חדשות

"שירותי בריאות כללית": פרסי מצוינות ל-11 מחלקות ויחידות בבתי החולים

טקס הענקת הפרסים למרכזי וליחידות מצויונות מתקיים אחת לשנתיים; בין הנימוקים לבחירה בזוכים: טכנולוגיות חדשות לשימור הפריון, פגייה המנסה לצמצם למינימום גירויי רעש ואור ושיטות חדשות למעקב והכנה להשתלת לב מלאכותי

נציגים מבית החולים "שניידר" לילדים מקבלים את אות מרכז המצוינות (צילום: יח"צ)

11 מחלקות ויחידות בבתי החולים של "שירותי בריאות כללית" נבחרו כמרכזי מצוינות, באירוע שהקופה מקיימת אחת לשנתיים. בטקס שנערך לפני שבועיים במרכז הרפואי "קפלן" צוינו לשבח הישגיהם של הנבחרים בתחומיי הטיפול הרפואי, החדשנות, המחקר, השימוש בטכנולוגיות מתקדמות והשירות.

מנכ"ל כללית, אלי דפס, אמר בפתח הטקס כי: "בתי החולים של הקופה מובילים במדדי האיכות שקבע משרד הבריאות. במציאות של היום, שבה קיימת תחרות, השאיפה למצוינות וטיפוח מרכזי מצוינות בבתי החולים נוטעת במטופלים ביטחון כי הם בידיים טובות".

ואלו המחלקות והיחידות שזכו בצל"ש:

אגף נשים ויולדות בניהולו של פרופ’ רון אוסלנדר במרכז הרפואי "כרמל" בחיפה זכה באות מרכז מצוינות, בין השאר, הודות לפיתוח טכנולוגיות חדשניות לשימור הפריון בקרב חולות אונקולוגיות והפעלת טכנולוגיות חדשניות להקפאה ולשימור רקמות שחלה, בחולות סרטן צוואר הרחם.

המערך הפסיכיאטרי בניהולו של ד"ר אלון רשף במרכז הרפואי "העמק" בעפולה זכה באות מרכז מצוינות, תודות לשילוב של טיפולי רפואה משלימה במערך הפסיכיאטרי ופיתוח מדד אובייקטיבי לאבחון הפרעות קשב וריכוז.

מחלקת היילודים והפגים בניהולה של ד"ר איטה ליטמנוביץ במרכז הרפואי "מאיר" בכפר סבא זכתה באות מרכז מצוינות על היותה הפגייה הראשונה בישראל, והחמישית בעולם, שעברה הסמכה בטיפול התפתחותי תומך להפחתת סטרס ולהפחתת גירויי רעש ואור. בנוסף, היא מובילה בהפעלת תכנית ייחודית למניעת זיהומים בפגיה.

המחלקה לשיקום שדרה בניהולו של פרופ’ עמירם כץ בבית החולים השיקומי "לוינשטיין" ברעננה זכתה באות מרכז מצוינות על שילוב מערכת ייחודית, יחידה בעולם, המאפשרת להעריך את יכולתו של המטופל להשתקם על פי אלגוריתם מיוחד שפותח במחלקה והודות לשילוב טכנולוגיות חדשניות של הנעה רובוטית.

המכון לגסטרואנטרולוגיה, מחלות כבד ותזונה בניהולו של פרופ’ רענן שמיר במרכז "שניידר" לרפואת ילדים זכה באות מצוינות על כך שהוא מרכז השתלות כבד היחיד בארץ לילדים, וגם על יוזמה להקים מרכזים ארציים ייחודים לטיפול בקפסולה כטיפול בציליאק, לטיפול באי ספיקת מעי וניתוחי השתלת מעי.

מחלקת יום ונוער במרכז לבריאות הנפש גהה בניהולו של פרופ’ גיל זלצמן קיבלה אות מצוינות על היותה גורם מייעץ לבתי חולים במקרים של דיכאון והתנהגות אובדנית. המחלקה, שנפתח לפני כשנה בלבד, מייעצת במניעת התאבדויות בצה"ל ובקרב ישראלים ממוצא אתיופי, בפיתוח עזרים למניעת התאבדויות, במיפוי גנטי של צעירים עם נטיות אובדניות ובפיתוח עזרי הדרכה עבור הרשות למלחמה בסמים לאיתור מוקדם של שימוש בסמים.

היחידה לאי ספיקת לב בהנהלת ד"ר טוביה בן גל הפועלת במסגרת המערך הקרדיולוגי בבית החולים "בילינסון" שבמרכז הרפואי "רבין" בפתח תקווה קיבלה אות מצוינות על היותה מרכז הדרכה מצטיין בתחום אי ספיקת לב, ניטור חולי אי ספיקת לב בטכניקה מיוחדת המבוססת על רדאר ממוזער המשמש לאבחון, ריכוז הכנה ומעקב אחרי מושתלי לב מלאכותי, כולל לבבות ממוזערים ושימוש בטכנולוגיות חדשניות.

השירות לגידולי עיניים בהנהלת ד"ר יפתח יסעור בבית החולים "בילינסון" שבמרכז הרפואי "רבין" קיבל אות מצויונות על פעילותו כאחד משלושה מרכזים בארץ המטפלים בגידולים תוך עיניים, בביצוע ביופסיה של בלוטות הזקיף בגידולי עפעפיים וארובת העין בשילוב אא"ג, שימוש במערות ניווט בניתוחי ארובת העין.

חטיבת נשים ויולדות בניהולו של פרופ’ ציון חגי במרכז הרפואי "קפלן" ברחובות קיבלה אות מצוינות הודות לביצוע ניתוחים בגישה לפרוסקופית לנשים עם עודף משקל, הקפאת זרע בכדוריות בשיטה חדשנית, שימוש באמבריוסקופים ביחידה להפריה חוץ גופית ובפיתוח תוכנת מחשב ייחודית לבחירת העובר להחזרה.

מערך הדימות בניהולו של ד"ר אילן שלף במרכז הרפואי אוניברסיטאי "סורוקה" בבאר-שבע קיבל אות מצוינות בזכות ביצוע הדמיות עובר באמצעות MRI והדמיה פונקציונלית של המוח לצורך מחקר, לאבחון ותכנון ניתוחים תוך מזעור הפגיעה בתפקודים קיימים.

המחלקה לילודים ופגים בניהולה של ד"ר אגי גולן במרכז הרפואי אוניברסיטאי "סורוקה" קיבלה אות מצוינות הודות לשותפות בפיתוח MRI שיכול לעבוד בסביבה טיפולית רגישה, שימוש במכשיר ספקטרוסקופ לחקר אספקת הדם המוחית ופיתוח תוכנה ייחודית ל-tpn בפגים.

נושאים קשורים:  חדשות,  שירותי בריאות כללית,  פרסי הצטיינות,  אות כבוד,  אלי דפס
תגובות