חדשות

פרופ’ יהודה אדלר נכנס לתפקיד יו"ר החברה האירופית למחלות שריר וקרום הלב

כניסתו של ד"ר אדלר לתפקיד נעשתה בכנס של איגוד הקרדיולוגיה האירופי שנערך ברומא, בו השתתפו כ-40 אלף קרדיולוגים; "יש לראות בבחירה הישג מכובד לרפואה הישראלית ולקרדיולוגיה בפרט"

פרופ' יהודה אדלר (צילום: "שיבא")

הקרדיולוג פרופ’ יהודה אדלר, חבר הנהלת המרכז הרפואי "שיבא" ומנהל תכנית "תלפיות" בבית החולים, נכנס בתחילת החודש לתפקידו כיו"ר החברה האירופית למחלות שריר וקרום הלב. החברה היא חלק מאיגוד הקרדיולוגיה האירופי, שהוא כיום הגדול בעולם.

כניסתו של ד"ר אדלר לתפקיד נעשתה בכנס האיגוד שנערך ברומא ושבו השתתפו כ-40 אלף קרדיולוגים. בחברה למחלות שריר הלב חברים כמה מאות מומחים בתחום ספציפי זה. מול פרופ’ אדלר התמודדו על תפקיד היו"ר החברה האירופית רופאים מאיטליה ומיוון.

תקופת כהונתו של פרופ’ אדלר תהיה לשש שנים, בשנתיים הראשונות הוא ישמש כסגן-נשיא, בשנתיים שלאחר מכן כיו"ר ונשיא ובשנתיים האחרונות בתפקיד post chairman. בנשיאות החברה האירופית חברם 12 רופאים.
עם בחירתו אמר פרופ’ אדלר: "יש לראות בבחירה הישג מכובד לרפואה הישראלית ולקרדיולוגיה בפרט".

אין זו הפעם הראשונה שרופא ישראלי נבחר לתפקיד יו"ר החברה האירופית למחלות שריר הלב. קדם לפרופ’ אדלר לפני כעשור פרופ’ אנדריי קרן מ"הדסה".

בתחום זה כיום שלוש קבוצות של מחלות: מחלות של קרום הלב, מחלות של שריר הלב ומחלות גנטיות. במשך שנים רבות התחום הובל על ידי מומחים למחלות שריר הלב בעוד שהמחלות הייחודיות של קרום הלב "נדחקו לפינה". "עד כמה התחום ביסס את מעמדו ניתן ללמוד מכך שבכנס ברומא קוימה 'ססיה' שעסקה במחלות קרום הלב, אליה הגיעו יותר מ-1,000 רופאים", סיפר פרופ’ אדלר ל"דוקטורס אונלי". לדבריו "לפני 20 שנה היו באים להשתלמות כזאת 15-10 רופאים בלבד".

פרופ’ אדלר וצוות שהוביל, יחד עם חוקרים נוספים, הוכיחו לפני כמה שנים כי התרופה קולכיצין מונעת חזרה של מחלת קרום הלב ושטיפול בה בהתקף הוא יעיל. קודם לכן היה מקובל שימוש בסטרואידים, אלא שהתברר שהם מזיקים וגורמים להתלקחות חוזרת של המחלה.

"עד לשנים האחרונות לא התייחסו באירופה למחלות קרום הלב באותה מידה של תשומת-לב מרכזית כפי שהדבר נעשה עתה", הדגיש פרופ’ אדלר.

פרופ’ אדלר משמש גם כמנהל מקצועות הבריאות של "שיבא", כיו"ר ועדת ההתמחות בבית החולים וכסגן דיקאן במרכז ללימודים אקדמיים (מל"א).

נושאים קשורים:  חדשות,  מינויים,  ד"ר יהודה אדלר,  מחלות שריר הלב,  איגוד הקרדיולוגים האירופי
תגובות

ברכות חמות לפרופ אדלר!