חדשות

ניסוי ב"שערי צדק" בטיפול בזריקות חומצה היאלרונית כטיפול ב"מרפק טניס"

מנהל היחידה לכירורגיה של היד ב"שערי צדק", ד״ר גרשון זינגר, מסר כי ניסוי מקדים בטיפול הביא לפתרון הבעיה ללא ניתוח ב-85% מהמטופלים

"מרפק טניס", כאבים במרפק (צילום: אילוסטרציה)

מחקר חדש שמתקיים בימים אלה במרכז הרפואי "שערי צדק" בירושלים עשוי למצוא פתרון תרופתי למטופלים הסובלים מ"מרפק טניס" - ובכך לייתר את הצורך בניתוח; כך מסר בית החולים.

ד״ר גרשון זינגר"מרפק טניס" היא אבחנה נפוצה, הפוגעת בטווח רחב של גילאים, בין 30 ועד 70 שנה, ומתבטאת בכאב במרפק בזמן אחיזה חזקה או הרמת חפצים. הכאב מגיע מהגיד ומתמקד בצד החיצוני של המרפק. בקרב 80% מהסובלים מהתופעה, הכאב עובר ללא טיפול. בקרב 20% הנותרים, הכאב הופך כרוני. עבור חולים אלו אין מנוס מטיפול כירורגי.

מנהל היחידה לכירורגיה של היד ב"שערי צדק", ד״ר גרשון זינגר, בחן בחמש השנים האחרונות שימוש בחומצה היאלרונית (HA), הניתנת למטופלים בהזרקה, כטיפול בתופעה. לדבריו, התוצאות מצוינות. "התמריץ למחקר זה נולד בעקבות טיפול בזריקות למטופלים שאינם אתלטיים ומסיבות שונות אינם כשירים לעבור את הניתוח" ציין ד"ר זינגר, "מבין 40 מטופלים שכבר קיבלו את הזריקה, כ-85% החלימו".

החומצה ההיאלרונית מופקת מכרבולת של תרנגול או באופן סינטטי במעבדה ומשמשת כיום לטיפול בדלקת ברכיים וגם נמצאת בשימוש נרחב בטיפולים קוסמטיים כמו מילוי שפתיים וקמטים.

לאור ההצלחה במחקר הראשוני, בהיקף המצומצם, הוחלט עתה להרחיב את היקף הניסוי. המרכז הרפואי החל לגייס מטופלים נוספים הסובלים מתסמונת "מפרק טניס".

נושאים קשורים:  חדשות,  מחקר,  המרכז הרפואי "שערי צדק",  "מרפס טניס",  חומצה היאלרונית,  הזרקה,  ניתוח
תגובות
04.02.2017, 19:18

מאוד מעניין. גם יקר