חדשות

הוראה: לרסס נגד יתושים בשטח נרחב סביב בתיהם של חולי "זיקה" ברחבי הארץ

בראשון לציון רוסס שטח נרחב, בעלות של עשרות אלפי שקלים, לאחר שאובחן בעיר חולה "זיקה" שנדבק בנגיף באמריקה הלטינית

יתוש אדס מצרי, המעביר את נגיף ה"זיקה" (צילום: אילוסטרציה)

שני ישראלים נשאי זיקה אובחנו בשבוע שעבר – האחד תושב ראשון-לציון והאחרת תושבת חולון. שניהם נדבקו בעת ששהו בטיולים בחו"ל. בכך מגיע מספר הישראלים שאובחנו עד היום כנשאי הנגיף זיקה ל-17. כל 15 החולים הקודמים החלימו.

בעקבות המקרים החדשים הונחו עיריות ראשון לציון וחולון על-ידי המשרד להגנת הסביבה לבצע פעולות הדברה, ריסוס וניטור נגד היתושים ברדיוס רחב, בשטחים פתוחים וגם בחצרות פרטיות, מסביב לביתו של כל נשא זיקה. פעולות אלו, על שטח נרחב למדי, נעשו כדי למנוע התפשטות הנגיף, למקרה שיתושה בוגרת המקננת באזור תעקוץ נשא זיקה ותעביר בכך את הנגיף לאנשים נוספים בסביבה. הרשויות הונחו על-ידי משרדי הגנת הסביבה והבריאות לבצע גם פעולות הסברה לתושבים במטרה למנוע התפתחות של מפגעי יתושים.

עירית ראשון-לציון דיווחה, כי ביצעה ביום שישי שעבר הדברה על שטח נרחב סביב ביתו של הנשא המקומי. פעולת הריסוס, בעלות של כמה עשרות אלפי שקלים, כללה חצרות בתים, חדרי אשפה ואזורים פתוחים שבהם מאגרי מים שיכולים לשמש מדגרות ובתי גידול ליתושים ולחרקים נוספים.

לפי דיווח הבוקר (ב') ב"ידיעות אחרונות", למרות שמשרד הבריאות לא הנחה במפורש להציב את החולה בבידוד עד שהנגיף נעלם מגופו של הנשא, מקובל להמליץ על כך. לפי הדיווח, תושב ראשון-לציון שחלה לא נמצא בבידוד ויצא לעבוד כרגיל, בעוד תושבת חולון נענתה להמלצה, כדי שלא להסתכן ולסכן אחרים.

עד כה לא התגלתה בישראל העברה מקומית של הנגיף.  בהודעה לתקשורת מטעם משרדי הבריאות והגנת הסביבה הודגש הצורך "להקפיד על הגנה מפני עקיצות יתושים כדי למנוע העברת מחלות. בנוסף יש צורך למנוע ולצמצם מקומות דגירה של יתושים, בפרט מקורות מים עומדים כגון תחתיות של עציצים ואגרטלים. המלצה זו תקפה לכל הארץ".

לפני כמה חודשים הגדיר ארגון הבריאות העולמי את ישראל, יחד עם 17 מדינות נוספות באזור מזרח הים התיכון, כבעלת סיכון "בינוני" להתפרצות הנגיף זיקה. הנגיף מועבר על ידי יתושים מזן אדס מצרי, אך יכול להיות מועבר גם על ידי יתושים מזנים אחרים.

נושאים קשורים:  חדשות,  ריסוס,  יתושים,  נגיף ה"זיקה",  ראשון לציון,  חולון
תגובות