חדשות

מרפאה חדשה לייעוץ גנטי לפני ובמהלך ההריון נפתחה במרכז הרפואי "הלל יפה"

את המרפאה החדשה מנהל פרופסור אריה דרוגן, מומחה בגנטיקה רפואית ובאבחון טרום לידתי של מומים בעובר; עד כה, נאלצו נשים מהאזור שהיו מעוניינות בייעוץ זה לנסוע לבתי חולים אחרים

עובר בחודש הרביעי, תמונת אולטרה-סאונד (צילום: אילוסטרציה)

המרכז הרפואי "הלל יפה" בחדרה הודיע אתמול (א') על הפעלת מרפאה חדשה לייעוץ גנטי סב-לידתי, במסגרת המחלקה לנשים ויולדות, המרחיבה עתה את מגוון שירותיה לנשים. את המרפאה החדשה מנהל פרופסור אריה דרוגן, מומחה בגנטיקה רפואית ובאבחון טרום לידתי של מומים בעובר ובעל ניסיון רב בתחום הגינקו-גנטי. עד כה, נשים מתושבות האזור שנזקקו לשירות זה נאלצו לנסוע כדי לקבלו במרכזים הרפואיים הגדולים.

פרופ אריה דרוגן (צילום: יח"צ)

פרופ אריה דרוגן (צילום: יח"צ)

המרפאה תעניק ייעוץ גנטי לנשים ולזוגות הנדרשים או מעוניינים במידע רפואי אודות הסיכון לקיום מחלה או מומים בעובר, בטרם הכניסה להיריון. כמו כן יינתן ייעוץ לגבי טיבן של בעיות או מומים המתגלים במהלך ההיריון ואפשרויות האבחון והטיפול בעובר וביילוד.

המטרה בשירות שתעניק המרפאה היא לאפשר החלטה מושכלת באשר להמשך תהליך ההיריון והלידה, או בטרם ההיריון.

פרופסור דרוגן הוא בוגר בית הספר לרפואה של האוניברסיטה העברית ו"הדסה" בהר הצופים. הוא התמחה ברפואת נשים ובמיילדות ב"רמב"ם" ובגנטיקה רפואית ובאבחון טרום לידתי ב-Wayne State University בארה"ב.

מאז שחזר לישראל, בשנת 1990, מרכז פרופ' דרוגן את התוכנית לאבחון טרום לידתי ב"רמב"ם" וכן משמש כפרופסור-חבר בפקולטה לרפואה של הטכניון בחיפה בתחום המיילדות והגנטיקה.

פרופסור מוטי חלק, מנהל מחלקת נשים ויולדות ב"הלל יפה" מסר: "אנו עמלים כל העת על מנת לאפשר לנשים ולזוגות הבאים בשערינו טיפול מיטבי בכל נושא הקשור להיריון וללידה – לפני, במהלך ואחרי. השירות החדש מאפשר להרחיב את סל השירותים הקיים כך שמטופלינו יקבלו שירות נוסף, חיוני ונדרש, קרוב לבית".

ההגעה למרפאה נעשית על-ידי הפנייה הרופא המטפל בקהילה. חלק משירותי הייעוץ נכללים בסל הבריאות.

נושאים קשורים:  חדשות,  המרכז הרפואי "הלל יפה",  ייעוץ גנטי סב-לידתי,  מחלות גנטיות,  ייעוץ גנטי,  פרופ' אריה דרוגן
תגובות
אנונימי/ת
23.01.2017, 20:38

פרופסור דרוגן הוא רופא מעולה, אדם נפלא ואיש ישר,האם ממשיך לעבוד גם ברמב"ם?

25.05.2017, 21:17

לדר מיכל אמיר
יופי של אתגר, המון איחולי הצלחה.
דר גבי גלעד