חדשות

רופאים מאיימים לשבות בתגובה לכניסתן לתוקף של הגבלות חוק ההסדרים ב-1 ביולי

כך מדווח היום "ידיעות אחרונות", שמספר גם על התארגנות בשם "רופאים בעד חופש העיסוק" אליה הצטרפו כבר מאות רופאים מרחבי הארץ; במסגרת ההגבלות שייכנסו לתוקף: איסור קבלת תשלום ישירות ממטופל ואיסור טיפול במטופל עמו נפגש הרופא בחצי השנה האחרונה במערכת הפרטית

חדר ניתוח, כלי ניתוח (צילום: אילוסטרציה)

עשרות רופאים פרטיים מאיימים לשבות בקרוב, עקב טענות לפגיעה בזכויותיהם במסגרת חוק ההסדרים שייכנס בקרוב לתוקף; כך מדווח היום (ג') העיתון "ידיעות אחרונות".

לפי הדיווח, הרופאים מוחים על המגבלות שיוטלו עליהם החל מ-1 ביולי במסגרת פרק הבריאות בחוק ההסדרים, ביניהן קביעת 6 חודשי המתנה בין טיפול בחולה שפגשו במערכת הבריאות הציבורית לבין טיפול בו במסלול הפרטי. הגבלה נוספת היא איסור העברה ישירה של התשלום עבור הטיפול מהמטופל לרופא.

החל מה-1 ביולי מטופל שירצה לפנות באופן פרטי לרופא שטיפל בו במערכת הציבורית בשישה חודשים האחרונים לא יקבל החזר מקופת החולים שלו או מחברת הביטוח. זאת למעט אם הרופא הוא חלק מרשימה מצומצמת של רופאים פרטיים שאליהם ניתן לפנות לקבלת הטיפול. הרופאים מסרו לעיתון, כי למרות שהחוק אמור להיכנס לתוקף בעוד כשלושה שבועות טרם פורסמה רשימת הרופאים הזאת והקריטריונים לגבי הרופאים שיכללו בה.

בשבוע שעבר התקיים כנס שבו השתתפו 120 רופאים, שבו איימו חלק מהם להפסיק לבצע ניתוחים פרטיים

בשבוע שעבר התקיים כנס שבו השתתפו 120 רופאים, שבו איימו חלק מהם להפסיק לבצע ניתוחים פרטיים אם לא יטופלו נושאים אלו. רוב הניתוחים הפרטיים הם אלקטיביים. הפסקת הניתוחים הללו תיצור עומס גדול יותר על המערכת הציבורית, נכתב בדיווח.

על פי "ידיעות אחרונות", בקרב הרופאים קמה התארגנות בשם "רופאים בעד חופש העיסוק". ליוזמה הצטרפו, כך נמסר, מאות רופאים מכל הארץ, שרובם עובדים במערכת הפרטית בנוסף לעבודתם במערכת הציבורית.

עוד נמסר, כי הנושא נדון בתקופה האחרונה בהתייעצות שקיימו הרופאים היוזמים עם גורמים משפטיים, לבחינת דרכי הפעולה נגד יישום סעיפים אלו בחוק ההסדרים. נבחנה פנייה לרשות ההגבלים לקבלת היתר לאגד רופאים לצורך ניהול מו"מ מול חברות הביטוח וכן דרכי מחאה.

ד"ר יפתח בר, אורתופד ב"אסף הרופא" שיש לו גם קליניקה פרטית, מצוטט בדיווח: "פרק הבריאות בחוק ההסדרים פופוליסטי, ציני, לא יעיל. כל מטרתו להסיט את האש מהבעיות האמיתיות של הרפואה הציבורית על ידי הפיכת הרופאים הפרטיים לאויבי הציבור".

מובילי המאבק טוענים, כי החל מ-1983 מערכת הבריאות עודדה רופאים לעבור לרפואה פרטית כי לא רצתה להגדיל את שכר היסוד שלהם או להשקיע בתשתיות. "הרפואה הפרטית היא הזדמנות לרופאים להתפרנס בכבוד כפי שקורה בכל מדינה מתוקנת", אמרו.

לפני כארבעה חודשים עתרה הר"י נגד המדינה בדרישה לבטל את הסעיפים הללו בחוק ההסדרים. בעתירה נטען כי "המדינה בחרה במסלול מקוצר ולא מידתי לצמצום הוצאות הפרט על שירותי רפואה פרטיים ללא חלופה הולמת והשקעה תקציבית של ממש במערכת הבריאות הציבורית. השינוי הצפוי גם פוגע בחוק כבוד האדם וחירותו בכך שהוא מגביל את חירות הפרט לצריכת שירותי בריאות מרופא או מוסד שבו הוא נותן אמונו ומגבילה את זמינותם של שירותי הרפואה הפרטיים".

