חדשות

חברה משותפת ל"גלקסו-סמית-קליין" ול"גוגל" תעסוק בפיתוח תרופות ביו-אלקטרוניות

המטה של החברה החדשה, Galvani Bioelectronics, ימוקם באתר המו"פ הגלובלי של GSK בבריטניה; שתי חברות האם יתרמו לחברה החדשה זכויות קניין רוחני והודיעו על כוונתן להשקיע בה כ-540 מיליון ליש"ט לאורך שבע שנים

17.08.2016, 09:37
מטה חברת גלקסו-סמית-קליין (צילום: ויקיפדיה)
מטה חברת גלקסו-סמית-קליין (צילום: ויקיפדיה)

חברת התרופות הבינלאומית "גלקסקו סמית קליין" (GSK) חתמה על הסכם עם Verily Life Sciences (לשעבר Google Life Sciences) – חברה בת של ענקית מנועי החיפוש באינטרנט - להקמת Galvani Bioelectronics, חברה בבעלות משותפת שתעסוק במחקר, פיתוח ומסחור של תרופות ביו-אלקטרוניות.

בהודעה של GSK נמסר, שההסכם להקמת Galvani Bioelectronics "מייצג צעד חשוב במחקר בתחום הביו-אלקטרוניקה. בחברה החדשה תשולב המומחיות והידע של GSK בפיתוח ובהבנה עמוקה של הביולוגיה של המחלות, יחד עם המומחיות הטכנית שיש ל-Verily ביצירת אלקטרוניקה במתח נמוך מאוד, פיתוח מכשור, ניתוח נתונים (דאטה אנליטיקס) ופיתוח תוכנה ליישומים קליניים".

המשימות הראשונות של החברה החדשה, מסרה חברת GSK, יהיו השגת הוכחה עקרונית קלינית למוצרים בתחום הדלקות, המטבוליזם וההפרעות האנדוקריניות, כולל סוכרת מסוג 2, שבה קיימות עדויות מוצקות להצלחה טיפולית במודלים של חיות. בנוסף תתמקד החברה בפיתוח מכשור רפואי זעיר ומדויק.

המטה של Galvani Bioelectronics ימוקם באתר המו"פ הגלובלי של GSK בבריטניה. תהיה לה שלוחה בסן פרנסיסקו. שתי חברות האם יתרמו לחברה החדשה זכויות קניין רוחני והודיעו על כוונתן להשקיע בה כ-540 מיליון ליש"ט לאורך שבע שנים, בכפוף להצלחת ההשלמה של מספר גילויים ואבני דרך בפיתוח. GSK תחזיק ב-55% מהון המניות של החברה החדשה, ו-Verily של גוגל תחזיק ב-45% הנותרים.

במסגרת ההסכם, 30 עובדים מתחום הביו-אלקטרוניקה ב-GSK יעברו לחברה המשותפת. בראשה יכהן כנשיא כריס פאם, כיום סגן נשיא לפיתוח בתחום הביו-אלקטרוניקה (VP Bioelectronics R&D) ב-GSK. מונסף סלאווי ימונה ליו"ר הדירקטוריון.

סלאווי אמר: "Galvani Bioelectronics מסמלת צעד קדימה במסע הביו-אלקטרוני, לשילוב תחומי בריאות עם טכנולוגיה כאשר החזון הוא להשיג מזעור ודיוק בתרפיה אלקטרונית. ביחד, נוכל להתקדם במהירות בתחום המרגש הזה של פיתוח תרופות חדשניות שמדברות בשפה האלקטרונית של הגוף".

נושאים קשורים:  חדשות,  חברת "גלקסו-סמית-קליין",  GSK,  גוגל,  ביו-אלקטרוניקה,  פיתוח תרופות
תגובות