חדשות

איגוד חדש לקידום הבריאות בקהילה הלהט"בית הוכר במסגרת הר"י

מטרת הארגון החדש היא, "הרחבת בסיס הידע הרפואי הקיים לגבי הקהילה הגאה, הפצת הידע בקרב הצוותים הרפואיים בתחום הזה ומאבק בדעות קדומות והומופוביה"

מצעד הגאווה בתל-אביב (צילום: אילוסטרציה)

ההסתדרות הרפואית אישרה הקמתו של איגוד חדש לקידום הבריאות והרפואה בקרב הקהילה הלהט"בית (הומואים, לסביות, טרנסג'נדרים וביסקסואלים) בישראל; כך דווח הבוקר (א') בעיתון "ישראל היום".

האישור ההיסטורי ניתן לאחר דיונים פנימיים ועבר את כל השלבים לאישור הבקשה במועצה המדעית ובוועדה המרכזית של ההסתדרות הרפואית. האישור להקמת האיגוד החדש ניתן בהצבעה ברוב קולות.

את הבקשה להקמת האיגוד הפנו כ־60 רופאים ורופאות מתחומים שונים ומכל מוסדות הבריאות (קופות החולים ובתי החולים). אליהם אמורים להצטרף רופאים נוספים שירצו בכך.

את הקמת האיגוד ומאבק ציבורי למענו מובילים רופאי המשפחה ד"ר גל וגנר־קולסקו וד"ר רותי גופן, המנהלים את "המרפאה הגאה" בגן מאיר בתל אביב, שהוקמה לפני כשבע שנים על-ידי "כללית" עבור הקהילה הלהט"בית.

בדיווח נמסר, כי מייסדי האיגוד הרפואי החדש הצהירו בפני ראשי ההסתדרות הרפואית כי מטרת הקמתו היא "הרחבת בסיס הידע הרפואי הקיים לגבי הקהילה הגאה, הפצת הידע בקרב הצוותים הרפואיים בתחום הזה ומאבק בדעות הקדומות ובגילויי הומופוביה לגבי המטופלים בקהילה זו, שלצערנו קיימים גם בקרב חלק מהצוותים הרפואיים בארץ".

כן הסבירו היוזמים, כי "מחקרים מהעולם מצביעים על החשיבות הרבה לידע הרפואי, למחקר ולמתן שירותים רפואיים מותאמים לקבוצות השונות באוכלוסייה - נשים, שחורים, בני נוער ועוד. מחקרים אלה מצאו שקיימים גם מחסומים הגורמים לפגיעה בנגישות לשירותי הרפואה בקרב הקהילה הלהט"בית, לה מאפיינים בריאותיים ייחודיים וקיימים עבורה מחסומים ספציפיים הפוגעים בנגישותה לשירותי הרפואה ובקבלתם. אפליה ויחס שיפוטי מצד צוותי רפואה, בושה הם מחסומים הפוגעים בביצוע מעקבים רפואיים ובדיקות סקר לגילוי מוקדם, ומכאן גם עלייה בסיכון למחלות שונות כמו מחלות לב ומחלות ממאירות".

עוד נמסר בדיווח, כי האיגוד החדש מתכנן "ליזום מחקרים חדשים בנושאים רפואיים הקשורים לקהילה הלהט"בית, לנסות להשפיע על קובעי מדיניות הבריאות במשרד הבריאות, בבתי החולים ובקופות החולים בנושאים הקשורים לקהילה, ליזום פעולות הסברה בקרב צוותי הרפואה ובציבור וליצור שיתופי פעולה וקשרים עם ארגונים רפואיים דומים בעולם".

נושאים קשורים:  חדשות,  הר"י,  הקהילה הגאה (להט"בית),  מערכת הבריאות,  ההסתדרות הרפואית בישראל
תגובות