תגובת משרד הבריאות, המצוטטת בדיווח: "התיקון בחוק ההסדרים נעשה לשם חיזוק הרפואה הציבורית לצד הפחתה ביוקר המחיה, לצד תמריצים לקופות לקיצור תורים במערכת הציבורית והשבת פעילות ניתוחית מהרפואה הפרטית לציבורית".

נושאים קשורים:  חדשות,  רפואה פרטית,  רפואה ציבורית,  "רופאים למען חופש העיסוק",  הר"י,  משרד הבריאות,  חוק ההסדרים
תגובות
 
אנונימי/ת
07.06.2016, 13:06

אני דווקא תומכת מאוד בהגבלות חוק ההסדרים שיכנסו לתוקפן ב - 1 ביולי. שיהיה קצת סדר ותחוזק הרפואה הציבורית. למה לא ?

10.06.2016, 18:59

את המענקים למתמחים לא שילמו.
תקן אחד לא נוסף ושעת ניתוח בודדת לא הגיעה. הרפורמה נכנסת לתוקף בעוד 3 שבועות...

10.06.2016, 18:59

את המענקים למתמחים לא שילמו.
תקן אחד לא נוסף ושעת ניתוח בודדת לא הגיעה. הרפורמה נכנסת לתוקף בעוד 3 שבועות...

10.06.2016, 19:01

מה נראה לך? שתקציב הבריאות פתאום יגדל?

אנונימי/ת
11.06.2016, 10:38

אנונימית שלום. כמו שאת מכירה בוודאי את האוצר והפוליטיקה, ובכלל את יכולות המערכת להניע שינויים, לא תהיה השקעה ברפואה הציבורית שרובנו הרופאים הפרטיים עובדים גם בה.
לא יהיו תוספת תקנים ורופאים צעירים המסיימים התמחות יפלטו מהמערכת הציבורית וחלקם יברחו למחוזות רחוקים שם מעריכים את עבודתם, נמשיך לעבוד תמורת 50 -₪ ליום, כמו עובדת משק בית ( מבלי לפגוע בכבודה) אחרי שלמדנו מעל 20 שנה וממשיכים להתעדכן על חשבוננו כל חיינו כדי לאפשר למטופלים שלנו את הטיפול הטוב ביותר, ונמשיך לראות את החולים שלנו סובלים מתת תנאים ותקציבים בבתי הצולים הציבוריים, לראייה מיטות במסדרונות תורים של 4'- 20 חודשים לניתוחים ושימוש בטכנולוגיות ישנות.
אל תהיי תמימה.
האוצר עושה עלינו סיבוב ברצח אופיינו והמשלם העיקרי יהיה הציבור שנזקק לרפואה. הבריאות שלנו לא חשובה לממשלה, עד שלא תבינו שזה מאבק של כולנו נמשיך לקבל רפואה בתשתיות ישנות ובתורים ארוכים
אסור לכם להיות תמימים!

16.06.2016, 18:51

מצב אבסורדי בו אין תורים כלל או יש תורים רחוקים מאד לניתוחים אלקטיביים.יתהדק צוואר הבקבוק על המחלקות בבתי החולים, המתמחים/ עבדים יעבדו קשה יותר, המטופלים יסבלו הרבה יותר עד תאריך היעד הרחוק של הניתוח , שבעקבות החוק הקופות לא ישתתפו יותר בתשלום ולא ניתן יהיה לאזרח הממוצע, לקבוע ניתוח פרטי כפי שמתאפשר לאלה שקבעו את החוק...

07.06.2016, 14:56

מצטרף לעמיתיי הנאבקים לבטל את חוק ההסדרים. מסכים בהחלט כי הוא פוגע בי כמנתח פרטי - למה מגבילים אותי לגבות תגמול ישירות מהמנותח? אין זה חוקי כלל. אני לא עובד בבית חולים ממשלתי אלא עם קופת חולים וגם פרטי. ולדעתי כל המגבלות באות להגביל אותי בעבודתי ובפרנסתי. אני מוכר בדוק חופשי את המוצר שלי ומבקש סכום כסף בתמורה. אם קונים טוב אני יכול לעלות מחיר. לא קונים - אני מוריד. אלף גורם חיצוני אין זכות להתערב העסק שלי זה! חש המון רופאים פרטיים בדוק! אין מונופוליזציה! אז עזבו אותי מהחוקים הפופוליסטיים!!!

אנונימי/ת
09.06.2016, 13:10

כאן בדיוק הטעות שלך. שאתה מתייחס לזה כמו בשוק פרטי.
אם היה מדובר בניתוחים שאינם בסל הבריאות (כמו ניתוחים קוסמטיים מסוימים) - אתה צודק לחלוטין. אבל לא כך הוא. מה שאתה "מוכר" זה לא מוצר. אתה מוכר שירות שהמדינה החליטה שהוא יחודי, ולכן בהחלט יש לה הזכות להתערב ולבצע רגולציה.

