חדשות

פרופ' מיכאל וילשנסקי נבחר לכהונה שנייה כיו"ר איגוד הגסטרו והתזונה בילדים

באיגוד חברים מעל 70 רופאים מומחים; וילשנסקי עידכן כי נפגש באחרונה עם שר הבריאות ליצמן בנוגע להורדת מחירי מזון ללא גלוטן למשפחות עם ילדים הסובלים מהתופעה

פרופ' מיכאל וילשנסקי (צילום: פרטי)
פרופ' מיכאל וילשנסקי (צילום: פרטי)

פרופ’ מיכאל וילשנסקי, מנהל יחידת הגסטרואנטרולוגיה-ילדים במרכז הרפואי "הדסה", נבחר לתקופת כהונה שנייה כיו"ר איגוד הגסטרואנטרולוגיה והתזונה לילדים בישראל.

באיגוד חברים מעל 70 רופאים מומחים, והוא הציב לעצמו כמטרה לקדם את ההתמחות המקצועית בתחום ולהיות שותף לידע ההולך ומצטבר בנושאים אלו, לשם מקסום התועלת הטיפולית בחולים. בין היתר, שואף האיגוד להעמיק את שיתוף הפעולה במחקר בין המרכזים הרפואיים השונים לבין מרפאות הקהילה, והציב לעצמו למטרה ליצור מסד נתונים אמין ומדויק בנושאים הרלבנטיים.

"תקוותי היא כי הקשר בקרב קהילת הרופאים חברי האיגוד יפרח ונשתף בינינו את המידע החשוב, יחד עם גופים ומומחים דומים בעולם"

ד"ר וילשנסקי ציין, כי רופאי האיגוד משתתפים בכתיבה פעילה של קווים מנחים ובמתן חוות דעת מקצועית בנושאים השונים בתחום הגסטרואנטרולגיה-ילדים והתזונה. בין השאר, עוסקים הרופאים בטיפול בזיהומים חדים במערכת העיכול, שימוש בקנביס רפואי במצבים שונים במערכת העיכול והנחיות לתזונה צמחונית בילדים.

באחרונה, כחלק משיתוף הפעולה עם רפואת הילדים בקהילה, יזם ועד האיגוד מגזין העוסק בנושאים הפרקטיים בתחום הגסטרו-ילדים, המופץ בקרב רופאי ילדים ורופאי משפחה בקהילה.

על בחירתו לכהונה שניה כיו"ר האיגוד אמר פרופ’ וילשנסקי: "לכבוד הוא לי, כמו גם למרכז הרפואי הדסה, לעמוד בראש איגוד ארצי חשוב זה. תקוותי היא כי הקשר בקרב קהילת הרופאים חברי האיגוד יפרח ונשתף בינינו את המידע החשוב, יחד עם גופים ומומחים דומים בעולם. רק כך נוכל לקדם תחומים שונים מול קובעי המדיניות במערכת הבריאות".

הוא ציין כי נפגש באחרונה עם שר הבריאות יעקב ליצמן, על רקע הבקשה להוריד מחירי מוצרי מזון ללא גלוטן עבור משפחות בישראל שנאלצות כיום לרכוש פריטי מזון אלון בכסף רב. "זוהי אחת ממטרות האיגוד הארצי. ננסה לקדם גם מהלכים הקשורים בתזונה נכונה בקרב האוכלוסייה הכללית אולם בפרט בקרב ילדים, כדי למנוע מחלות הנכללות בהגדרת התסמונת המטבולית".

נושאים קשורים:  חדשות,  מינויים,  שר הבריאות יעקב ליצמן,  תזונה,  גלוטן,  פרופ' מיכאל וילשנסקי
תגובות