חדשות

הנהלת "הדסה": "חשד שרופאים קיבלו תשלומים אסורים בתמורה לקידום תורים"

דוברות "הדסה" פירסמה הודעה בעקבות מעצרם של שני "מאעכרים" מביתר עלית, החשודים שקידמו ניתוחים למטופלים עבור תשלום; 3 רופאים, ביניהם מנהל מחלקה, נחקרו בפרשה; הנהלת "הדסה": "כשרוטשטיין סיפר ברדיו על החשש למעשים כאלו, רבים ב'הדסה' הרימו גבה - ומסתבר שבאופן לא מוצדק"

המרכז הרפואי "הדסה" עין כרם (צילום: יח"צ)
המרכז הרפואי הדסה עין כרם (צילום: יח"צ).

משטרת ירושלים הודיעה ביום חמישי, כי עצרה שני צעירים מביתר עלית, החשודים כי שימשו כ"מאעכרים" וגבו אלפי שקלים מבני משפחותיהם של חולים תמורת קידום תורים וניתוחים במרכז הרפואי "הדסה".

המשטרה גם הודיעה, כי חקרה שלושה רופאים מ"הדסה" עין כרם, ביניהם פרופ' המכהן כמנהל מחלקה, שטענו כי לא קיבלו כל תמורה כספית עבור העזרה לחולים. עם זאת, הנהלת "הדסה" בתגובתה הרשימת מסרה כי היא חושדת שרופאים קיבלו תשלום בעבור קידום תורים.

לפי דיווח ב"חדשות ערוץ 2", המשטרה חקרה באזהרה ביום חמישי האחרון את שלושת הרופאים, כדי לבדוק את מהות שיתוף הפעולה עם הצעירים שנעצרו. הרופאים שנחקרו לא נעצרו, ולא ברורה מידת מעורבותם בפרשה.

פרופ' זאב רוטשטיין בתדרוך לתקשורת ב-2014 (צילום: גדעון מרקוביץ' / "פלאש 90")

פרופ' זאב רוטשטיין בתדרוך לתקשורת ב-2014 (צילום: גדעון מרקוביץ' / "פלאש 90")

"כשמנכ"ל המרכז הרפואי סיפר בתוכנית רדיו על החשש למעשים כאלו בחדר המיון, היו רבים בתוך הדסה שהרימו גבה - ומסתבר שבאופן לא מוצדק".

לפי דיווח ב"ישראל היום" בסוף השבוע, המשטרה חוקרת את הפרשה כבר מספר חודשים. השניים שנעצרו ביום חמישי הם יעקב פרוש, שנחשב לחשוד המרכזי, ושי קקון, המתגוררים בביתר עלית. לפי הודעת המשטרה, הם חשודים בעבירות מרמה, הונאה ושוחד, לאחר שלכאורה לקחו כסף מחולים תמורת קידום הטיפול בהם בבית החולים "הדסה".

רופא ב"הדסה" התייחס לחשדות נגד אחד מהרופאים ואמר לעיתון, כי "אמרו לו שמדובר בניתוח דחוף, לכן הוא עשה זאת".

שני העצורים חשודים כי פנו לחולים בעודם מאושפזים בחדרי המיון או במחלקה לטיפול נמרץ, שהיו זקוקים לניתוחים לא דחופים, והבטיחו לקדם את עניינם תמורת תשלום של אלפי שקלים (בין 4,000 ל-6,000 שקלים, לפי אחד הדיווחים). לפי הדיווח ב"ישראל היום", פרוש הציג עצמו כמקורב של הרב אלימלך פירר, שהמשטרה הבהירה כי אינו מעורב בפרשה.

המשטרה מסרה כי קצין הביטחון של "הדסה" הוא זה שהגיש את התלונה נגד השניים, לאחר שאנשיו שמו לב לנוכוחתם של השניים בבית החולים.

המשטרה מסרה לחדשות ערוץ 2: "מדובר בחקירה מורכבת של חשודים שניצלו את סערת הרגשות ומצבם הרגיש של חולים ובני משפחות חולים וביצעו מעשי הונאה ומרמה תמורת בצע כסף. המשטרה תפעל למצות את החקירה ולאסוף ראיות מוצקות כנגד כל מי שמעורב בפרשה".

דוברות "הדסה" מסרה: "עם כניסתו לתפקידו, שם לו מנכ"ל הדסה החדש, פרופסור זאב רוטשטיין, משימה להפוך את בית החולים לבית חולים ציבורי פתוח לכל, שבו אין שירותים רפואיים פרטיים בזמן העבודה ובמקרים דחופים, בית חולים יעניק לכל פונה אליו את השירות האיכותי ביותר, הטוב, האדיב והמהיר בלי לפתוח את הארנק ו/או למלא מעטפות.

"מאז מספר חודשים שמשטרת ישראל, בשיתוף המרכז הרפואי הדסה, מנהלת חקירה סמויה בבית החולים. החקירה נפתחה לאחר תלונה שהגיעה לבית החולים והועברה למשטרה על חשד, לפיו רופאים מקבלים תשלומים אסורים בתמורה לקידום תורים. פרופ' רוטשטיין אף התראיין  לתקשורת בנושא זה לפני מספר חודשים וסיפר על מלחמתו בתופעה הפסולה.

"כשמנכ"ל המרכז הרפואי סיפר בתוכנית הרדיו של קטי דור, עוד ביוני השנה, על החשש למעשים כאלו בחדר המיון, היו רבים בתוך הדסה שהרימו גבה - ומסתבר שבאופן לא מוצדק.

"היום התבשרנו כי החקירה הסמויה הפכה גלויה. במסגרת שיתוף הפעולה בין הדסה למשטרת ישראל, נעצרו "מאעכר" ועוזרו ונחקרו רופאים בכירים על מעורבותם, לכאורה, בקבלת תשלומים אסורים באמצעות מאעכר או רשת מאעכרים שפעלה בבית החולים.

"הדסה החדשה עומדת היום כגוף אחד מאחורי המנכ"ל, נחושה כולה לבער את הרע, ולא לתת לאף גורם חיצוני או פנימי להכשיל את צוותה. הידיעות המציפות אותנו כיום בתקשורת הם התחלת סוף התהליך, וצפירת ההרגעה שתישמע עם סיום החקירה תסמל שהדסה נקיה מתופעות כאלה".

נושאים קשורים:  חדשות,  המרכז הרפואי "הדסה",  שוחד,  קידום תורים,  משטרה,  חקירה
תגובות
אנונימי/ת
01.09.2016, 20:15

כל עוד רופאים לא ירוויחו שכר ראוי בציבורי תמיד יהיה שוחד ושחיתות. למי שטוען שהדסה היא פרטית טועה. מאז שרוטשטיין שם, בשעות הבוקר היא ציבורית לחלוטין.

אנונימי/ת
06.09.2016, 14:27

להגיד ששכר לא ראוי הוא הצדקה לקבלת שוחד... אני בטוח שאם נלקח שוחד ע"י מנהל מחלקה, אזי מנהל זה גומר את החודש לא רע גם בלי השוחד הזה (הכל כמובן במידה ואכן לקח שוחד כאמור)