הוגש בג"צ בנושא , אך אני במקומך לא הייתי בונה על זה.
מכאן שעומדות בפניך שתי אפשרויות:

1. לעסוק בניתוחים שאינם בסל הבריאות (תיקון אף, הגדלת חזה, הסרת משקפיים, השתלת שיער וכו')
2. להשלים עם העובדה שהחגיגה נגמרה. הקופות וחברות הביטוח הולכות להוריד לך את התעריף - והרי שנינו יודעים שאין לך ברירה.

ואם עדיין לא הבנת, מטרת ההגבלות היא לא לפגוע בך באופן אישי, אלא להוריד את ההוצאה הפרטית על בריאות בישראל. במלים אחרות, היא לא "נגד" (הרופאים) אלא "בעד" (החולים).

אנונימי/ת
09.06.2016, 18:22

תגובה של פנימאי ממורמר

אנונימי/ת
09.06.2016, 21:35

תתפלא, אני לא פנימאי , וממש לא ממורמר (המרמור דווקא נשמע כאן של מישהו אחר..)

אנונימי/ת
10.06.2016, 00:18

טוב, אז לא פנימאי, רופא ילדים או רופא משפחה ממורמר. בטוח שלא כירורג.

12.06.2016, 08:40

שלום לאנונימי.
בפתיחה של חוק ההסדרים כתוב - ואתה מוזמן לבדוק אותי כי קראתי אותו - שמטרת החוק הנה "למנוע ניצול של הרופא את המטופל בשעת היזדקקותו". לכן - יש לך טעות. א. המטרה אינה הורדת העלויות אלא מניעת ניצול. מכאן נובע שאנו נצלנים. ב. לא כתוב מנתח. כתוב רופא. ולכן גם אתה נצלן. בוא נניח שאתה עובד את משרתך בתחום העיסוק שלך. ואז בא מטופל ורוצה שרק אתה תטפל בו. אבל עכשיו. ו"עכשיו" זה הזמן הפרטי שלך - משפחה, ילדים או מה שלא יהיה. כמה זה שווה לך לוותר על הזמן שלך? כי אני בטוח שאתה עובד קשה. ללא ציניות. נניח שאתה החלטת ש 1000 שח זה מה שזה שווה לך. אז אתה נצלן. כי המבוטח במצוקה, הוא צריך אותך ואתה חושב ובצדק שמגיע לך כסף על הזמן שאתה משקיע בו.
כתבת נכון. אתה מוכר שירות שהמדינה החליטה שהוא יחודי. נכון. אתה - ורק אתה , התמקצעת כדי להיות הכי טוב כנותן השירות הזה. אתה השקעת זמן, כסף , משפחה (כן השקעת משפחה. גם אני. אי אפשר שלא...) . ואז האוצר בא ומגביל אותך מלהרוויח על היכולות שלך. איפה נשמע דבר כזה? זו בושה וצביעות כי אף מגזר אחר לא מוגבל ככה. ומה עוד - מגבילים אותך כי אתה נצלן. וחמדן. ככה כתוב. לא אני אמרתי.
גם החולים נפגעים כי הם לא יכולים לבחור בך כי אין לך הסדר. ברור שאתה יכול לחתום הסדרים, אבל אין לך שום כח במשא ומתן. וזה כן שוק פרטי כי זה לא מערכת ציבורית. זו מערכת פרטית. אין מה לעשות. ומותר לנו בחוק לעבוד באופן פרטי.
לכן - אני לא חייב לנתח באופן פרטי. כי זה פרטי. אז אני מפסיק לנתח, ומפנה את כל המנותחים שלי לניתוחים שלי במערכת הציבורית. אז אני נפגע. נכון. וגם המטופלים כי אני לא מתחייב לנתח אותם במערכת הציבורית, כי התורים לניתוחים ארוכים פי3 בזמן (ולא הוזרם כסף להכפיל את תפוקת המערכת ) והם לא יכולים לבחור אותי. המערכת הציבורית לא תעמוד בזה. גם חלק מהחולים לא. מה לעשות?

אנונימי/ת
13.06.2016, 01:04

צודקת מאוד

אנונימי/ת
07.06.2016, 15:48

אין כמו פרטי.
בקרן מחקרים רצו לשלוח אותי באקונומי!!!
אם לא היה פרטי היינו נופשים עם העם בטבריה! אוהל בכנרת!
עם טונה מהבית וילדים ערסים שקוראים ליין מבעבע שמפניה.
אני מעדיף את החופשות שלי להתחיל בלאונג" ולהמשיך ברזורט שמגיש מה שצריך, שביתה איט איז

אנונימי/ת
09.06.2016, 18:21

הפנימאים ורופאי הילדים חוגגים את השמחה לאיד. הרופאים עם מפגר. גם אם משרד האוצר יוריד את שכרם בחצי ימשיכו לעבוד. חרב הפיפיות הזאת תפגע במדינה עוד מספר שנים. דור המתמחים של היום לא פראייר. הוא למד על חשבון ההורים, גר בבית ההורים או בבית שקנו לו. לא יהיה לו אכפת לומר לאוצר (בצדק) ״עד עכשיו הסתדרתי בלעדיכם, תנו שכר של רבע מיליון שקל לפחות למומחה מתחיל (בכל התחומים) או שתחפשו את החברים שלכם״

09.06.2016, 18:44

חוק מטומטם שבמקום לחזק את מערכת הבריאות רק ייפגע בו יותר. למה?
אם מטופל שנבדק על ידי רופא בקופת חולים או בבית חולים ויירצה מיוזמתו להבדק שוב על יד אותו רופא באופן פרטי ולהימנע מתוקים ארוכים - מעתה לא יוכל.

