רמת איכות ומצוינות כפי שהשתקפה במבדק".

נושאים קשורים:  בית החולים השרון,  הסמכה,  אקרדיטציה,  JCI,  איכות,  בטיחות,  המרכז הרפואי "רבין"
תגובות
23.01.2017, 20:29

מסכנים החולים שימותו עם ניירת ע"פ JCI
מאת: רופא בי"ח שחווה JCI

אנונימי/ת
23.01.2017, 21:34

המלך הוא עירום מאוד.

מנהלים, רופאים, אחיות, עובדי מנהל ומשק. כולם ישרים, כולם טובים, כולם מקצועיים. וכולם מוכנים לביים במשך שבוע ימים מצג שווא של ניהול תקין ומסודר, טיפול בטיחותי ועמידה בנהלים שנכתבו מספר ימים קודם לכן ועליהם הוחתמו עובדים רבים, כשגם כותבי הנהלים וגם החותמים עליהם יודעים כי בינם לבין המציאות פעורה תהום. ואין פוצה פה ומצפצף.

הדבר המסוכן ביותר לארגון, ובמיוחד לארגון בריאות הוא אבדן האמת, הלגיטימציה להסתרה ולהעמדת פנים ובעקבותם גם אבדן הדרך- השרשת תרבות השקר מלמעלה עד למטה. לבן או לא שקר הוא שקר!

הבעיה העיקרית עם האקרדיטציה היא שאם רוצים לעמוד בה ברצינות ולא רק למראית עין יש להשקיע משאבים - כן רבותיי כסף!!!- ויש להשקיע לאורך זמן, לבנות תשתיות, לשקם תשתיות ישנות ולהשקיע בכוח אדם. זה לא משהו שמכינים ברגע ל"מסדר המפקד" . אבל אנחנו ב"שרק אל אווסט" או בשטעטל ובטוחים שאפשר לעבוד על ה"אמריקאים" ועל "הגויים". מה שאנחנו לא יודעים זה שהם ייקחו את הכסף כל שנתיים ואנחנו נישאר פה ונמשיך לירות לעצמנו ברגל...