חדשות

דיווח: פרופ' יונתן הלוי מ"שערי צדק" יעמוד השנה בראש ועדת סל התרופות

בדיווח הבוקר (יום ד') ב"הארץ" נמסר גם, כי ככל הנראה סמנכ"לית הפיקוח על קופות החולים במשרד הבריאות, רויטל טופר חבר-טוב, לא תמונה השנה לחברה בוועדה, לאחר סכסוך מתוקשר בינה לבין שר הבריאות יעקב ליצמן; לרשות הוועדה, שצפויה להגיש המלצותיה עד סוף 2016, יעמדו השנה כ-460 מיליון שקל

סגן שר הבריאות ליצמן. צילום: פלאש 90

פרופ' יונתן הלוי, מנהל המרכז הרפואי "שערי צדק", יעמוד בראש ועדת התרופות לשנת 2017, שתחל את עבודתה בשבועות הקרובים ואמורה להגיש המלצותיה עד סוף השנה; כך מדווח הבוקר (יום ד') העיתון "הארץ".

לרשות הוועדה יעמוד השנה סכום מוגדל של כ-460 מיליון שקל לטובת עדכון סל התרופות בטכנולוגיות ובתרופות חדשות, לעומת סכום של כ-300 מיליון שקל בלבד בשנים האחרונות.

פרופ' הלוי כיהן בתפקיד ברציפות במשך מספר שנים עד השנה שעברה, אז החליף אותו פרופ' רפי ביאר, מנכ"ל המרכז הרפואי "רמב"ם".

לפי הדיווח, גם השנה תרכז את פעילות הוועדה ד"ר אסנת לוקסנבורג, מנהלת מינהל טכנולוגיות ותשתיות רפואיות במשרד הבריאות. העיתון גם מציין את שמות הנציגים האחרים הצפויים לקחת חלק בוועדה מטעם משרד הבריאות:  סמנכ"ל תכנון, תקצוב ותמחור, יאיר אסרף וכלכלנית בריאות במשרד, איריס גינזבורג.

לדברי העיתון,  סמנכ"לית הפיקוח על קופות החולים במשרד הבריאות, רויטל טופר חבר-טוב, לא תמונה השנה לחברת ועדת סל התרופות, והדבר נעשה בעקבות סכסוך בינה לבין שר הבריאות יעקב ליצמן. בתחילת השנה התלוננה טופר חבר-טוב כי ליצמן "גירש אותה בצעקות" מחדרו, והגדירה את היחס שלו כ"תוקפני ומבזה".

בדיווח, מאת הכתב עידו אפרתי, מצוינים גם שמות אחרים של חברים צפויים בוועדה: רכז תחום הבריאות באגף תקציבים, רן רידניק ונועה היימן מאגף התקציבים; פרופ' רות לנדאו, מרצה בבית הספר לעבודה סוציאלית באוניברסיטה העברית; עו"ד יעקב קוינט, היועץ המשפטי של מינהל מקרקעי ישראל; ד"ר דליה פדילה, ראש מכללת אלקאסימי להנדסה בבאקה אל־גרבייה והרב אברהם מנלה, מנכ"ל חברה קדישא תל-אביב, הנחשב למקורב לליצמן. שמותיהם של הנציגים האחרים בוועדה טרם פורסמו.

מלשכת שר הבריאות נמסר לעיתון, כי "חברי ועדת סל התרופות לא מונו עדיין", וכי "הנושא נמצא בדיונים. לכשיוחלט נודיע על כך".

נושאים קשורים:  חדשות,  ועדת סל התרופות לשנת 2017,  פרופסור יונתן הלוי,  שר הבריאות יעקב ליצמן,  משרד הבריאות,  מינויים,  הארץ
תגובות