חדשות

רשות המסים: ישראלים ניהלו באינטרנט "רשת עבריינית" למכירת תרופות מהמזרח לאמריקאים

לפי הודעת רשות המסים, מדובר ב"מיזם עברייני חובק עולם להברחת תרופות", ובפשיטה על נכסי החשודים עוקלו חשבונות בנק, רכבי יוקרה ורכוש בשווי 9 מיליון שקל

מכירת תרופות דרך האינטרנט (צילום: אילוסטרציה)מכירת תרופות דרך האינטרנט (צילום: אילוסטרציה)
מכירת תרופות דרך האינטרנט (צילום: אילוסטרציה)

רשות המסים הודיעה היום (ב') על חשיפת פרשה של הברחת תרופות חובקת עולם. ארבעה חשודים תושבי מרכז הארץ עוכבו לחקירה. חשבונות בנק, רכבי יוקרה ורכוש נוסף של החשודים בשווי כ-9 מיליון שקל נתפס לצרכי חילוט.

בהודעת רשות המסים לתקשורת נמסר, כי במבצע השתתפו חוקרי יחידת החקירות של מע"מ ירושלים וחוקרי יחידת "יהלום" ברשות המסים, בסיוע שוטרים ובלשים מימ"ר ירושלים, יחד עם יחידת הכלבנים של המכס.

ארבעת החשודים היו מעורבים על-פי החשד במיזם עברייני חובק עולם להברחת תרופות, שהניב להם הכנסות של עשרות מיליוני שקלים במשך כמה שנים. מהראיות שאספו החוקרים עלה, כי החשודים הקימו ותפעלו מערך מתוחכם שבאמצעותו הבריחו תרופות מסוגים שונים, לרבות תרופות מרשם, מיצרנים מפוקפקים במזרח הרחוק -לידי עשרות אלפי רוכשים, בעיקר בארצות-הברית.

רוכשי התרופות שילמו עבור התרופות באמצעות כרטיסי אשראי דרך אתרי אינטרנט שהחשודים הפעילו, או באמצעות מוקדי מכירות טלפוניים בישראל ובסלובקיה שבהם הועסקו עובדים רבים. לפי החשד, חברות סלובקיות עמן נקשרו החשודים סילקו את התשלומים. סכומי-העתק שנסלקו הועברו לחברות ולחשבונות בנק ברחבי העולם הנמצאים בשליטת החשודים.

החשודים רכשו בהון שצברו נכסים שונים בישראל ובחו"ל, לרבות נדל"ן מניב בארה"ב. רשות המסים מסרה כי החקירה חייבה שיתוף-פעולה של רשויות אכיפה במדינות שונות. צוות פרקליטי המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה, המלווה את צוותי החוקרים של רשות המסים, יצרו קשר עם גופי אכיפה שונים בכמה מדינות בחו"ל בבקשה לסייע בהמצאת מסמכים. במקביל, קוימו הליכי "חיקור דין" בארה"ב ובסלובקיה, שבהם גבו החוקרים גרסאות ממעורבים מקומיים ונאספו ראיות בסיוע יחידות משטרה זרות.

מאחר שמדובר בהברחת תרופות, צוותי החוקרים נעזרו באנשי המחלקה למאבק בפשיעה פרמצבטית באגף לאכיפה ופיקוח במשרד הבריאות העוסקים בלחימה בתופעת זיוף תרופות והברחתן.

על פי החשד ביצעו הארבעה עבירות שעניינן קבלת דבר במרמה, הברחת תרופות, עבירות על-פי פקודת הרוקחים, עבירות של העלמת מס בסכומים המגיעים לעשרות מיליוני שקלים ועבירות על-פי חוק איסור הלבנת הון. צווי בית משפט אפשרו לחוקרים לתפוס את הרכוש של החשודים בשווי כולל של כ-9 מיליון שקל ויש כוונה לבקש אישור לחלט אותו.

עורכי הדין קובי גולדמן ואורי גולדמן המייצגים את אחד העצורים, מסרו: "כל הכספים והרכוש של מרשנו הקשורים בפרשה מדווחים כדין. אנו מצרים על כך שהמדינה לא הותירה את המחלוקת סביבם לפתרון במישור האזרחי".

עו"ד דרור מתתיהו המייצג חשוד אחר: "אנו סומכים על רשויות החקירה שיבצעו את עבודתן נאמנה ובטוחים כי לאחר שיתפזר הערפל תתגלה תמונה שונה בתכלית מזו המצטיירת בשלב מוקדם זה בעניינו של מרשנו".

נושאים קשורים:  חדשות,  אינטרנט,  הברחת תרופות,  רשות המסים
תגובות