חדשות

המרכז הרפואי "בילינסון" חנך מרפאה חדשה לנוירולוגיה קוגניטיבית למבוגרים

את המרפאה החדשה ינהל ד"ר אמיר גליק; "אנשים רבים אינם מודעים לכך שהקושי שהם חווים ביום-יום נובע מהפרעה קוגניטיבית שאותה ניתן לפתור בדרכים שונות"

בית החולים בילינסון במרכז רבין בפתח תקווה (מקור: ויקיפדיה)

המרכז הרפואי "בילינסון" הודיע אתמול (א') על פתיחת מרפאה חדשה לנוירולוגיה קוגניטיבית למבוגרים מעל גיל 18. את המרפאה ינהל ד"ר אמיר גליק.

המרפאה מיועדת לאבחון ולטיפול באנשים בריאים הסובלים מקשיי זיכרון, יכולת חשיבה, או מתלוננים על קשיים בקשב ובריכוז, בתפקודי שפה, תפיסה מרחבית, התנהלות קוגניטיבית יומיומית, וכן בחולי דמנציה, חולים הסובלים מליקוי זיכרון לאחר שבץ מוחי או בשל מחלת כלי דם במוח, באנשים עם דיכאון המרגישים בליקוי בזיכרון, וגם בנבדקים שטופלו בכימותרפיה או בהקרנות בעברם, ומתלוננים עתה על ירידה בזיכרון ובפגועי ראש המתלוננים על ליקויים קוגניטיביים.

במרפאה תתבצע הערכה קוגניטיבית מלאה לצרכים מגוונים הכוללים אבחון, טיפול והדרכה כיצד להתמודד עם קשיים בזיכרון

לדברי המרכז הרפואי, במרפאה תתבצע הערכה קוגניטיבית מלאה לצרכים מגוונים הכוללים אבחון, טיפול והדרכה כיצד להתמודד עם קשיים בזיכרון.

האבחון אורך כמה שעות ומיועד לגלות אזורים במוח שתפקודם לקוי. במידת הצורך יופנה המטופל לבדיקות מעבדה והדמיות נוספות. על בסיס האבחון יומלץהטיפול המתאים, ובהתאם לצורך יוזמן הנבדק למעקב. חלק משירותי המרפאה אינם נכללים בסל הבריאות.

ד"ר גליק הסביר: "אנשים רבים אינם מודעים לכך שהקושי שאותו הם חווים ביום-יום נובע מהפרעה קוגניטיבית שאותה ניתן לפתור בדרכים שונות לאחר אבחון מתאים. לדוגמא: מחקרים מראים כי יש מצבים שונים שבהם ניתן לפתח הפרעת קשב וריכוז, גם בגילאים המאוחרים יותר, בשל פגיעות ראש בתאונת דרכים או עקב מחלות או נטילת תרופות המשפיעות על המוח.

"אנשים אלו עלולים להפגין קשיים שלא היו מורגלים אליהם בהתנהלות היומיומית, בלימודים או בעבודה - וכתוצאה מכך לחוות תסכול רב".

נושאים קשורים:  חדשות,  הפרעה קוגניטיבית,  מרפאה,  ד"ר אמיר גליק,  המרכז הרפואי "רבין"
תגובות
אנונימי/ת
28.03.2016, 20:58

מזל טוב ובהצלחה.
מקווה שנשכיל לא רק לזהות את ההפרעות הקוגנטיביות לאחר שכבר החלו, אלא לזהות ולטפל בגורמי הסיכון לפני התפתחות המחלה (מניעה ראשונית), ובכך למנוע תחלואה, סבל והוצאות עתק.