חדשות

עקה בעת ההיריון קשורה לסיכון גבוה יותר להופעת בעיות בריאות ארוכות טווח בעתיד

כך מצא מחקר אוסטרלי שנערך על מודל חולדה, ולדברי החוקרות בתהליך מעורבת כנראה פעילות בלוטת יותרת הכליה, הגורמת לבעיות מטבוליות וקרדיו-כלייתיות לאחר ההריון

הריון, בעיות בריאות (צילום: אילוסטרציה)

מחקר שפורסם בשבוע שעבר בכתב העת Journal of Physiology ושהתבסס על מודל חולדה מצא, כי עקה (סטרס) בעת ההיריון בקרב נשים קשורה להופעת בעיות בריאות ארוכות-טווח בעתיד, וכי נשים שנולדו במשקל נמוך הן בעלות סיכוי גבוה יותר לסיבוכים במהלך ההריון.

על-פי המחקר, שבוצע באוניברסיטת מלבורן, ההשפעות השליליות של סטרס במהלך ההריון על בעיות בריאות בעתיד קשורות ככל הנראה לפעילות בלוטת יותרת הכליה במהלך ההריון, הגורמת לבעיות מטבוליות וקרדו-כלייתיות לאחר ההיריון.

את המחקר הובילה הפרופ’ לפיזיולוגיה מארי וולודק (Wlodek) עם הדוקטורנטית ג'יין ני צ'ונג (Choeng). "אנחנו יודעים כי נשים שנולדו בעצמן במשקל לידה נמוך אינן מסתגלות היטב להריון בעת שהן מגיעות לגיל פוריות ומצויות בסיכון לפתח בעיות בריאות סבוכות אחרות", ציינו החוקרות.

לדבריהן, "עד כה לא היה ידוע מספיק עד כמה משקל לידה נמוך בעקבות סטרס בהריון משפיעים על האhמהות בהמשך כל החיים. יידרשו מחקרים נוספים כדי לתת מענה מדוע זה כך".

נושאים קשורים:  חדשות,  מחקר,  הריון,  עקה,  סטרס,  משקל לידה,  אוסטרליה
תגובות