חדשות

ביוזמת הר"י: ביום רביעי יצוין לראשונה בארץ "יום הרופא הישראלי"

היום, שיצוין ב-11 בינואר שהוא גם יום היווסדה של ההסתדרות הרפואית בישראל לפני 105 שנה, נועד להצדיע ולהוקיר את רופאי ישראל על תרומתם ארוכת השנים והיום-יומית לבריאות התושבים

מזכירות הר"י עם נשיא המדינה באירוע לרגל "יום הרופא הישראלי" (צילום: הר"י)

ביום רביעי הקרוב (11 בינואר 2017) יצוין לראשונה בישראל "יום הרופא הישראלי" - יום הצדעה והוקרה לרופאי ישראל על תרומתם ארוכת השנים והיום-יומית לבריאות תושבי ישראל. סדרת האירועים נעשית ביוזמתה ובחסותה של הר"י, שהחליטה למסד בכך מסורת חדשה. המועד שנקבע הוא יום ייסודה של ההסתדרות הרפואית, שהשנה מציינת 105 שנה לפעילותה.

בשבוע שעבר הגיעה הנהלת הר"י למשכן הנשיא בירושלים, כדי לקבל את ברכתו של נשיא המדינה ראובן ריבלין ל"יום הרופא" הראשון וכך להשיק את המיזם.

יו"ר ההסתדרות הרפואית, פרופסור ליאוניד אידלמן, ציין כי "יום הרופא נועד להדגיש את התפקיד המיוחד שאותו ממלא הרופא בחיי הקהילה". אירועי היום יכללו שורה של פעילויות "שישקפו את העשייה האדירה והיום-יומית של הרופאים בישראל ויודגש בהם ההישגים וחיזוק תדמית הרופאים בקרב הציבור".

פרופסור אידלמן הוסיף: "מקומו של הרופא, האתגרים, המשברים, ההצלחות והסיפוקים המלווים את העשייה הרפואית ברורים לרופאים. לעומת זאת, בכל הנוגע ליחס לרופאים בקרב הציבור הרחב, מתרחשים שינויים דרמטיים שמקורם בשינויים חברתיים עמוקים ביניהם עקב המהפכה הטכנולוגית, וחילופי הדורות. הציבור המקבל בעניין רב ובהיקף נרחב דיווחים סנסציוניים מעולם הרפואה על בסיס יומי, צריך להכיר את רופאיו היכרות רחבה ומגוונת יותר".

הנשיא ריבלין העניק את ברכתו לרופאי ישראל בפגישה שנערכה עמו. "הרפואה שלנו בפסגה וזאת למרות המחסור במשאבים. אני מודה בשמי ובשם רעייתי לכל הרופאים והרופאות על המקצועיות והמסירות. אני מודה לכולכם יחד ולכל אחד מהרופאים לחוד". "אם נבחרתי להיות הנשיא רק כדי לקיים את היום הזה – דיינו", אמר הנשיא.

שני פרויקטים ייחודיים ייחנכו ב"יום הרופא": פרויקט בשם "בשביל זה נהייתי רופא" שבו נקראו רופאים, רופאות, מתמחים ומתמחות להעלות לפייסבוק, סרטונים קצרים שבהם כל אחד יספר על אירוע שהעניק לו סיפוק מקצועי מיוחד. כל סרטון שהרופאים התבקשו להעלות הוא בן חצי דקה. במקביל נקראו מטופלים להעלות מצידם קטעי וידיאו תחת הכותרת: "תודה לרופא שלי". את קטעי הווידיאו ניתן לראות בעמוד הפייסבוק שנפתח ל"יום הרופא הישראלי".

נושאים קשורים:  חדשות,  יום הרופא הישראלי,  הר"י,  נשיא המדינה,  פרופ' ליאוניד אידלמן
תגובות
אנונימי/ת
09.01.2017, 18:28

במקום לדאוג לרופאים ולרפואה עסוקים בהר״י ביחסי ציבור והזדמנויות צילום. לא בשביל זה נבחרתם!

אנונימי/ת
10.01.2017, 14:16

מעמד הרופא הישראלי נמצא בשפל כל הזמנים --- למעט מספר "כוכבים" בעיני עצמם - שהם בעיקר כירורגים ויחצ"נים בלתי נלאים.