09.06.2016, 19:07

חוק דרקוני ונורא שיפגע היום ברופאים ומחר בחולים.
הרי כל השוק הפרטי משגשג כי הציבורי חנוק ומלא ועמוס.
אגב 'פרטי' ברוב המקרים הוא ניתוח באסותא עם השתתפות עצמית של כמה מאות שקלים. דבר שיוצא חסכוני במניעת טרטורים חוזרים לבתי החולים בלי יד מכוונת.
רוב הרופאים לא הופכים לעשירים גוזרי קופונים.
גם חוק הצינון מדבר בעיקר על כך שחולה בקופת חולים יועבר לבית חולים ציבורע ויסבול 3 חודשים במקום להיות מנותח עי הרופא שבחר בהשתתפות מינורית תוך ימים/שבועות ספורים.

אז בואו נעצור את הפרטי ונעמיס עוד על הציבורי.
מעשה גאונות

אנונימי/ת
09.06.2016, 20:50

אם רוצים להסיט את הפעילות הניתוחית מהפרטי לציבורי - קודם צריך להכין משאבים במערכת הציבורית לקלוט פעילות נוספת. כבר עכשיו אין חדרי ניתוח, אין צוות רפואי, אין מיטות אישפוז, אין מרדימים, אין ציוד, יש עומס בלתי נסבל על שרותים תומכי ניתוחים (כמו למשל הדמיה דחופה למנותח עם חשד לסיבוך לאחר ניתוח), התורים לניתוחים כבר מספיק ארוכים.
אז עכשיו - כדי להראות שההוצאה הפרטית על בריאות יורדת מכריחים אנשים שיש להם כסף לקבל שירות בתנאים איומים (שרק ילכו וידרדרו) במערכת הציבורית. במקביל מורידים את ההשתכרות של המנתחים שעבור הכסף שהם מקבלים הם עובדים מספיק קשה ומשלמים על הכנסתם מס. לא מקבלים כסף סתם. במקביל, מרוקנים את בתי החולים הפרטיים שמן הסתם יאלצו לפטר עובדים בשל צמצום הפעילות. לא יקלטו את העובדים האלה במערכת הציבורית כי "אין תקנים" או יותר נכון לא דאגו להגדיל את התקנים.
גם החולים חסרי האמצעים יפגעו: עכשיו יצטרפו לתורים בהם הם ממתינים עוד מטופלים שהיו יכולים להיות מטופלים פרטית.
בקיצור - דופקים את כולם, בשם ה"שיוויון" ובשביל הכותרת "הורדנו את ההוצאה הפרטית על בריאות". מדינה אוכלת אזרחיה.

09.06.2016, 21:54

אני מוכן לקבל את תנאי החוק אבל:
שכל עורך דין יהיה מוגבל לשכר על פי חוזה וששכרו לא יבוא ישירות ממני אלא דרך בית משפט (שלום עבודה מה איכפת)
שכל חשמלאי יהיה כפוף למחירי חוזה וששכרו לא יבוא ישירות ממני אלא דרך הום סנטר וace
שכל מוסכניק יהיה כפוף לרשימת מחירים(אולי דווקא יירדו!) וששכרו יבוא דרך משרד התחבורה....
וכו' וכו'

אנונימי/ת
09.06.2016, 22:23

זהו , שאתה לא בדיוק בפוזיציה של להציב תנאים אם אתה מוכן לקבל את החוק או לא.

החוק הוא עובדה מוגמרת.
כאשר המדינה תחליט על "סל" זכויות של טיפולי רכב , תוכל לעשות את ההקבלה למוסכניק. כרגע עדיין אין דבר כזה , לכן ההשוואה שלך בלתי רלוונטית.

