חדשות

קשיים במו"מ: הר"י מאשימה האוצר בטרפוד ההסכם לקציבת כהונת מנהלי מחלקות

יו"ר הר"י, ד"ר ליאוניד אידלמן, כתב באיגרת ששלח לחברי הארגון בסוף השבוע: "אגף התקציבים בחר להכשיל את ההסכם מתוך ראיה כלכלית צרה ואי הבנה של צרכיה של מערכת הבריאות ואופן תפקוד הרופאים בתוכה"

שר האוצר, משה כחלון. "מחצית מעלות האשפוז" (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)

המשא ומתן בין ההסתדרות הרפואית לבין המדינה על ההסכם לקציבת תקופות הכהונה של מנהלי בתי החולים ומנהלי המחלקות נקלע למבוי סתום; כך מדווח יו"ר הר"י, ד"ר ליאוניד אידלמן, באיגרת שהפיץ בסוף השבוע. ד"ר אידלמן כתב, כי ההימנעות מחתימת ההסכם היא נוכח "עמדתו העיקשת של אגף התקציבים באוצר המסרב להקצות את התקנים הנדרשים ולהגדיל את מספר היחידות בבתי החולים, כמתחייב מההסכם".

בשבוע שעבר דווח, כי הוסכם שמנהלי מחלקות בבתי החולים הממשלתיים יכהנו 7 שנים עם אפשרות להארכה בעוד 5 שנים, ואילו מנהלי בתי חולים יכהנו 7 שנים עם אפשרות להארכה בעוד שש שנים. ההסכם לא היה אמור לחול רטרואקטיווית, והוא היה כרוך בתוספת תקציבית של כ-25 מיליון שקל בשנה, כדי לשמור את התנאים של מנהלי המחלקות שיעברו תפקידים או יפרשו.

ד"ר אידלמן הוסיף במכתבו: "ניהלנו משא ומתן אינטנסיבי בתקופה האחרונה במטרה להשיג הסכם שיאפשר קדנציות מוגדרות ורוטציות בתפקידי ניהול בתי החולים וניהול המחלקות. זאת, בהתאם להחלטות ועידות הר"י ובעקבות סקר שנערך בקרב הרופאים, שבו יותר מ-75% מהמשיבים תמכו במתווה שעליו דנו.

ד"ר אידלמן: "ברור שלא מדובר עדיין בסוף פסוק. נמשיך לפעול לצורך יישום מתווה הקדנציות וחתימת ההסכם הקיבוצי בעניין הזה"

"להבדיל מבשנים עברו, הצלחנו הפעם להגיע להסכמה עקרונית עם משרד הבריאות, נציבות שירות המדינה והממונה על השכר. קיווינו כי נוכל לחתום על ההסכם עוד בשבוע שעבר, לפני פרישתו הצפויה של הממונה על השכר באוצר קובי אמסלם.

"אלא שלצערנו, לאחר ימים ולילות ארוכים שאותם הקדשנו לקידום ההסכם ו'סגירת קצוות', הגענו ביום שלישי שעבר למבוי סתום במו"מ, לאור עמדתו העיקשת של אגף התקציבים. נציגיו סירבו להקצות את התקנים הנדרשים ולהגדיל את מספר היחידות המחויבות לצורך יישום ההסכם.

"על אף שלכל הדעות, הגענו למתווה טוב בהסכם הזה שיכול להביא שינוי של ממש במערכת הבריאות ולייצר אופק קידומי נרחב לרופאים, בחר אגף התקציבים להכשיל את ההסכם מתוך ראיה כלכלית צרה ואי הבנה של צרכיה של מערכת הבריאות ואופן תפקוד הרופאים בתוכה".

יו"ר ההסתדרות הרפואית הוסיף: "ברור שלא מדובר עדיין בסוף פסוק. נמשיך לפעול לצורך יישום מתווה הקדנציות וחתימת ההסכם הקיבוצי בעניין הזה, בהקדם האפשרי. אני מקווה שמשרד הבריאות ימשיך לפעול עמנו במשותף על מנת לקדם את ההסכם ולהשיג את התקציבים והתקנים הנדרשים לצורך יישומו".

דיווח על המחלוקת באתר "כלכליסט"

נושאים קשורים:  חדשות,  הר"י,  הסכם קיבוצי,  קציבת כהונת מנהלי מחלקות,  הסכם,  משרד האוצר
תגובות
אנונימי/ת
17.05.2016, 10:08

מנהלי מחלקות המכהנים עוד ועוד גורמים לדמורליזציה במחלקה.מי ירצה להתקדם אם הפירמידה חסומה שם למעלה? שלא לדבר על שחיתות כספית מובהקת שכולנו מכירים.תופעות של העדפה מינית של רופאות? כולנו מכירים ויודעים על מקרים לאורך השנים.

אנונימי/ת
18.05.2016, 03:19

בסופו של דבר הכל מסתיים כשהבטחוניסטים רוצים עוד 5 מיליארד מיידית ומקבלים אחרי יומיים של קשקושי ביצים בחדשות, בזמן שלתקציב הבריאות לא מאשרים תוספת של 4 אחוזים מהסכום הסה לאחר דיונים של שנה.
באישורו האוטומטי של מר "הרווארד"... משה "טיורינג" כחלון שמציית לפקודות מלמעלה כמו אישה מוכה. לעתים נדמה שאידלמן נלחם בכל השדים בעולם, מה יהיה הסוף?

אנונימי/ת
18.05.2016, 17:24

הסוף יהיה שכשאידלמן יסיים את תפקידו הכל יקרוס. הוא היחידי שמחזיק את המערכת. אחריו יהיה האיטי