חדשות

רופאים מוזמנים להשתתף בתחרות "יוזמת הבריאות המובילה" לשנת 2017

התחרות מנוהלת על ידי פורום Reboot, ובראש הוועדה שתבחר את הזוכים עומדים רופאים בכירים; המטרה: יוזמות שיוכלו לתרום לבריאות בת-קיימא בישראל

זקנה, אשה מבוגרת (צילום: אילוסטרציה)
זקנה, אשה מבוגרת (צילום: אילוסטרציה)

פורום Reboot, הפועל בהתנדבות כדי לקדם את נושא הבריאות בישראל לראש סדר העדיפויות הלאומי, הכריז באחרונה על תחרות "יוזמת הבריאות המובילה לשנת 2017", ומזמין רופאים, אנשי צוות פארא-רפואי, חוקרים ויזמים להגיש הצעות לתחרות.

הזוכה בתחרות יזכה לייעוץ אישי מבכירים במערכת הבריאות, האקדמיה והתעשייה, ולתקציב של עד רבע מיליון שקלים להתנעת היוזמה, לליווי ראשוני בעת ניסוי בהפעלתה ולמנטורינג מצד מומחים בתחום וחשיפה לתקשורת. את ההצעות ליוזמות ניתן להגיש עד ה-28 בפברואר 2017.

יוזמי התחרות ציינו, כי בשנים האחרונות, לצד קידמה טכנולוגית, פיתוחים בתחום הרפואה ושינויים בכלכלה ובחברה, "אנו עדים לתהליך מואץ של הזדקנות האוכלוסייה בארץ ובעולם. שינויים אלה מציבים אתגרים רבים למערכות הבריאות השונות בישראל, שלרוב אינן מדביקות את הקצב המהיר שבו השינויים מתרחשים".

"היום, יותר מתמיד, זה הזמן 'לחשוב מחוץ לקופסה' ולמצוא פתרונות ישימים שיוכלו להבטיח בריאות 'בת קיימא' שתהיה קשובה לאזרח, יעילה וגם צודקת"

לפי ההודעה, "היום, יותר מתמיד, זה הזמן 'לחשוב מחוץ לקופסה' ולמצוא פתרונות ישימים שיוכלו להבטיח בריאות 'בת קיימא' שתהיה קשובה לאזרח, יעילה וגם צודקת, ובה בעת לשפר את מערכות הבריאות השונות כך שיוכלו לקבל את העתיד לטובת כל תושבי המדינה".

"לפי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, כ-21% מכלל האוכלוסייה בארץ וכ-75% מבני ה-65 ומעלה סובלים ממחלות כרוניות שונות ואלו אחראיות ל- 65% ממקרי המוות בישראל. מספר זה נמצא במגמת עלייה קבועה במהלך השנים האחרונות", אמר ד"ר יצחק ברלוביץ', מנהל המרכז הרפואי "וולפסון" בחולון ויו"ר ועדת השיפוט של פורום Reboot.

"מגבלות התקציב של מערכת הבריאות", הוסיף ד"ר ברלוביץ, "אינן מדביקות את קצב השינוי. הפער בין העלייה בתוחלת החיים ובתחלואה הנלווית אליה, לבין הוצאות הבריאות ההולכות וגדלות ומקורות המימון המוגבלים, מסכנים את קיימותה של מערכת הבריאות בישראל לשנים הבאות. קידום מערכת בריאות איכותית שתתמודד עם הפער הזה הוא האתגר הגדול של הממשלה ומערכת הבריאות. אלא שהתמודדות יעילה אתו תעשה אך ורק תוך שיתוף פעולה מצד האקדמיה, התעשייה, הצוותים הרפואיים וקהילת היזמים הגדולה בישראל".

פרופסור רן בליצר, יו"ר החברה הישראלית לאיכות ברפואה, ראש מכון המחקר של שירותי בריאות כללית וחבר ועדת השיפוט של פורום Reboot, אמר: "אנו נמצאים בתקופה שבה מתקיימים זה לצד זה ריבוי אתגרים וריבוי הזדמנויות. על מנת להמשיך ולשפר את איכות הטיפול באוכלוסייה אנו נדרשים לחשוב באופן יצירתי ולהיעזר באופן מושכל בהזדמנויות הטכנולוגיות שהעידן החדש מזמן לנו. הידע והחדשנות כיצד לעשות זאת אינם נחלתם הבלעדית של אנשי מערכת הבריאות ומנהליה, אלא של קהלים רחבים הרבה יותר. חייבים לרתום אותם למאמץ. זו מטרת התחרות - כאשר המיקוד הוא בשיפור איכות הטיפול. זו תפיסה שעומדת בבסיס החזון של החברה הישראלית לאיכות ברפואה והיא נרתמה לפרויקט הזה בשמחה".

במסגרת התחרות, קורא הפורום לאנשי רפואה, צוותים פרא-רפואיים, חוקרים, יזמים וכל אדם מהשורה, להגיש הצעות ליוזמות שיוכלו לתרום לבריאות בת-קיימא במספר קטגוריות:

- טיפול ושירות לחולים - יוזמות סביב העלאת המודעות והגברת הידע, אבחון מוקדם, התמדה והיענות לטיפול, מניעת מחלות, שירות לחולה ויוזמות דומות, אשר יכולות לשפר את שביעות הרצון ממערכת הבריאות ו/או את התוצאות הטיפוליות.

- שיפור מערכת הבריאות: יוזמות לשיפור יכולותיה של מערכת הבריאות הציבורית ותמיכה בצוותים הרפואיים, ייעול תהליכים להשגת תוצאות משופרות והקטנת ההוצאות, הגברת הידע, המקצועיות או רמת השירות של העוסקים בתחום.

- חדשנות רפואית: יזמות פורצת דרך, פיתוח מוצרים, שירותים וטכנולוגיות חדשות.

מלבד הפעילות ההתנדבותית של קהילת הבכירים והמומחים ממערכת הבריאות, החברה הישראלית לאיכות ברפואה, האקדמיה והתעשייה, שותפים למיזם גם גופים וארגונים, כגון: מכון גרטנר, האגודה לזכויות החולה, עיתון גלובס, פורטל הבריאות infomed ואחרים. הפורום זוכה לתמיכה רחבה וסיוע גם של התעשייה והסקטור העסקי. בין התומכים: חברת הביופארמה העולמית AbbVie, קבוצת Bwell, חברת הביטוח מגדל, בארי כץ וחברת ProoV.

פרטים נוספים ב:
http://reboot.evolero.com/reboot-forum-2017/2017leadinghealthcareinitiative

נושאים קשורים:  חדשות,  תחרות,  רפואה בת-קיימא,  הזדקנות האוכלוסייה,  איכות הטיפול,  פורום Reboot
תגובות