10.06.2016, 09:13

שלום לאנונימי שכנראה אינו כירורג ואינו כ"כ מבין שחוק ההסדרים יפגע בכולם:
חוק ההסדרים אינו בעד הציבור: הוא בעד פוליטיקאים שרוצים להציג בנתוניהם שהם "הצליחו להוריד את ההוצאה של הציבור על שרותי הרפואה הפרטית". בפועל, הציבור רק יינזק. במסגרת החוק לא נותנים שום פתרון מעשי לאותם חולים שייאלצו לחזור ולחכות לתורים הארוכים של הרפואה הציבורית. האם נבנו יותר חדרי ניתוח? האם פתחו משמרת שניה או מאפשרים יותר ססיות בשעות אחה"צ בבתי החולים הציבוריים שבהם מפסיקה הפעילות האלקטיבית בשעה 15:00? האם הוסיפו יותר תקני רופאים ואחיות? האם העלו את שכרנו כך שנרצה להשאר רק במערכת הציבורית? התשובה כמובן היא: לא רבתי!!
חברי הכנסת, חברי הממשלה, מנכ"לי משרד הבריאות שיזמו את החוק ושאר הבכירים במשק, יימצאו פתרונות לבעיותיהם הרפואיות די בקלות, ללא תורים ואצל מי שרק יחפצו. קרוב לודאי שגם אתה ואני נוכל למצוא פתרונות לבעיותינו האישיות במסגרת הרפואה הציבורית די בקלות. אבל מה יעשו מר בוזגלו ומר רובינשטיין שאינם עובדים בבית החולים ואינם יכולים להשיג תור מהר? הם יחכו, ד"ר אנונימי, יחכו במקום 10 חודשים לניתוח קטרקט (או כל ניתוח אלקטיבי אחר) הם ימתינו שנה וחצי ואף שנתיים. כי לתור הארוך ממילא יצטרפו אלה שיכלו אך כעת נמנעה מהם האפשרות לקבל שרות בדרך הפרטית. אנחנו נראה יותר סיבוכים ניתוחיים, יותר אישפוזים, יותר ניתוחים לתיקון הסיבוכים (יותר עלויות כספיות כמובן למערכת הציבורית הקורסת) ויותר אנשים שיצטרפו למועדון בעלי תעודות עיוור בישראל (או הנכים) וקרוב לודאי גם יותר תחלואה ותמותה.
אז, ד"ר אנונימי, גם רמת הרפואה תיפגע. יהיו פחות ופחות אידאליסטים שילכו להשקיע שנים ארוכות (וכסף רב!) בלימודים שבסיומם יגיעו למשכורת המבזה של רופא בכיר עם תורנויות וכוננויות- לעיתים עד לפנסיה. קרוב לודאי שהעומס הגדול יקטין את האפשרות המעשית לעסוק גם במחקר, כי אחרי עוד יום עבודה ארוך בחדר ניתוח, למי יהיה חשק וכח לנתח תוצאות של מחקר?
וכל זה לתפארת הרפואה הציבורית בישראל, שרמתה תלך ותדרדר.
אבל אם דעתך כ"כ נחרצת וברורה מול עמיתך הכירורגים, מדוע שלא תזדהה ותמשיך להסתתר מאחורי הכינוי "אנונימי"? חושש שלא נקדם לך תור לניתוח בעת הצורך? אל דאגה! נטפל בך תמיד יפה ובמיקצועיות, כי, למרות שאנו גם בעד הרפואה הפרטית, אנחנו קודם כל רופאים, המחוייבים לא פחות ממך, לשבועת הרופאים. (ותתפלא, גם לרפואה הציבורית, שמרביתנו עובד גם בה, ורוצה בטובת החולים המטופלים במסגרתה לא פחות ממך).

ד"ר ירון לנג, רופא עיניים

אנונימי/ת
10.06.2016, 16:28

מספר נקודות בנוסף לדברים הנכונים שנאמרו.
לתגובת משרד הבריאות:
"התיקון בחוק ההסדרים נעשה לשם חיזוק הרפואה הציבורית (שחציה באחריותו שנים רבות ) לצד הפחתה ביוקר המחיה(עד היום לתומי סברתי שזה באחריות המשרדים הכלכליים ולא משרד הבריאות), לצד תמריצים לקופות לקיצור תורים במערכת הציבורית (בלי להשקיע אגורה מצידם אלא על ידי לקיחת כסף מספקי השירות ) והשבת פעילות ניתוחית מהרפואה הפרטית לציבורית (לאן בדיוק?)".
ולנקודה שלא הוזכרה:
במסגרת הפטרנליזם של הגופים השולטים בחיינו (ממשלה,מונופלי בריאות,חברות ביטוח) מתקיים כבר שנים רבות נומרוס קלאוזוס ברפואה הפרטית.כלומר:המבוטח רשאי להתייעץ רק עם רופא שמופיע ברשימה סגורה ומצומצמת.יוצאת מכלל זה הקופה הלאומית אשר מאפשרת למטופל לבחור רופא מומחה כראות עיניו ולפי שיקול דעתו.
החוק החדש יחמיר תופעה זו פי כמה ,מאחר וכעת הרשימה תצומצם עוד יותר!!
מי מרוויח? כמובן מונופולי הבריאות וחברות הביטוח ,אשר יוכלו כעת לדחות הרבה יותר תביעות של מטופלים ורווחיהם יגדלו.מי יממן ? אתה ואני.
מצלצל כמו : נותנים לחתול לשמור על השמנת

12.06.2016, 08:13

ירון לנג - כל הכבוד על התגובה. נכונה ומוחצת.

