חדשות

בעקבות הרפורמה בניתוחים הפרטיים: קופות החולים מעלות ההשתתפות העצמית

העיתון "גלובס" דיווח, כי משרד הבריאות אישר לקופות החולים להעלות את סכומי ההשתתפות העצמית בעבור ייעוץ מומחה וחוות דעת נוספת

קופת חולים מכבי. צילום: שאטרסטוק

אחרי כניסתה לתוקף של הרפורמה בניתוחים הפרטיים, משרד הבריאות אישר לקופות החולים לייקר את ההשתתפות העצמית שישלמו מבוטחי הביטוחים המשלימים עבור ייעוץ עם מומחה וחוות דעת נוספת.

החל מה-1 באוגוסט תעלה ההשתתפות העצמית ב"כללית" מ-120 ל-170 שקל. ב"לאומית", שבה לא היה נהוג עד כה הסדר כזה, תעמוד ההשתפות העצמית בעבור שירותים אלה על 200 שקל; ב"מאוחדת" ההשתתפות העצמית תנוע בטווח שבין 200 ל-250 שקל וב"מכבי" היא תנוע בטווח שבין 300 ל-500 שקל.

על התייקרות ההשתתפות העצמית ואישור משרד הבריאות דיווח הבוקר (יום ה') העיתון הכלכלי "גלובס".

הר"י: "ההשתתפות העצמית הגבוהה היא עוד חיזוק לעמדת הר"י ולפיה הרפורמה המדוברת לא רק פוגעת ברופאים – אלא גם בצרכנים"

על פי הדיווח, משרד הבריאות מסביר כי העובדה ש"מכבי" נאלצה לנקוב במחיר הגבוה ביותר נובעת מן העובדה שעד היום לא היו לה שום הסדרים עם רופאים מומחים שאינם חלק מארגון הרופאים העצמאיים של הקופה, גם לא בתחום הניתוחים הפרטיים, ועל כן כושר המיקוח של הרופאים מול מכבי היה גבוה יותר.

עוד נמסר, כי הגירעון בביטוח המשלים של מכבי, הנובע משימוש גבוה בשירותי הביטוח מצד הלקוחות הוא נתון חיובי מבחינה צרכנית אך שלילי בכל הנוגע להיבט הכלכלי.

לפני ביטול "מסלול ההחזר" לפני כשבוע כחלק מפרק הבריאות בחוק ההסדרים, מבוטח של "מכבי" יכול היה לקבל ייעוץ מכל רופא מומחה ולקבל החזר של עד כ-600 שקל. אם הרופא גבה למשל 1,000 שקל עבור הייעוץ, העלות למבוטח אחרי קבלת ההחזר עמדה על 400 שקל. כעת, לפחות בחלק מהמקרים, מבוטח מכבי יצטרך לשלם 500 שקל – כלומר 100 שקלים יותר.

"גלובס" מסר עוד, כי תגובת גורמים בהסתדרות הרפואית לסוגייה היתה: "ההשתתפות העצמית הגבוהה שישלמו מבוטחי מכבי עבור ייעוץ היא עוד חיזוק לעמדת הר"י ולפיה הרפורמה המדוברת לא רק פוגעת ברופאים – אלא גם בצרכנים".

נושאים קשורים:  חדשות,  השתתפות עצמית,  ייעוץ מומחה,  חוות דעת נוספת,  משרד הבריאות,  הביטוחים המשלימים,  קופות החולים
תגובות
אנונימי/ת
08.07.2016, 19:23

מסלול החזר לא היה אמור להתבטל לפי לשון וכוונת החוק אלא רק בהקשר של הסדר ניתוחים.מובן שמייד הורחבה הגזירה גם לייעוצים ללא קשר לניתוחים.
קופות החולים גילו שאם המדינה אינה נותנת אפשר להוציא את הכסף מהציבור [עם דגש על ציבור הרופאים].
זה קצת מזכיר את הבנקים שמקזזים את הפסדי השקעותיהם הגרועות והתספורות על ידי גביית עמלות הזויות מהבנקים.
שיטת מצליח כבר אמרנו?