חדשות

"נושאים רבים במשא ומתן נותרו בערפל ולא קיבלנו תשובות ברורות"

כך מסר יו"ר ההסתדרות הרפואית, ד"ר ליאוניד אידלמן, לאחר ישיבת המשך עם נציגי משרדי האוצר והבריאות בנוגע לפרק הבריאות בחוק ההסדרים; ד"ר אידלמן עידכן כי ההכרזה על סכסוך עבודה עומדת בעינה וכי פגישה נוספת נקבעה לאמצע ספטמבר; עד אז העבודה בבתיה"ח תתנהל כסדרה

צמרת הר"י בתדרוך לתקשורת לקראת שביתת מחאה על פרק הבריאות בחוק ההסדרים (צילום: הר"י)

סכסוך העבודה עליו הכריזה ההסתדרות הרפואית לפני קרוב לשלושה שבועות – עדיין עומד בתוקפו וטרם הסתיים; כך הבהיר אתמול (ד') יו"ר ההסתדרות הרפואית, ד"ר ליאוניד אידלמן.

ד"ר אידלמן מסר, כי השבוע התקיימה ישיבת המשך במשא ומתן עם נציגי משרד האוצר, נציגי משרד הבריאות ונציגי נציבות שירות המדינה. "בישיבה זו", אמר, "ביקשנו הבהרות להחלטות הממשלה שהתקבלו ב-12 באוגוסט ביחס לפרק הבריאות בחוק ההסדרים לשנים 2018-2017".

ד"ר אידלמן מסר, כי נציגים המשרדים עידכנו ש"בהתאם להחלטת הממשלה, יוקמו על ידי המשרדים הרלבנטיים צוותים מקצועיים לעבודת מטה משותפת, שבה יבחנו את הנושאים השונים שנקבעו בהחלטת הממשלה, במשך 120 עד 180 ימים".

"בישיבה", הדגיש יו"ר הר"י, "חזרנו והבהרנו כי כל שינוי מבני שייעשה בבתי החולים הממשלתיים ו/או בבתי החולים הציבוריים ו/או בתאגידי הבריאות, צריך להיעשות תוך מעורבות של הר"י". ד"ר אידלמן הוסיף: "כל שינוי הנוגע לעבודתם של הרופאים מחייב משא ומתן ותיאום עם ההסתדרות הרפואית".

"נושאים רבים", עידכן עוד ד"ר אידלמן, "נותרו בערפל". לדבריו, "בפועל טרם קיבלנו תשובות ברורות ביחס לסוגיות השונות שהועלו על ידינו, כגון: מהות השינויים המבניים שבכוונת האוצר לבצע בבתי החולים הציבוריים, אופן קליטתם של רופאים, מספר התקנים שיוקצו וכדומה".

"לפיכך סכסוך העבודה שעליו הכרזנו עומד בתוקפו", הבהיר יו"ר הר"י, "נשקול את המשך דרך המאבק. ישיבת משא ומתן נוספת צפויה להיקבע לאמצע ספטמבר". עד אז, מסר, העבודה בבתי החולים תתנהל כסדרה.

נושאים קשורים:  חדשות,  פרק הבריאות בחוק ההסדרים,  משרד הבריאות,  משרד האוצר,  נציבות שירות המדינה,  בתי החולים הציבוריים,  המאבק בחוק ההסדרים,  ההסתדרות הרפואית בישראל
תגובות
18.08.2016, 18:28

אם אתם לא דואגים לשכר הרופאים אז מי?
אתם האיגוד של הרופאים
תטפלו בבעיות שנוצרו

אנונימי/ת
18.08.2016, 22:06

סיכות בין חירשים לאילמים. כל המבנה כבר לא עומד על הרגליים, מה אתם לא מבינים? עושים החייה לגוף ללא פעילות מוחית. בהצלחה. לי נמאס!

אנונימי/ת
19.08.2016, 08:59

ספק אם מישהו מאמין לספינים של אידלמן וחב׳ באשר לדאגת הר״י לחולים. הר״י מנהל כעת את תדמיתו מול הכשלון הקולוסלי של השביתה האחרונה. הארגון הזה מריח מהרבה מאד כסף שלא ברור לו איך לנצל אותו, אז הוא ״נאבק״.