אנונימי/ת
10.06.2016, 15:47

לד"ר לנג (והשאר)
אומר לך מדוע לדעתי כל ההערכה המפורטת שלך שגויה.

העניין מאוד פשוט - הסידור שקיים היום ימשיך להתקיים. זה לא שכל המנתחים הפרטיים באסותא, הרצליה מדיקל סנטר וכו' יפסיקו לנתח דרך הסדרים עם קופות החולים וחברות הביטוח.
הם ימשיכו. ועוד איך ימשיכו.
הסיבה שהם ימשיכו היא שפשוט אין להם אלטרנטיבה טובה יותר. הם צריכים לבחור בין שתי אפשרויות:
- להשתכר יפה (אבל קצת פחות מאשר קודם)
- לא להשתכר בכלל, או להסתפק במשרה חלקית מאוד בבית חולים.

קיימת כמובן גם אפשרות שלישית : לנתח באופן פרטי ללא הסדר ביטוחי ולגבות את כל הסכום מהחולה , אך אני בספק כמה חולים ישלמו את הסכומים האלה.

לכן אין מה להתרגש מכל האיומים וההפחדות.

לגבי חשש כזה או אחר שאתה רומז לגביו: אני אינני מחזיק בשום ביטוח מעבר לביטוח הממלכתי (כך שקידום תור בפרטי לא רלוונטי), ואם רוב התגובות באתר הזה היו מזוהות , לא הייתה לי בעיה להזדהות.

שבת שלום וחג שמח !

אנונימי/ת
10.06.2016, 19:15

תבוסתן. מחר יחליטו להוריד לך את ערך הכרטיס ל 10 ש״ח בשם יוקר המחיה ואז נראה את הסוציאליסט מדבר.

אנונימי/ת
10.06.2016, 21:20

לא הבנתי על איזה כרטיס אתה מדבר (אני לא מגהץ כרטיסים אם לכך התכוונת).

אני מבין מתגובתך שאתה בעצם מסכים עם התחזית שלי.

נ.ב. - אני רחוק מלהיות סוציאליסט . נתתי רק את התרחיש למצב לפי האופן שאני רואה אותו.
ימים יגידו מה יקרה בסופו של דבר.

אנונימי/ת
10.06.2016, 17:33

שוב יורקים לציבור על הראש ומשכנעים אותו שיורד גשם. מאז חוק ביטוח ממלכתי שוכנע הציבור בהמוניו לרכוש ביטוחים משלימים וביטוחים פרטיים כדי לכסות על כשלי המערכת הציבורית שתקציביה קטנים בהתמדה במקום לגדול. איפה ארגוני החולים??? אתם עוד לא מבינים שיכולת הבחירה של החולים תקטן וההוצאה שלהם דוקא תגדל? עד כמה מצליחה הדמגגויה הפופוליסטית של משרד האוצר לעבוד עליכם? מי שירצה לקבל טכנולוגיות או שתלים מתקדמים לא יוכל לעשות זאת אלא ברפואה פרטית מלאה , כמו פעם. תתעוררו !!!

אנונימי/ת
10.06.2016, 18:22

הענין הרבה יותר פשוט:
אם הרופאים המנתחים ירוצו לחתום על הסכמים עם הקופות במחירי רצפה וימכרו את הידע והניסיון שלהם בגרוש - הרי שזה מה שהם שווים.
אם יעמדו על שלהם ולא יכנסו להסכמים מבזים ולא יסכימו לעשות ססיות בבתי החולים הציבוריים - תפוקת הניתוחים תרד כל-כך שתוך זמן קצר תשונה הגזרה.
(כמו בוחני הנהיגה, עובדי הנמלים, חברת חשמל וכו וכו)
מניסיון העבר של מאבקי הרופאים ב- 30 השנה האחרונות, הרופאים הם חסרי עמוד שדרה ולא עומדים בלחץ וממהרים להתקפל במהירות האור. אם אכן כך יקרה גם הפעם - הרי שהרופאים המנתחים ראויים לעבוד בבוקר במשרתם הציבורית ואחה"צ בססיות או בניתוחים לקופות תמורת שכר זעום.
כמובן שלמען ההגינות, יעניק משרד הבריאות לרופאים המנתחים את הזכות לקטר ככל שיחפצו.

אנונימי/ת
28.07.2016, 13:44

התרחיש שלך, כמובן, התקיים. הם אכן רצו לחתום על הסכמים עם הקופות.

