חדשות

משרד הבריאות ישקול למסות פריטי מזון שאינם בריאים

כך דיווח אתמול ערוץ 10; פרופ' איתמר רז, יו"ר המועצה הלאומית למלחמה בסוכרת: "אנו בוחנים את נושא מיסוי המזון ומקווים לצאת למהלך הזה בשיתוף תעשיית המזון"

משקאות מוגזים, קוקה קולה (צילום: אילוסטרציה)

משרד הבריאות עשוי להמליץ על הטלת מס על פריטי מזון שאינם בריאים, וכן על הגבלת תכולות סוכר, מלח ושומן טראנס במוצרי מזון שונים. לפי דיווח אתמול (ש) בערוץ 10, דיון ראשון בנושא אמור להתקיים היום (א') בהנהלת משרד הבריאות.

בדיון לא צפויות עדיין להתקבל החלטות וליום רביעי נקבע דיון בוועדת הרגולציה למזון במשרד הבריאות. אחת האפשרויות הנשקלות היא להעניק ניקוד למוצרי המזון בהתאם לתכולת הסוכר, השומן, הקלוריות והמלח, ועל סמך זה להטיל מס נוסף.

ד"ר רונית אנדוולט, מנהלת המחלקה לתזונה במשרד הבריאות, אמרה לעיתון "ישראל היום", כי "מחקרים מראים שאכילה מרובה של מזון מהיר גורמת להשמנה, סוכרת, מחלות לב וכלי דם, יתר לחץ דם ומחלות נוספות. צריכת מזון מהיר ומעובד על-ידי ילדים מרגילה אותם למזון מסוג זה, גורמת להם לוותר על מזון בריא - פירות, ירקות, דגנים מלאים וקטניות - ולכן מהווה גורם סיכון להשמנה".

רעיון המיסוי על מוצרים לא בריאים אינו חדש. הוא קיים בין השאר בדנמרק ובבריטניה (על משקאות וממתקים), בצרפת (על ממתקים ושוקולד) ובאוסטריה.

"מיסוי מוצרי מזון מצוי בוויכוח", אמר פרופ’ איתמר רז, יו"ר המועצה הלאומית למלחמה בסוכרת, לפני כשבועיים בעת הצגת התוכנית הלאומית למלחמה במחלת הסוכרת. "אנו בוחנים את נושא מיסוי המזון ומקווים לצאת למהלך הזה בשיתוף תעשיית המזון".

תכנית נוספת שמוצעת למשרד הבריאות היא לחוקק חוק שיגביל שיווק מזון מזיק לילדים. המזונות יקבלו דירוג - ירוק, צהוב או אדום - בהתאם לתכולתם. רק מזונות באריזות שעליהן מוטבע תג "ירוק" יהיה אפשר לפרסם בשעות שבהן ילדים צופים בטלוויזיה. עוד פתרון שנשקל הוא שינוי יזום של מזונות מעובדים, תוך הפחתת נתרן, סוכר ושומן, שיבוצע גם הוא בשיתוף תעשיית המזון.

נושאים קשורים:  חדשות,  מיסוי,  מזון לא בריא,  פרופ' איתמר רז,  משרד הבריאות,  סוכר,  שומן טראנס,  נתרן,  תעשיית המזון
תגובות