חדשות

דו"ח בארה"ב: כמיליון אמריקאים מגיעים מדי שנה למיון בשל דלקות עיניים

לפי ה-CDC, עלות הבעיה הרפואית היא כ-175 מיליון דולר בשנה; חלק מהדלקות נגרמו בגלל שימוש מנוגד להוראות בעדשות מגע; בארה"ב כ-41 מיליון תושבים המשתמשים בעדשות מגע

דלקת עיניים (אילוסטרציה)
דלקת עיניים (אילוסטרציה)

כמיליון אמריקנים מגיעים מדי שנה למחלקות רפואה דחופה ולמרפאות רופאי עיניים בגלל דלקות עיניים, שחלק מהן נגרמות עקב שימוש בעדשות מגע. כך מציין דו"ח של המרכז לבקרת ולמניעת מחלות בארה"ב (CDC), שפורסם ביום שישי האחרון.

לפי הדו"ח, הדלקת הנפוצה ביותר היא קרטיטיס – דלקת הקרנית, שבמקרים לא מעטים גרמה לצלקת במרכז הקרנית ולירידה בחדות הראייה. הדו"ח בחן כ-1,075 דיווחים בעשור שבין 2005 ל-2015 לגבי זיהומים דלקתיים שנגרמו בהקשר לשימוש בעדשות מגע.

בדו"ח צוין, כי הבעיה הרפואית הכללית של דלקות עיניים מוערכת ב-175 מיליון דולר בשנה. כ-99% מקרב כ-41 מיליון האמריקנים שמשתמשים בעדשות מגע מסרו על פי סקר שבוצע עוד ב-2014 כי חוו לפחות פעם אחת בשנה מקרה של דלקת בעין עקב התנהגות לא נכונה בהקשר לעדשות המגע. בין השאר הדלקות נבעו משינה כאשר העדשות בעיניים או אי שמירה על היגיינה מלאה שלהן.

ב-19.8% מהמקרים שדווחו ל-FDA ול-CDC, השימוש השגוי בעדשות שלא בהתאם להוראות גרם כאמור לקרטיטיס, אבל גם היו מקרים מעטים שחייבו אשפוז ואף השתלת קרנית עקב הפגיעה החמורה שנגרמה לה.

הדיווח המלא של ה-CDC

נושאים קשורים:  חדשות,  דלקת עיניים,  קרטיטיס,  דלקת הקרנית,  מחקר,  CDC,  המרכז לבקרת ולמניעת מחלות
תגובות