חדשות

פרופ' ז'אן סוסטיאל מונה למנהל המחלקה הנוירו-כירורגית במרכז הרפואי "שיבא"

פרופ' סוסטיאל, בן 56, מחליף בתפקיד את המנהל הוותיק, פרופסור משה הדני, שהגיע עתה לגיל פרישה

פרופ' ז'אן סוסטיאל (צילום: "שיבא")

פרופסור ז'אן סוסטיאל מונה למנהל המחלקה הנוירו-כירורגית במרכז הרפואי "שיבא" בתל השומר. הוא מחליף בתפקיד את המנהל הוותיק, פרופסור משה הדני, שהגיע עתה לגיל פרישה.

פרופסור סוסטיאל, בן 56, נשוי ואב לשלושה, השלים את לימודי הרפואה שלו באוניברסיטת טולוז בצרפת. לאחר שעלה לישראל התמחה בנוירוכירורגיה במרכז הרפואי "רמב"ם, בחיפה ובהמשך השתלם במיקרוכירורגיה בבית החולים הנוירוכירורגי "ורטהיימר" בליון. כששב ל"רמב"ם", פיתח את תחום עיסוקו החדש: מיקרוכירורגיה של המוח, בדגש על ניתוחים של בסיס הגולגולת וניתוחי עמוד השדרה.

לפני כארבע שנים הקים פרופ' סוסטיאל מחלקה חדשה לנוירוכירורגיה במרכז הרפואי לגליל בנהרייה, כדי לתת מענה כולל בתחום הנוירוכירורגי, הנוירו-וסקולארי ומחלות עמוד שדרה עבור מטופלים בצפון הארץ. בתקופה קצרה זו המחלקה שבראשותו קיבלה הכרה להתמחות בנוירוכירורגיה, הפכה למחלקת הוראה במסגרת הפקולטה לרפואה של אוניברסיטת בר אילן בצפת והגיעה לנפח של 800 ניתוחים בשנה.

במקביל לעבודתו הקלינית, פרופסור סוסטיאל תרם תרומה משמעותית למחקר במדעי המוח במסגרת הפקולטה לרפואה בטכניון. הוא מוערך כחוקר מוביל בפגיעות מוחיות ובמנגנונים מולקולאריים של מוות נוירונאלי לאחר חבלות ראש. הוא הקים את המעבדה לחקר פגיעות מוחיות בפקולטה לרפואה של הטכניון בחיפה. תוצאות מחקריו פורסמו בכתבי עת בינלאומיים רבים והוצגו בכנסים.

נושאים קשורים:  חדשות,  מינויים,  המרכז הרפואי "שיבא",  פרופ' ז'אן סוסטיאל
תגובות
08.12.2016, 19:54

ברכות חמות לידיד ותיק, קצת חבל שאבדנו אותך בצפון...בהצלחה רבה! לביא

11.12.2016, 16:53

המון מזל טוב לפרופסור סוסטיאל על התפקיד מאחל לך הצלחה בדרכך החדשה, זה היה ממש כבוד גדול לי לעבוד איתך ,בן אדם עם אישיות מיוחדת וצניעות על, שאין להרבה כמוך, זה הפסד גדול לפריפריה ולמרכז הרפואי נהריה בפרט, שיבא זכתה באחד הרופאים הטובים בארץ ואם לא בעולם.

31.03.2017, 20:57

בהצלחה לפרופ' סוסתיאל.שכחתם לציין שבמקביל להפעלת נוירוכירורגיה בביה"ח לגליל החלה הזרמה די מסיבית של פצועי מלחמת האזרחים בסוריה לבי"ח בצפון כאשר רובם המוחלט של נפגעי מ.ע.מ טופלו בנהריה והדבר ודאי תרם לשיפור מיומניותיו של הפרופ'.עם זאת שיהיה ברור שחסכון באיוש תקן מנהל מחלקה בנהריה מחליש את ביה"ח ולא להיפך כפי שאי אלו נאיביים סבורים.