חדשות

כנס חירום של רופאי "הדסה": "אי אפשר שגל העזיבות במרכז הרפואי יימשך"

מאות רופאים השתתפו בכנס חירום במחאה על הקיפאון במינויי רופאים לתפקידים שונים ולאי-כינוסו של הוועד הרפואי שקיבל החלטות בנושא בעבר; יו"ר הוועד המשותף של רופאי "הדסה", פרופ' רפאל יודסין: "הגענו לרגע קריטי בחיי 'הדסה'"

כנס חירום של הוועדים הרפואיים ב"הדסה" (צילום: יח"צ)

רופאי המרכז הרפואי הדסה בירושלים קיימו אתמול (ב') כנס חירום שבו השתתף יו"ר ההסתדרות הרפואית, פרופסור ליאוניד אידלמן. רופאים רבים הגיעו לכנס, שנועד למחות על הקיפאון במינויי רופאים לתפקידים שונים, מניעת קביעות ומהלכי ההנהלה שהם בגדר "פגיעה בזכויות הרופאים", לדברי הנוכחים.

יו"ר הוועד המשותף של רופאי הדסה, פרופ' רפאל יודסין, אמר בכנס: "אנחנו רואים כיצד רופאים בכירים עוזבים את בית-החולים. ישנה אווירת נכאים במסדרונות המוסד. הרופאים עושים את עבודתם נאמנה ומוכנים לעשות הכול בשביל ש'הדסה' תפעל כמו שצריך. לאחר שב-2014 עברנו קיצוצים מסיביים בתנאינו במסגרת הסכם הנושים - קיצוצים המסתכמים במאות מיליוני שקלים - ועמדנו בהתחייבויותינו כלפי המטופלים וכלפי בית-החולים, לא ניתן עוד יד לפגיעה בהון האנושי האיכותי ב'הדסה'. לא מגיע לנו לעבור שוב את הטראומה הזו".

ד"ר אוריאל טמטברג בכנס החירום של הרופאים ב"הדסה" (צילום: יח"צ)

ד"ר אוריאל טמטברג בכנס החירום של הרופאים ב"הדסה" (צילום: יח"צ)

ד"ר אוריאל טמטברג: "אנחנו תורמים את חלקנו לבית-החולים ואנו חייבים להבטיח שתהיה לנו אקדמיה שתקדם אותנו ואת בית-החולים"

עוד אמר פרופ' יודסין: "הגענו לרגע קריטי בחיי 'הדסה'. הרופאים כאן הם עמוד השדרה של בית החולים. הם הסיבה שבגללה מטופלים פונים אלינו. אי אפשר שגל העזיבות (של רופאים) יימשך".

פרופ' יודסין התייחס גם לעניין אי-כינוסו, מאז חודש אוגוסט, של הוועד הרפואי של הדסה, שבו היו שותפים הרופאים וההנהלה בהחלטות על מינויים. "הוועד הרפואי במוסד הזה הוא המנגנון היחיד שיש בו לשם איזונים ובלמים אל מול ההנהלה. אנשים גומרים התמחות ורוצים לדעת אם הם נשארים לחוזה שני; כשהגיע הזמן לקביעות, הם רוצים לדעת אם הם נשארים לחוזה שלישי. זה דיון במכלול השלם של משפחה ושל אדם, ואסור לעצור את פעילות הוועד הרפואי", אמר פרופ' יודסין.

פרופ' רן ניר-פז, יו"ר ועד הרופאים הבכירים ב"הדסה", אמר בכינוס: "המינויים האקדמיים שתקועים הם חלק מהליבה של המקום הזה, ומה שהופך את 'הדסה' למה שהיא; מה שנותן הזדמנות לרופאים צעירים וגם לוותיקים ומבטא את המהות של המוסד כמוסד רפואי ואקדמי לא רק בארץ אלא רק בעולם".

יו"ר הר"י פרופ' אידלמן הדגיש בדבריו את סוגיית המחויבות לזכויות הרופאים: "רופאים לא צריכים לוותר על הזכויות שלהם ואני בתור יושב-ראש הר"י מחויב לשמירה על זכויות הרופאים. רופאי הדסה תרמו המון (לרפואה בארץ), כפי שאף גוף רפואי לא עשה בעבר. אין ספק שלרופאי 'הדסה' מגיע מקום מכובד כמוסד מוביל ואני משוכנע שניתן להגיע לשם. אנו מקווים ש'הדסה' תחזור להיות בית חולים מוביל ברפואה במדינה. זה חשוב לכל הרופאים. חשוב שהדסה תהיה איתנה".

ד"ר אוריאל טרטמברג, מתמחה בטיפול נמרץ ונציג הרופאים הצעירים, הוסיף: "אנחנו כרופאים הצעירים במוסד הזה, שאוהבים אותו, רוצים ליצור המשכיות בבית-החולים. אנחנו תורמים את חלקנו לבית-החולים ואנו חייבים להבטיח שתהיה לנו אקדמיה שתקדם אותנו ואת בית-החולים".

נושאים קשורים:  חדשות,  המרכז הרפואי "הדסה",  משבר,  כינוס חירום,  יו"ר הר"י,  פרופ' ליאוניד אידלמן
תגובות
אנונימי/ת
27.12.2016, 14:58

כל הכבוד לשר ארדן שלא מאפשר לסמם את החברה ובמיוחד את הצעירים בקנביס .עומד באומץ מול עיתונאים קנביסטים

אנונימי/ת
27.12.2016, 15:54

אני מסכים איתך.לשר ארדן יש אומץ לעמוד מול עיתון קנביס ועיתונאים נגועים בסם

אנונימי/ת
29.12.2016, 20:25

מילים יפות, באמת אבל מבחינה אופרטיבית מה מתכוונים רופאי הדסה לעשות?