חדשות

המרכז הרפואי "זיו" בצפת הצטרף לתהליך ההסמכה של ארגון ה-JCI

תהליך קבלת תו התקן של הארגון הבינלאומי צפוי לארוך שלוש שנים, והוא חלק ממדיניות משרד הבריאות לקידום המצוינות והאיכות בבתי החולים הממשלתיים

המרכז הרפואי זיו בצפת. (צילום: "זיו")

המרכז הרפואי "זיו" בצפת הודיע אתמול (ב') כי החל בבתהליך קבלת תקן ההסמכה (אקרדיטציה) של ארגון ה-JCI הבינ"ל. תהליך הבדיקה יימשך שלוש שנים. בית החולים מסר עוד, כי המהלך הוא במסגרת מדיניות משרד הבריאות לקידום המצוינות והאיכות בבתי החולים הממשלתיים. חלק מבתי החולים הממשלתיים בארץ כבר קיבלו את תקן ההסמכה של הארגון.

ד"ר סלמן זרקא, מנהל "זיו" (צילום: "זיו")

ד"ר סלמן זרקא, מנהל "זיו" (צילום: "זיו")

תכנית ההסמכה מבוססת על מודל בינלאומי של מבדקי איכות ועמידה ביעדי בטיחות של המטופל. את המבדקים, כאמור, עורכים אנשי ארגון Joint Commission Internationalי. במהלך תהליך ההסמכה נבחנים 13 נושאים שונים: נגישות והמשכיות הטיפול, זכויות המטופל ומשפחתו, הערכת המטופל, הטיפול הניתן לו בבית החולים, ניהול הטיפול התרופתי, כירורגיה והרדמה, הדרכת המטופל ומשפחתו לאחר האשפוז, שיפור בטיחות המטופל ומניעה ובקרה בנושא הזיהומים.

כן נבדקים נושאים כמו ניהול, מנהיגות ואסטרטגיה, ניהול מתקני בית החולים ובטיחותם, השכלה וכישורי העובדים, ניהול המידע.

הנהלת המרכז הרפואי "זיו" לקחה על עצמה, כך הודיעה, "מחויבות לתהליך הסמכה ארוך ומורכב המאשר כי בית החולים אכן עומד בסטנדרטיים הבינלאומיים".

ה-JCI הוא הארגון הגדול והוותיק ביותר בעולם המעניק תקן הסמכה בנושאי איכות ובטיחות עבור יותר מ-16 אלף ארגוני בריאות בארה"ב. החל משנת 1965 הוא מוסמך לנושא זה ב-85% מבתי החולים בארה"ב. בתי החולים עוברים מבדקים לבחינת עמידתם בדרישות סף של תוכניות הבריאות הממשלתית (Medicare and Medicaid). כיום פועל הארגון גם ביותר מ-30 מדינות בעולם.

נושאים קשורים:  חדשות,  המרכז הרפואי "זיו",  JCI,  הסמכה,  בטיחות,  משרד הבריאות,  אקרדיטציה
תגובות
אנונימי/ת
24.09.2016, 15:07

איזו טעות נוראית.
משתתף בצער העובדים ומרחם על המטופלים