ברנטוקסימאב ודוטין

ברנטוקסימאב ודוטין בשילוב או ללא עירוי לימפוציטים מתורם לחולי הודג'קין לימפומה לאחר השתלת מח עצם אלוגנאית

ברנטוקסימאב ודוטין בשילוב עם או בלי עירוי לימפוציטים מתורם לחולי הודג'קין לימפומה לאחר השתלת מח עצם אלוגנאית הציג יעילות ובטיחות בחולים עם מחלה מתקדמת

מיקרוגרף של Diffuse large B-cell lymphoma, לימפומה (מקור: ויקיפדיה)

במחקר זה העריכו החוקרים את היעילות והבטיחות של ברנטוקסימאב ודוטין (BV) בשילוב עם או בלי עירוי לימפוציטים מתורם (DLI) לחולי הודג'קין לימפומה לאחר השתלת מוח עצם אלוגנית (allo SCT).

בקבוצה של 16 חולים עם הודג'קין לימפומה מתקדמת (HLי), 13 חולים עם HL חוזרת לאחר SCT allo קיבלו BV כטיפול למחלה פעילה. 3 חולים ללא התקדמות HL ולאחר allo SCT קיבלו BV כטיפול קונסולידציה. 12 חולים נחשפו בעבר לברנטוקסימאב ודוטין כטיפול להישנות המחלה לאחר SCT אוטולוגית. 10 חולים קיבלו BV בשילוב עם DLI.

בקרב 13 חולים אשר טופלו עם מחלה פעילה, תגובה מלאה ותגובה חלקית נצפתה ב-7 וב-2 חולים, בהתאמה. עם מעקב חציוני של 13 חודשים, 13 מתוך 16 החולים היו עדיין בחיים, כאשר 3 נפטרו בשל התקדמות המחלה. PFS חציוני היה 6 חודשים.

GVHD קשור ל-DLI נצפה ב-7 חולים. 5 חולים עם GVHD נזקקו לדיכוי מערכת החיסון, ובכל המקרים, GVHD חלף לאחר קורס טיפולי קצר של סטרואידים במינון נמוך, המעיד על כך שוויסות השפעת GVHD יכולה להיעשות בו בזמן עם מתן BV.

לא נצפו תופעות לוואי חמורות באף אחד מהחולים שטופלו.

החוקרים סיכמו, כי ברנטוקסימאב ודוטין בשילוב עם או בלי עירוי לימפוציטים מתורם לחולי הודג'קין לימפומה לאחר השתלת מח עצם אלוגנאית, הציג יעילות ובטיחות בחולים עם מחלה מתקדמת.

מקור:
Bone Marrow Transplantation , (16 May 2016) | Brentuximab vedotin in combination with or without donor lymphocyte infusion for patients with Hodgkin lymphoma after allogeneic stem cell transplantation P Tsirigotis, I Danylesko, K Gkirkas, N Shem-Tov, R Yerushalmi, M Stamouli, A Avigdor, A Spyridonidis, J Gauthier, G Goldstein, J Apostolidis, M Mohty, A Shimoni and A Nagler

נושאים קשורים:  ברנטוקסימאב ודוטין,  תרומת לימפוציטים,  מחקרים,  לימפומה מסוג הודג'קין