אנונימי/ת
10.06.2016, 18:55

דרך נהדרת להרוס מערכת שמתפקדת יפה עם הוצאה קטנה של מבוטחים והכנסה סבירה למנתחים (

10.06.2016, 19:13

משהו שהציבור חייב להבין:
1. שירותי הרפואה שאני מעניק מעבר לשעות העבודה הציבורית הם העסק הפרטי שלי. באותה מידה יכולתי להיות איש עסקים או יזם סטארט-אפ לאחר שעות עבודתי ולכן לאף אחד אין זכות לתחוב את אפו לכיסי.
2. רפורמת הבריאות אמנם מקטינה את ההוצאה הפרטית לרפואה. אולם שיפור זה אינו עומד בשום יחס להרעת שירותי הרפואה שהציבור יקבל - צמצום חופש הבחירה של רופאים (כי רק רופאים ״נבחרים״ במספר מצומצם כלולים בהסדר החדש) והגדלת משך ההמתנה לניתוחים בבתי חולים ציבוריים אליהם יופנו החולים לניתוח במקום להנתח במערכת הפרטית כמו עד היום עם אפשרות לפיצוי המנותח עבור הוצאותיו.
איך משרדי האוצר והבריאות מתכוונים לטפל בסוגיות אלה? לא ברור מאחר שגם אם ינתחו מספר כפול של חולים, איפה ישכיבו אותם? במיטות קומותיים? יבנו אוהלים בחצר בית החולים? גם היום, ללא הרפורמה, בתי החולים מפוצצים, חולים שוכבים במסדרונות, ההמתנה בחדרי המיון מתישה, צוותי הרופאים והאחיות כורעים תחת הנטל.
מה הם רוצים? סחטו כבר את הלימון הזה עד הטיפה האחרונה.
הרופאים מוכפשים בציבור כחמסנים ורודפי בצע ונעשה להם עוול נוראי. לעורכי דין פרטיים, לרואי חשבון פרטיים, מהנדסים פרטיים, סוחרי רכב, חברות טיסה, ועוד ועוד - לא נכנסים לכיס וקובעים את ריווחיהם.
אלה עסקים פרטיים וכך גם הרפואה הפרטית. אני טוב - ישלמו, אני רע - יבחרו מישהו טוב יותר.
הציבור צריך להתחיל ליזום עצירה של רפורמת הבריאות כי הוא הולך לשלם עליה בבריאות ובחיי האזרחים.
איני מנסה להלך אימים. אני חרד לבריאות הציבור שעליו אני נמנה, משפחתי וחברי.
אתם חייבים להתעורר, זו שעת חירום!
זאת תהיה בכיינ לדורות. על המחדל הזה יקומו אין ספור ועדות חקירה אולם כרגיל זה יהיה מאוחר מדי.

אנונימי/ת
10.06.2016, 21:16

אם לא הבנת החולים ימשיכו להיות מנותחים בבתי חולים פרטיים, רק שלא ישלמו שכר למנתח. מי שישלם זו הקופה/חברת ביטוח לפי מחיר שהיא תקבע איתו במו"מ. כיוון שלקופה / חברת ביטוח יש כוח מיקוח חזק יותר מאשר לחולה - סביר להניח שהמחיר יהיה נמוך יותר מהמחיר כיום.

אני סמוך ובטוח שהדבר שהכי מדאיג אותך הוא לא הכנסותיך אלא בריאות הציבור. אכן, שעת חירום.

אנונימי/ת
11.06.2016, 20:47

לא מזמן פורסם כאן מאמר דעה על אמריקניזציה של מערכת הבריאות. החוק הנכוחי יביא לכך יותר מהרץ יהיו 3 קבוצות רופאים: 1. כאלה העובדים בציבורי (בין אם בשכר מגוחך או כפול טיימרים, עדיין בשכר מגוחך ביחס שבאמת מגיע להם). 2. רופאים מומחים מתחילים או בינוניים שיסכימו לקבל תעריפי בדיחה מהשב"נים וחברות הביטוח. 3. רופאים מובילים שיעבדו רק פרטי. אישית, אני ממליץ לכולם לבחור באופציה השלישית. דרך אגב, לחברות הביטוח גם עו תרגיל לאחרונה, כשחייבו אותן למכור ביטוח בריאות זהה, שכל ההבדל ביניהן הוא רק המחיר שלו.

