חדשות

דרישה מליצמן: הבטח ייצוג שווה של נשים בוועדת סל התרופות לשנת 2017

שורה של ארגוני נשים, יחד עם שרת הבריאות לשעבר ח"כ יעל גרמן, דורשת מליצמן שחצי מחברי הוועדה יהיו נשים, ביניהן גם חרדיות וערביות מהפריפריה; תגובת מש' הבריאות: "חברי הוועדה ממונים על פי מפתח מקצועי בלבד. השר יפעל לשמור על ייצוג שוויוני"

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן. ריבוי מינויים מחסידות גור. צילום: הדס פרוש / "פלאש 90")

שורה של ארגוני נשים, ביחד עם שרת הבריאות לשעבר ח"כ יעל גרמן, פנו לשר הבריאות יעקב ליצמן בדרישה למנות יותר נשים מבעבר לוועדת סל התרופות. הרכב הוועדה, שתדון בתרופות שיתווספו לסל ב-2017, במסגרת תקציב גדולה מזו שהיתה עד כה, אמור להיקבע בימים הקרובים.

על-פי העיתון "ישראל היום", הפניה לשר נעשתה על ידי ארגון "משפטניות למען צדק חברתי" וארגוני נשים נוספים. הן דורשות ייצוג שוויוני לנשים בוועדת סל התרופות, לאחר שבשנה שעברה ירד מספרן ממחצית מחברי הוועדה לכשליש.

"הדרישה לייצוג נשים מהפריפריה הכלכלית-חברתית-גיאוגרפית רלוונטית במיוחד להרכב ועדת סל התרופות, שהכרעותיה גורליות לזכויותיהן הרפואיות", נאמר בפנייה לשר. ליצמן התבקש למנות נשים, ובהן חרדיות וערביות, "השייכות לקבוצות אוכלוסייה בעלות צרכים ובעיות רפואיות ייחודיות, שלא באים לידי ביטוי בוועדה ללא נוכחותן".

תגובת לשכת שר הבריאות כפי שצוטטה בעיתון: "חברי ועדת הסל ממונים על פי מפתח מקצועי בלבד, ללא הבדל ואפליה על פי דת, גזע או מין. השר ליצמן הודיע כי כפי שנעשה בעבר, יפעל גם בעתיד לשמור על ייצוג שוויוני בוועדת סל התרופות".

נושאים קשורים:  חדשות,  משרד הבריאות,  ועדת סל התרופות לשנת 2017,  שר הבריאות יעקב ליצמן,  ארגוני נשים
תגובות
אנונימי/ת
01.08.2016, 21:00

יש להבטיח גם ייצוג של רופאי/רופאות הקהילה בוועדת הסל. יש לזכור שהסל חל רק על הקהילה בעוד שלבתי החולים אין "סל". למרות זאת בתקופת כהונתו של הרב ליצמן אין נציגות לרופאי הקהילה.