חדשות

ראש הממשלה: עוד 150 מיליון שקל יוקצו לפיתוח הפקולטה לרפואה בגליל

נתניהו אמר את הדברים בטקס חלוקת תארי MD ל-48 בוגרי המחזור הראשון של לימודי רפואה בפקולטה, שנערך אתמול (יום ד') בצפת; שר הבריאות ליצמן פנה לבוגרים: "אני קורא לכם להישאר בגליל ואנו נקדם את המענקים שהובטחו כדי להשאירכם כאן"

טקס הענקת תעודות MD לבוגרי המחזור הראשון של הפקולטה לרפואה בגליל (צילום: יח"צ)

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע אתמול (ד') על הקצאת 150 מיליון שקל נוספים לפקולטה לרפואה של אוניברסיטת בר אילן בגליל. הכסף מיועד להקמת מבנה הקבע של המוסד החינוכי. נתניהו אמר את הדברים במהלך טקס הענקת תארי MD ל-48 בוגרי המחזור הראשון של הפקולטה לרפואה בגליל, שהתקיים ב"בית אלון" בצפת.

בטקס השתתפו גם השרים יעקב ליצמן (בריאות), אריה דרעי (פנים ופיתוח הנגב והגליל) ונפתלי בנט (חינוך); מנכ"לית המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, סיגל שאלתיאל-הלוי; ראשת ות"ת, פרופ’ יפה זילברשץ; נשיא אוניברסיטת בר אילן, פרופ’ דניאל הרשקוביץ; רקטור האוניברסיטה פרופ’ מרים פאוסט; דיקן הפקולטה לרפואה, פרופ’ רן טור-כספא; ראשי רשויות בגליל ומנהלי בתי החולים בצפון הארץ, המסונפים לפקולטה.

טקס הענקת תעודות MD לבוגרי המחזור הראשון של הפקולטה לרפואה בגליל (צילום: יח"צ)

טקס הענקת תעודות MD לבוגרי המחזור הראשון של הפקולטה לרפואה בגליל (צילום: יח"צ)

ליצמן: "בזכות הפקולטה שודרגו בתי החולים וקופות החולים בגליל. הפקולטה מיישמת את רעיון צמצום הפערים בין המרכז לבין הפריפריה"

נתניהו הדגיש בדברי ברכתו לבוגרים: "הפקולטה היא בעלת חשיבות לאומית לקידום הרפואה בגליל ומהווה עוגן עצום לאזור. היא חלק ממימוש החזון כי היא תהווה בעתיד מוקד ידע בתחומי מדעי החיים, ותביא להקמת מוקדי רפואה וביוטכנולוגיה. בקרוב נעביר החלטה להקצות 150 מיליון שקל נוספים להקמת מבנה קבע לפקולטה".

שר הבריאות ליצמן הוסיף: "בזכות הפקולטה שודרגו בתי החולים וקופות החולים בגליל. הפקולטה מיישמת את רעיון צמצום הפערים בין המרכז לבין הפריפריה. אני קורא לכם להישאר בגליל ואנו נקדם את המענקים שהובטחו כדי להשאירכם כאן".

דיקן הפקולטה, פרופ’ טור-כספא, מסר כי בשנה הבאה יתווספו לפקולטה גם עתודאים של צה"ל ללימודים במסלול הארבע-שנתי. בשם הבוגרים בירך ד"ר יותם אשל.

נושאים קשורים:  חדשות,  הפקולטה לרפואה בגליל,  אוניברסיטת בר אילן,  מחזור ראשון,  ראש הממשלה בנימין נתניהו,  שר הבריאות יעקב ליצמן
תגובות
02.06.2016, 18:41

ברכות. חלומות מתגשמים,
בהיבט האישי והלאומי כאחת.

אנונימי/ת
02.06.2016, 23:25

משמח מאוד מאוד - מצפה להגשמת הבטחות הפוליטיקאים ,
ופיתוח הפקולטה והרפואה בצפון הארץ - סוף סוף

אנונימי/ת
02.06.2016, 23:35

למה לא להקציב מיליארד שקל ? למה הקמצנות צרת האופקים הזאת ?

12.06.2016, 17:16

שמחה גדולה , תקווה להבטחות שאפשר להגשים. מזל טוב לבוגרים ולכל התורמים למשימה החשובה.