חדשות

"שערי צדק": מכשיר חדש למניעת נשירת שיער במטופלות אונקולוגיות

המכשיר החדש מקרר את הקרקפת במהלך הטיפול הכימותרפי ושעה-שעתיים אחריו, ולדברי בית החולים עשוי להפחית נשירת השיער ב-50%

קסדה לקירור הקרקפת ב"שערי צדק" (צילום: "שערי צדק")

מכשיר חדיש לקירור הקרקפת הוכנס לשימוש במרכז הרפואי "שערי צדק", במטרה לסייע בהפחתה ובמניעת נשירת השיער כתוצאה מטיפולים כימותרפיים במטופלות המקבלות תרופות כגון דוקסורוביצין, פקליטקסל ודוסטקסל.

נשירת שיער היא בין התופעות הנפוצות ביותר במטופלים אונקולוגים העוברים טיפולי כימותרפיה. התופעה נגרמת בשל רגישות של תאי שורש השיער לכימותרפיה - מה שמוביל, ברוב המקרים, לנשירת שיער חלקית או מלאה.

מלבד התופעה הפיזית הנראית במטופלים רבים ובנשים בפרט, נשירת השיער גורמת לתחושות קשות עקב השינוי המשמעותי במראה.

"המכשיר מותאם במיוחד לכל אשה העוברת טיפולי כימותרפיה הכוללים את התרופות דוקסורוביצין, פקליטקסל ודוסטקסל"

ביוזמת צוות מכון האונקולוגיה במרכז הרפואי "שערי צדק", בניהולו של פרופ’ אלברטו גביזון, והיחידה לאשפוז יום אונקולוגי, בראשות ד"ר רות איזקסון, נרכש מכשיר יחיד מסוגו לקירור הקרקפת.

המכשיר החדש, המיוצר על ידי חברת PAXMAN, הובא ל"שערי צדק" מבריטניה, שם הוא מצוי בשימוש כבר מספר שנים. בית החולים מסר כי תוצאות השימוש בו מבטיחות, וכי הוא עשוי להקטין את שיעור הנשירה בכ-50% ואף יותר.

פרופ’ גביזון הסביר: "המכשיר עובד על ידי קירור הקרקפת באמצעות קסדה מיוחדת במהלך עירוי התרופה ולמשך שעה או שעתיים לאחר סיום העירוי. אין כמעט תופעות לוואי לטיפול הזה מלבד, כמובן, תחושה של קור בקרקפת ולעתים כאב ראש קל וחולף. המכשיר מותאם במיוחד לכל אשה העוברת טיפולי כימותרפיה הכוללים את התרופות דוקסורוביצין, פקליטקסל ודוסטקסל".

נושאים קשורים:  חדשות,  חידוש,  חדשנות,  קירור קרקפת,  תופעות לוואי,  נשירת שיער,  כימותרפיה,  המרכז הרפואי "שערי צדק"
תגובות