חדשות

הסכם שיתוף פעולה למכון ויצמן ולחברת "פייזר" בפיתוח תרופות מוכוונות-מטרה

דוברות המכון מסרה אתמול (יום ב'), כי במסגרת שיתוף הפעולה יתארחו מדענים מ"פייזר" במכון ויצמן וייקחו חלק במחקרים במכון לאומי לכימיה רפואית שיוקם במרכז לרפואה מותאמת-אישית

חברת פייזר (צילום: אילוסטרציה)
חברת פייזר (צילום: אילוסטרציה)

מכון ויצמן וחברת "ידע" הפועלת מטעמו ליישום מסחרי של מחקרים חתמו על הסכם שיתוף פעולה בלעדי, לחמש שנים, עם חברת התרופות הבינלאומית "פייזר".

דוברות המכון מסרה אתמול (ב'), כי במסגרת השותפות יוקם מכון לאומי לכימיה רפואית במרכז הישראלי הלאומי לרפואה מותאמת אישית על-שם ננסי וסטיבן גרנד, שהוא כיום חלק ממכון ויצמן ופועל בקמפוס ברחובות.

לדברי מכון ויצמן, מדענים בכירים של "פייזר" יתארחו במכון, יעבדו בו ויסייעו בפיתוח תרופות מוכוונות-מטרה וטיפולים מסוגים שונים. בנוסף, הם גם ישתתפו בהובלת מחקרים הנעשים במכון. כאשר יזוהו פרויקטים בעלי עניין לשני הצדדים, "פייזר”ו"ידע" יעריכו את הפוטנציאל להמשך מחקר בלעדי ולהסכמי פיתוח.

"אנחנו מרוצים מאוד משיתוף הפעולה החדש עם 'פייזר' ומההזדמנות לעבוד יחד עם מדעניה", אמרה ד"ר ברטה סטרולוביץ, מנהלת המרכז לרפואה מותאמת אישית במכון ויצמן. "אנחנו מברכים על מחויבותם לגילויים מדעיים, ומתרגשים לקראת ההזדמנות לארח את מדעני החברה בקמפוס. אני בטוחה שכך נוכל להרחיב את מאמצינו המשותפים להשפיע, ומקווים לפתח תרופות חדשות שיקלו על מטופלים ברחבי העולם", הוסיפה.

אמיר נייברג, מנכ"ל "ידע", הוסיף: "שיתוף הפעולה עם 'פייזר' יצור עבור החברה גישה לחדשנות ישראלית חסרת-תקדים, ותאפשר למדענים ישראליים ליהנות מגישה ישירה ליכולותיה של 'פייזר' בתחום פיתוח התרופות".

מייקל דולסטן, נשיא "פייזר" אמר: "עבורנו זוהי שותפות מרגשת. אנחנו בקשר עם מכון ויצמן מזה שנים רבות, ויש לנו אמון מלא בחזון המדעי של המכון ובמומחיות אנשיו. שיתוף הפעולה עשוי להוביל בשנים הבאות לתגליות משמעותיות. אנחנו מצפים לעבודה המשותפת עם המדענים הישראליים שתניב תוצאות של המאמץ המשותף".

נושאים קשורים:  חדשות,  מכון ויצמן למדע,  שיתוף פעולה,  חברת "פייזר",  סרטן,  תרופות מוכוונות-מטרה,  רפואה מותאמת אישית
תגובות