חדשות

רשות התרופות האירופית העניקה אישור לתרופה חדשה לחולי CLL

התרופה החדשה Venclyxto של חברת AbbVie מיועדת לחולי לוקמיה לימפוציטית כרונית בגירים, שמתקשים לעמוד בטיפולים הקיימים או שהטיפולים הללו אינם משיגים את יעדם

12.12.2016, 11:37
לוקמיה (הדמיית אילוסטרציה)

רשות התרופות האירופית (EC) העניקה אישור שימוש בתרופה החדשה Venclyxto של חברת AbbVie, המיועדת לחולי CLL (לוקמיה לימפוציטית כרונית) בגירים, שמתקשים לעמוד בטיפולים הקיימים או שהטיפולים הללו אינם משיגים את יעדם נגד המחלה המתקדמת. האישור ניתן בעקבות אישור דומה שבו זכתה בחברה באפריל השנה מה-FDA.

התרופה החדשה מוגדרת כטיפול יחידני (מונותרפי) עבור חולי CLL עם חסר בחלבון 17p או מוטציה ב-TP53, שמטופלים כיום בכימו-אימונותרפיה ובטיפול המעכב את פעילות הקולטן B-Cell receptorי(BCR) – ושניהם כשלו - כך שהתרופה החדשה נמצאה כפתרון עבורם.

אחד מכל שני חולי CLL שהטיפול הסטנדרטי הקיים עתה עבורו לא הצליח, שורד לא יותר מ-3 חודשים. הטיפול החדשני ב-Venclyxtoי(venetoclax), על פי דיווח של חברת התרופות, מיועד לעכב את ה-BCR ועצר את התקדמות המחלה במשך 12 חודש עבור 72% מהמטופלים. בעבור אלו שהם חסרי 17p, חציון משך עצירת התקדמות המחלה היה מעל 27 חודשים. יעד המטרה של התרופה הוא חלבון B-Cell לימפומה-2. הוא משמר את יכולת הגוף לעורר את ההרס העצמי של התא הסרטני - אפופטוזיס.

האישור שניתן באפריל בארה"ב התבסס על תוצאות ניסוי קליני ב-106 חולי CLL, כאשר 80% מהם חוו רמיסיה מלאה או חלקית במחלה.

על-פי נתונים שפורסמו בבריטניה, CLL גובה מדי שנה את חייהם של 3,500 בממלכה המאוחדת.

נושאים קשורים:  חדשות,  CLL,  לוקמיה לימפוציטית כרונית,  חברת AbbVie,  Venclyxto,  VENETOCLAX,  FDA,  רשות התרופות האירופית
תגובות