חדשות

פרס בינ"ל לפרופ' נתן צ'רני מ"שערי צדק" על "תרומה משמעותית בתחום הטיפול הפליאטיבי"

את הפרס העניק לפרופ' צ'רני כתב העת האירופי לטיפול פליאטיבי (EJPC) במסגרת אירוע באירלנד; בשנה שעברה זכה פרופ' צ'רני בפרס השנתי של האיגוד האירופי לרפואה אונקולוגית; פרופ' צ'רני: "הושפעתי מכמה חוויות משמעותיות, ביניהן, המסע שעברתי מהרגע שבו אובחנתי עם סרטן"

פרופ' נתן צ'רני (צילום: "שערי צדק")

פרופ’ נתן צ'רני, מנהל היחידה לכאב אונקולוגי וטיפול תומך במרכז הרפואי "שערי צדק" בירושלים, זכה בפרס של כתב העת האירופי לטיפול פליאטיבי (EJPC), על "תרומה משמעותית לבריאות הציבור בתחום הטיפול התומך". הפרס הוענק באירוע מיוחד שקיים כתב העת, בהשתתפות 1,000 רופאים ואנשי מקצוע בתחום הפליאטיבי, שהתקיים באחרונה בדבלין, אירלנד.

בעת הענקת הפרס הודגש, כי פרופ’ צ'רני יזם את הקמתן של קבוצת עבודה לקידום הטיפול התומך באיגוד האירופי לטיפול פליאטיבי. הפרס ניתן לו גם על הגישה המשולבת שיזם, המשלבת בין הטיפול האונקולוגי לטיפול הפליאטיבי.

בשנה שעברה זכה פרופ’ צ'רני בפרס השנתי של האיגוד האירופי לרפואה אונקולוגית (ESMO). יחד עם "צוות משימה" מיוחד של ה-ESMO, פיתח פרופ’ צ'רני מדד להערכת היקף התרומה הקלינית.

פרופ' צ'רני: "הטיפול מעורר ההשראה שזכיתי לקבל במרכז הרפואי "פטר מק'אלם" באוסטרליה השפיע רבות על נתיב לימודי הרפואה שלי ועל שילוב האונקולוגיה עם הטיפול הפליאטיבי"

פרופ’ צ'רני הגיב אתמול (ד') על קבלת הפרס: "זה כבוד כפול לקבל פרסי הוקרה משני תחומי המומחיות שלי. כסטודנט צעיר לרפואה באוסטרליה הושפעתי מכמה חוויות משמעותיות. ביניהן, המסע שעברתי מהרגע שבו אובחנתי עם סרטן אשכים. הטיפול מעורר ההשראה שזכיתי לקבל במרכז הרפואי "פטר מק'אלם" במלבורן, אוסטרליה, באותה התקופה, השפיע רבות על נתיב לימודי הרפואה שלי ועל שילוב האונקולוגיה עם הטיפול הפליאטיבי".

פרופ’ צ'רני נולד וגדל במלבורן. הוא ייסד את תכנית ההכשרה בטיפול תומך לתלמידי התואר הראשון ברפואה באוניברסיטת מונאש המקומית, וזאת בעת שהשלים את התמחותו באונקולוגיה ובטיפול תומך ב-Royal Australian College of Physicians. יחד עם פרופ’ רפאל קטן ייסד ב-1994 פרופ' צ'רני את היחידה לכאב אונקולוגי וטיפול תומך ב"שערי צדק". זו היתה היחידה הראשונה בישראל. ב-2007 מונה לראש הקתדרה לרפואה הומניסטית ע"ש ד"ר נורמן לוין בבית החולים הירושלמי.

במסגרת פעילותו עם האיגוד האירופי לרפואה אונקולוגית מילא פרופ’ צ'רני תפקיד מרכזי בשילוב התחום הזה בתכניות הבינלאומיות להכשרה מקצועית באונקולוגיה. הוא הוביל יוזמות רבות בתחום הפליאטיבי, ביניהן פיתוח המדיניות הנוגעת לתפקיד האונקולוג בטיפול התומך וניסוח סטנדרטים בסיסיים לטיפול תומך במרכזי הטיפול לסרטן.

פרופ' צ'רני מילא תפקיד מרכזי גם בתכנית האיגוד האירופי לבניית מרכזים ייעודיים לאונקולוגיה אינטגרטיבית ולטיפול תומך, שמטרתה להציע מודל מובנה לפיתוח מרכזים מקומיים דומים ברחבי העולם.

נושאים קשורים:  חדשות,  פרס,  אות כבוד,  פרופ' נתן צ'רני,  המרכז הרפואי "שערי צדק",  כתב העת האירופי לטיפול פליאטיבי,  EJPC
תגובות
אנונימי/ת
05.08.2016, 00:07

ראוי כל כך לכל הכבוד הזה ועוד, ובעיקר ראוי לאור שבעיני מטופליך שהם מדברים עליך. יישר כח

14.08.2016, 23:57

כל הכבוד. אני מאחלת לך המשך עשייה מבורכת ותזכה ללמד הרבה תלמידים
עליזה יפה