12.06.2016, 08:28

אני חלק מהמאבק. אני עובד גם בציבורי וגם בקופות וגם בפרטי. החוק הזה יפגע בי מאוד. מעבר לעובדה שהכנסתי תפגע, הכבוד המקצועי שלי נפגע (על הכבוד האישי אני כבר לא מדבר). במבוא לפרק בחוק ההסדרים מופיע כי סיבת החוק הנה" למנוע ניצול של הרופא את המטופל בשעת היזדקקותו" מציגה אותי, יחד עם כל שאר הרופאים (כן חברים - לא רק המנתחים, המנתחים הפרטיים הפלסטיקאים המושמצים ללא עוול בכפם - גם אתכם הפנימאים, הקרדיולוגים, אנשי הגסטרו, - כל מי שעושה פעולות ורואה חולים שבאים לרופא בשעת מצוקה . כי מי בא לרופא אם הוא לא במצוקה?) כנצלים חמדנים וגנבים. אני צעיר יחסית במערכת. רק 15 שנה של בית ספר לרפואה, התמחות, פלושיפ - ואני כבר נצלן מעצם היותי רופא. הזכות להרוויח מה שמגיע לי, כשהאחריות על הכתפיים היא אדירה בכל ניתוח, ושמטופלים באים אלי כי את השם הטוב שלי בניתי ב 10 אצבעות וראש - היא בסיסית ומובנת. מה שלא מובן לי, וסליחה על הבורות זה - איך מעצירת הבחירה של המטופלים, ופגיעה בהכנסה שלי - תשתפר המערכת הציבורית? איך תתיעל עבודה של חדר ניתוח שיודע לתת 3 מקרים במשמרת בוקר, ל5 מקרים? איך ממערכת שעובדת 7 עד 15, וגם זה בלחץ - המערכת תהפוך להיות מערכת של 7-23 בתפוקה מלאה? הנושא הזה דורש השקעה כספית. הובטח שהכסף שיחסך יועבר למערכת הבריאות. יחסך איפה?נניח לצורך הדיון שלמטופל אין אינטרס לעשות ביטוח פרטי. כלומר חסכנו למבוטח - 700-1000 שח בחודש. הם שלו. אז איך יעבירו כסף למערכת הבריאות? יקחו לו אותם למערכת הציבורית?או - חברות הביטוח יהיו רשאיות לא לשלם על ניתוחים על ידי מנתח שאינו ברשימה. יצטברו להן עודפי תקציב. האוצר יקח אותם? לחברות הביטוח? הרי זה כסף פרטי. אז מה - ילאימו?? זה לא יחזיק מים בבית המשפט.
מה שנפגע זו זכות הציבור להשתמש בביטוח שלו כרצונו, וזכות הרופאים להרוויח בכבוד. והכבוד של הרופאים.
ועכשיו שאלה אחרונה - האם פוליסות הביטוח ישתנו ב1.7? כלומר - נניח שהפוליסה שלי בתוקף מה 1.1 עד ה 31.12 במסלול החזרים. ב 1.7 החברה תפסיק לכבד אותה לפי חוק ההסדרים? זו הפרת תנאים למבוטחים. וזו עברה על חוק אחר וכללי הביטוח. מה תגובת המפקחת על הביטוח??
חברים - את כולנו משפילים עד עפר. כל מי שאינו מנתח ולא מבין לאן המערכת הולכת יחטוף את זה בסיבוב הבא של ההתעללות ברופאים. אני קורא לכולם - להרים ראש, לא לוותר על הכבוד שלנו, להאבק על הבסיס של הבסיס שיש לנו היום - ותשוו למדינות ה OECD כי האוצר והציבור מאוד אוהבים את זה. עד שמערכת הרפואה הציבורית לא תקרוס מעומס בלתי נתפס - לא יהיה ברור שהחוק הזה אווילי ושצריך לעצור אותו.

אנונימי/ת
12.06.2016, 21:00

לגבי השאלה האחרונה שלך התשובה היא שלילית. תנאי הפוליסה ימשיכו כל עוד היא בתוקף. עם החידוש יחולו עליה החוקים החדשים.
תנוח דעתך

אנונימי/ת
12.06.2016, 09:49

אני תומך באוצר. אני אפילו חושב שהוא לא מספיק קיצוני, הוא צריך להוריד עוד יותר את שכר הרופאים בציבורי, להטיל עליהם עוד מגבלות ואיסורים, כדי לחסוך כמה שיותר בכספי משלם המיסים. כנראה שיש מספיק מפגרים לעבוד בשכר זעום או אולי בחינם, בשביל הכבוד להיות רופאים/הזכות לטפל באחרים ואלוהים יודע מה עוד.

אנונימי/ת
17.06.2016, 00:46

אני רופא (פסיכיאטר) פרטי. לא עובד עם קופות - רק פרטי. לדעתי אתם רופאים שמשלבים עבודה במערכת ציבורית (בבתי חולים ובקופות), עם עבודה פרטים - איבדתם את הגבול בין טוב לרע ובין מוטר לאסור. אתם עובדים גם בעבודה ציבורית וגם באופן פרטי, מעבירים את המטופלים בצורה הכי נוכה (רק לכם!), ממסגרת למסגרת וגורפים כספים רבים מכל מקום. אין צורך להתחסדות! מספיק דיברי סרק!
עמיתים יקרים! אתם מנצלים בצורה צינית ומאניפולאטיבית את מצוקת חולים מיסקנים ורווחים קלים ורבים! וגם מונעים מאיתנו, רופאים פרטיים אפשרות להתפרנס בכבוד. מקווה ששינוים בחוק ההסדרים יצליחו להוריד מהרווחים לא הוגנים שלכם!
אני בעד שיטה איטלקית - לרופא להחליט - האם לעבוד במערכת ציבורית או בפרטית , ללא אפשרות שילוב ביניהם! כך מיד יהיה ברור מי עובד כדי לשרת ציבור ומי משרת רק את כיסו...

אנונימי/ת
17.06.2016, 06:32

אחלה גבר!

אנונימי/ת
17.06.2016, 22:30

לפי מה שאמרת יוצא שאתה בחרת לשרת את כיסך. אני צודק?